Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 10:50
Reklama Hipol
Reklama
Reklama
News will be here

Dalsze kontrowersje wokół muzeum narodowców w Jelczu-Laskowicach

O tym, że narodowcy - za rządowe pieniądze z Funduszu Patriotycznego - uaktywnili się w Jelczu-Laskowicach, "Gazeta Powiatowa" pisała tydzień temu. Było o twórcy Muzeum Tradycji Ruchu Narodowego rodem z Młodzieży Wszechpolskiej, o tym, że jednoznacznie nie odcina się od kontrowersyjnych akcji wszechpolaków, jak np. palenie flagi unijnej czy dezynfekcja ulic po Marszu Równości, o tym, że promował swoje muzeum w mediach Leszka Bubla (naczelnego antysemity III RP - jak sam o sobie mówi), a także o obecności dolnośląskich wszechpolaków i paleniu przez nich rac podczas lokalnych uroczystości rocznicowych (na fot.). Podczas otwarcia muzeum poznaliśmy radę programową - "Wyborcza" sprawdziła, kim jest jeden z jej członków. - "Hejter i narodowiec", który "zasłynął faszystowskimi tekstami o podludziach - pisze gazeta
Dalsze kontrowersje wokół muzeum narodowców w Jelczu-Laskowicach
Młodzież Wszechpolska na jelczańskich uroczystościach rocznicowych

Źródło: Gazeta Powiatowa

 

- Wszechpolacy to w moim rozumieniu grupa ludzi, którzy chcą być potrzebni Polsce - mówi. - Tam jest bardzo szerokie spektrum myśli. Tak szerokie, że dla kogoś z zewnątrz to się może wydawać trochę dziwne. Najważniejszym aksjomatem dla wszystkich jest Polska.

Gdy pytam o głośne akcje Młodzieży Wszechpolskiej jak palenie flagi Unii Europejskiej czy kukły Żyda we Wrocławiu, akcje "NIE islamizacji Polski", "Nie LGBT", stawianie tęczowej gilotyny w Krakowie czy dezynfekcje ulic po marszu LGBT w Szczecinie lub Katowicach (11 listopada, gdy nad wyzwolonym Chersoniem Ukraińcy wieszali flagę Unii Europejskiej, bo za jej idee też umierają, wszechpolacy tę samą flagę wraz z tęczową deptali), nie odcina się od tego jednoznacznie: - Ekstremalne wyczyny zawsze się przebijają do mediów, bo jak ktoś zrobi 100 akcji rozdawania żywności potrzebującym, to jest dobry, ale jak zrobi raz coś kontrowersyjnego, to...

Próbuje też tłumaczyć kolegów z organizacji: - A Młodzież Wszechpolska czyściła kościoły i budynki użyteczności publicznej po tym jak Strajk Kobiet mazał sprayami po nich - mówi, jakby nie zauważał różnicy między "dezynfekcją po LGBT", a czyszczeniem pobrudzonych elewacji. Ostatecznie tłumaczy, że nie jest rzecznikiem prasowym organizacji ani organizatorem happeningów i akcji: - To ich bezpośrednio należy pytać o akcje. - Trafiłem do MW, bo uważałem służbę Polsce za najważniejszą - dorzuca. - Jeżeli ktoś wychodzi na ulicę i robi happening, to ma coś konkretnego na myśli i chce na coś zwrócić uwagę. Tak, wielokrotnie flaga UE była palona w przeróżnych sytuacjach i różne ugrupowania to robiły, ale ja nigdy nie brałem w czymś takim udziału.

- Czy pan się od takich akcji odcina czy je popiera? - pytam wprost.

- Jako szef ośrodka odpowiem tak: Nie popieram tego typu happeningów ani z lewej, ani z prawej strony. Uważam, że są inne formy wyrażania ekspresji, by dotrzeć ze swoimi poglądami, niż te, które w jakiś sposób nawołują do agresji. I tutaj chciałbym, aby była jasność. Mam na myśli zarówno akcje z lewej, jak i z prawej strony, bo zarzuca się pewne rzeczy prawej stronie, natomiast brutalizacja życia publicznego jest ogromna. Nie taka jak w czasie II RP, gdzie w użyciu były pałki, noże, ładunki wybuchowe w lokalach, ale niestety są politycy, którzy nie potrafią dawać przykładu i wyzywają się od najgorszych...

Nie zgadza się ze stwierdzeniem, że przoduje w tym prawica, a zwłaszcza narodowcy: - Bo gdy się słucha wypowiedzi z lewej i prawej, czy z tzw. centrum, to "uprzejmości" lecą równo.

Na pytanie, czy ośrodek "Ogniwo" wraz z muzeum ruchu narodowego nie będzie ich generował, odpowiada tak: - Nie wiem, kto będzie przychodził do ośrodka, bo ma on formę otwartą. Nie wykluczam, że wszechpolacy będą przyjeżdżali, ale pewnie będą przyjeżdżali także inni, którzy w jakiś sposób odwołują się do spuścizny Romana Dmowskiego, ale chyba nie tylko.

Jako twórca muzeum Kotas zapewnia, że powstający ośrodek edukacyjno-historyczny ma formę otwartą, może "stać się centrum dialogu społecznego", jednak w tym środowisku nie ma mowy na zbyt szeroko otwarty dialog. Gdy spytałem go wprost, czy zaprosiłby np. posła Lewicy Krzysztofa Śmiszka, usłyszałem, że to sodomita, a Biblia mówi, że sodomia jest grzechem, więc on jako katolik miałby opory. Kotas chyba naprawdę wierzy, że homoseksualizm nie jest naturalny, co więcej, że można kogoś z tego... wyleczyć. Z powodu podejścia dyrektora muzeum do religii raczej nie można się też spodziewać, by ośrodek udostępniał swój lokal np. świadkom Jehowy, co zresztą sam mi potwierdził.

Od kiedy o powstającym muzeum zrobiło się głośniej, a Mateusz Kotas zaczął się udzielać publicznie, wokół placówki pojawiły się wątpliwości. Być może wynikają z tego, co można wyczytać na profilach facebookowych, związanych z jego działalnością. Chodzi o te wszystkie "Czołem Wielkiej Polsce!", jakimi się wita, o zwroty do niego w rodzaju "Życzę powodzenia w walce o Wielką Katolicką Polskę!" czy o obecność członków dolnośląskiej Młodzieży Wszechpolskiej na oficjalnych miejskich uroczystościach, ze swoim transparentem i odpalaniem rac, znanym z marszów narodowców, czego wcześniej w Jelczu-Laskowicach nigdy nie było. O wątpliwościach, jakie zgłaszali nam czytelnicy, już pisaliśmy, cytując choćby taką wypowiedź: - Od wielu miesięcy gazeta zamieszcza bezkrytyczne artykuły na temat działań jednego z mieszkańców Jelcza-Laskowic i hagiograficznie traktowanej przez niego postaci Romana Dmowskiego. Czy naprawdę osoba ideologa polskiego nacjonalizmu, w tym antysemityzmu, ma być wzorem i punktem odniesienia, np. w edukacji szkolnej w trzeciej dekadzie XXI wieku? Nie ma żadnej krytycznej reakcji na słowa pana Mateusza Kotasa, że "Dmowski odzyskał niepodległość". Tak jak Jan Paweł II nie pokonał sam komunizmu, tak i Dmowski nie sprezentował nam niepodległości...

Wkrótce okazało się, że wątpliwości co do nowego "centrum dialogu społecznego" ma także profesor Krzysztof Ruchniewicz z Miłoszyc, niemcoznawca, dyrektor Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. W. Brandta Uniwersytetu Wrocławskiego i kierownik katedry historii najnowszej, a także pracownik Instytutu Historycznego UW. W połowie sierpnia wystosował do burmistrza J-L list, w którym odniósł się do gazetowej relacji z uroczystości rocznicowej Powstania Warszawskiego.

- Wygłoszono w jej trakcie przemówienia - napisał profesor. - Jednym z występujących był p. Mateusz Kotas, przedstawiony jako dyrektor Ośrodka Edukacyjno-Historycznego. Z doniesień medialnych wiem, że to kolekcjoner materiałów dotyczących Romana Dmowskiego i organizacji nacjonalistycznych, aktywny w promowaniu ruchu narodowego.

Dalej mamy listę pytań o zawód i wykształcenie pana Kotasa, o jego kompetencje, by wypowiadać się publicznie w sprawie Powstania na oficjalnym wydarzeniu organizowanym przez miasto, a także o to, czy Ośrodek Edukacyjno-Historyczny to instytucja wspierana przez władze Jelcza-Laskowic, o współpracę gminy z nauczycielami historii ze szkół jelczańskich? - Może to oni mogliby Państwu pomóc w przygotowywaniu merytorycznie odpowiednich wystąpień z okazji rocznic? - sugeruje profesor.

Na odpowiedź czekał długo. Gdy przez 2 miesiące jej nie było, profesor wystosował kolejne pismo do burmistrza. Przy okazji dorzucił pytanie, czy miasto planuje ponownie zaprosić pana Kotasa, tym razem jako mówcę z okazji Narodowego Święta Niepodległości?

- Jest obywatelem tej gminy, każdy ma prawo przyjść, ale nie sądzę, żeby po tym wszystkim chciał się wypowiadać - mówi nam burmistrz Bogda Szczęśniak, który w muzeum tworzonym przez wszechpolaka nie widzi żadnego zagrożenia. Formalnie gmina jednak nie wspiera nowej placówki.

- Ta działalność niewiele ma wspólnego z samorządem, dla gminy sprzedaż pustostanu, który niszczał od lat, to był dobry interes - mówi burmistrz. - Z tego, co deklaruje pan Kotas, nie widzę żadnego zagrożenia, aby miały się tam gromadzić jakieś ruchy nacjonalistyczne, antysemickie czy anty-LGBT. Może ktoś specjalnie nakręca taką atmosferę, żeby już na początku ta inicjatywa była postrzegana negatywnie? Człowiek jest poukładany, wie, czego chce, występuje na różnych konferencjach czy sympozjach naukowych, wygłasza referaty, jest znany w środowisku historycznym, co pewnie pomogło mu w uzyskania środków finansowych z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Ma już swoją markę, na którą musiał parę lat pracować.

Jeżeli chodzi o obecność pana Kotasa na rocznicowych uroczystościach, burmistrz Szczęśniak tłumaczy: - Organizował to mój zastępca Marek Szponar, który uznał, że osoba zajmująca się historią kilka słów może powiedzieć. Nie sądzę, aby powiedział coś złego. Często jest tak, że różne osoby wypowiadają się na uroczystościach publicznych, a pan Kotas ma doświadczenie, jest politologiem, to nie jest piekarz. Czasem pasjonat bywa lepszy niż zawodowiec.

Gdy parę dni przed otwarciem muzeum pytam burmistrza, co z odpowiedzią na pytania profesora, Bogdan Szczęśniak dziwi się jego listownym zaniepokojeniem, bo przecież "to wszystko jeszcze nie zadziałało", ale obiecuje, że za dzień, dwa odpisze. Tydzień później, czyli w dniu otwarcia muzeum, profesor Ruchniewicz nadal jest bez odpowiedzi. 

My za to od jelczańskiej Jednostki Sokołów otrzymaliśmy do publikacji plakat z programem lokalnych uroczystości Narodowego Święta Niepodległości. Jako główni organizatorzy widnieją tam dwie parafie, Jednostka Sokołów i otwarty dwa dni wcześniej Ośrodek Edukacyjno-Historyczny "Ogniwo". Pierwszy punkt uroczystości to msza święta, potem część pod pomnikiem przy urzędzie, z zaznaczeniem, że akurat ten punkt organizuje burmistrz Jelcza-Laskowic. Kolejny punkt uroczystości to wizyta w Ośrodku "Ogniwo", a tam zwiedzanie, prezentacja zbiorów, stanowisko z książką patriotyczną, wystawa broni rekonstrukcyjnej dla dzieci i gry planszowe. Z plakatu wynika, że miasto jest tylko częścią większej uroczystości, którą współtworzy, ale za którą nie odpowiada.

Że rząd PiS roztacza parasol ochronny nad narodowcami, z którymi mu często po drodze, wiadomo. Stosunek narodowców, w tym Młodzieży Wszechpolskiej, do wszelkich mniejszości i "innych", w tym Żydów czy gejów, też jest powszechnie znany, więc trudno się dziwić, że rząd czasem chciałby iść z nimi ramię w ramię, a przynajmniej mieć ich po swojej stronie. Stąd wsparcie różnych inicjatyw publicznymi pieniędzmi. Tu ciekawostka - jednym z elementów muzeum ma być część poświęcona historii "Solidarności Walczącej" - antykomunistycznej organizacji podziemnej założonej przez Kornela Morawieckiego, ojca obecnego premiera. On sam we wrześniu 2021 zaskoczył organizatorów "Laskowickiego spotkania z historią" i niespodziewanie pojawił się na konferencji poświęconej Romanowi Dmowskiemu.

- Myśl Romana Dmowskiego o tożsamości, o tym, że można ją zachować, a jednocześnie być nowoczesnym, tego potrzebujemy moim zdaniem dzisiaj najbardziej - mówił premier. Dodał, że samo zachowanie tożsamości i kultury w momencie, gdy świat pobiegnie do przodu, a my nie dotrzymamy mu kroku, będzie nieatrakcyjne dla 90% społeczeństwa: - Pewnie my będziemy zawsze w tych 10%, którzy zostaliby przy biało-czerwonej, ale sztuka polega właśnie na zachowaniu tożsamości i jednocześnie na ekspansji tak, żebyśmy to my byli atrakcyjni dla innych. 

Mateusz Kotas nie krył zadowolenia z wizyty gościa: - Byłem zaskoczony, ale też dumny, że premier rządu mimo napiętego grafiku znalazł dla nas czas i chciał posłuchać oraz porozmawiać z nami o Romanie Dmowskim.

Parę miesięcy później premier przekazał list, który został odczytany podczas niedawnego otwarcia "Ogniwa" z udziałem wiceministra edukacji i nauki. Premier cieszy się w nim z nowego muzeum.

Za tego samego zadowolony jest na pewno także Leszek Bubel - naczelny antysemita III RP, jak sam o sobie mówi, skazany za lżenie narodu żydowskiego - w którego mediach Mateusz Kotas promował swoje muzeum. Filmik można obejrzeć na stronie: leszekbubel.tv.

*

Na profilu FB nowej placówki muzealnej Jelcza-Laskowic, przy komentarzu, że wspieranie jej powinno być obowiązkiem moralnym każdego, kto utożsamia się z ideą i symbolem Piastowskiego Miecza, jest odpowiedź muzeum: - Jeszcze będą obowiązkowe wycieczki ze szkół z całej Polski.

Żart? 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Uczeń Mosdorfa 02.12.2022 22:23
Komentarz zablokowany

MCH 25.11.2022 12:42
Autor artykułu jest bezczelny w swojej propagandzie :) Obrzydliwa, lewacka propaganda, dyskryminacja z uwagi na poglądy, oszczerstwa i próba dyskredytacji. Ale w sumie cieszy wasz płacz i ból tylnej części ciała, to wam pozostało :)

Hirszfelda 25.11.2022 06:10
Ci wszyscy co tworzą ten "ośrodek"i tą "jednostkę "to ludzie Którzy robią dobrą minę do złej gry. Dużo mają za uszami.

Aleja Wolności ;-) 25.11.2022 10:39
Na ul. Hiszfelda też niezłe gagadki mieszkają, kilku nawet opisywała gazeta jedna i druga. Miny do złej gry też były, powiem więcej przebiję Cię "Hirszfelda" nawet wyroki były, a w najbliższym czasie będzie podobno kolejny... Fajnie brzmi? Prawda? Oj osobo Hirszfelda jakiejkolwiek z dwuch płci, nieładnie tak przypinać łaty bez konkretów. Wstydz się.

Mieszkaniec J-L 24.11.2022 20:17
Krew Mnie Zalewa ! Krew Mnie zalała po przeczytaniu tego nienawistnego artykułu. Przypisywanie konkretnej osobie i ośrodka działającym w naszym mieście takiej łaty to po prostu idiotyzm. Uczestniczyłem wraz z rodziną, przyjaciółmi w kilku uroczystościach oraz upamiętnieniach organizowanych przez Ośrodek „Ogniwo" i Stowarzyszenie „Jednostka Sokołów". Nigdy na tych upamiętnieniach i uroczystościach, otwarciach wystaw , prelekcjach nie było mowy o antysemityzmie , nikt nikogo nie prześladował , i nie obcinał nikomu głów. Było wręcz odwrotnie! Każde wydarzenie jest uroczyste , merytoryczne. Chłopaki dbają o każdy szczegół. Mało tego wracają po zapomniane elementy historii lojalnej! Są bardzo dobrze przygotowani, mają widzę. Po spotkaniach z nimi człowiek wychodzi bogatszy o wiele ciekawych nowych rzeczy. Przytacza się race na upamiętnieniu powstańców. Były i cieszyły oko nie jednego mieszkańca miasta. Uroczystości zgromadziły bardzo dużo mieszkańców miasta. Po odpaleniu rac nic nikomu się nie stało ! Wszystko było zabezpieczone, race zostały posprzątane. Race zostają odpalane w całej Polsce co w tym złego ? To dodaje niesamowitego efektu.Zresztą w sierpniu gazeta była na uroczystościach i o racach przypomniała sobie właśnie teraz? Hipokryzja! Dlaczego nie napiszecie , że gdyby nie Oni to w tym roku w tym mieście nie odbyłyby się obchody 11 Listopada! Całość wydarzeń zorganizowali właśnie Ci źli narodowcy ! Msza święta, przemarsz pod pomnik, WOT, zwiedzanie Ośrodka, a w nim opowiadanie o przedmiotach oraz lokalnej historii , gadżety dla dzieci , płyty z muzyką , komiksy, stanowisko z bronią rekonstrukcyjna. To właśnie jest Świętowanie Niepodległości! Mało tego Ci młodzi ludzie w tym roku stworzyli stronę poświęconą Solidarności Walczącej, stworzyli piękną broszurę informacyjną na ten temat, która także była rozdawana w ten dzień za Darmo ! I tak na koniec sam burmistrz Miasta i Gminy Jelcza-Laskowice udzielił wam wywiadu, w którym określił jasno stanowisko wobec Ośrodka. Dla was najlepiej by było, gdyby relacje wyglądałyby jak w Warszawie z Trzaskowskim? Prawda?! T To wrzucę na koniec mały kamyczek. Kto zwraca na to uwagę. Ci źli narodowcy współpracują z instytucjami państwowymi z całej Polski. Od IPN po Ossolineum, Archiwum Akt Nowych, Solidarność. I wiele innych fundacji , stowarzyszeń z całej Polski. Czy gdyby Ci ludzie byli tak źli, niekompetentni jak pisze o tym gazeta? To czy instytucje współpracowałyby z nimi ? Czołem Wielkiej Polsce ! Panowie głowy do góry !

Xxx 24.11.2022 19:57
Banda debili którą utrzymują ludzie płacący podatki a nie rząd

Zainteresowany 25.11.2022 11:11
Brak cywilnej odwagi aby wyrazić opinię pod własnym nazwiskiem?

Anonim 24.11.2022 18:54
Artykuł jednostronny. Piszę to jako ateista i liberał i niechętny polskiemu klerowi. Jeśli będzie to, piękna poniekąd, historia Ruchu Narodowego, to chwała Twórcom. Roman Dmowski to przecież jeden z Ojców Niepodległości. Wtedy Polacy potrafili stanąć poza swoimi poglądami, partiami dla jednej idei Niepodległości Polski. I socjalista Daszyński i Piłsudski i Dmowski. Idąc drogą tego artykułu równie dobrze można przedstawić w złym świetle niepodległościowy ruch socjalistyczny, w których szeregach byli ludzie, którzy walczyli z bolszewikami, niestety po 1945 roku, zostali zmuszeni do połączenia z PPR, by stworzyć PZPR, i także by można przestawić w złym świetle przedwojenny PPS, zawsze znajdziecie czarną owcę w takim większym ruchu, partii. Jednostronnie przedstawiacie, oceniając z góry, że będzie źle i niedobrze, a wcale tak być nie musi. Oczywiście jeśli będzie to przedstawiane zgodnie z prawdą historyczną i literą prawa. To ma być ta wolność wypowiedzi, by wszystko co związane z Ruchem Narodowym wrzucać do worka faszyzm, nazizm, antysemityzm, czy Wielki Polak Roman Dmowski był z którymś z nich? Nie. Historia Ruchu Narodowego to historia Polski, Błękitnej Armii Hallera, który nie krył swych narodowych poglądów, oczywiście cieniem kładzie się zabójstwo Prezydenta Narutowicza, ale dokonał tego wariat i psychopata, jakim był Niewiadomski, a takich nie brakuje i z prawej i lewej strony. Artykuł niestety bardzo jednostronny, wciąż Gazeta nie potrafi wznieść się ponad swoje poglądy. A szkoda. Zaczekajmy do otwarcia Muzeum, może będę z Panem protestował, ale czemu Pan redaktor chce zabić ideę powstania Muzeum jeszcze przed?

ewa 24.11.2022 18:25
Lewackie serce red. Kamińskiego krwawi.

ed 25.11.2022 11:18
Twoje "durackie" też krwawi?

czytelnik 24.11.2022 18:10
"Po co wasze swary głupie, Wnet i tak zginiemy w zupie!" Mogłaby powiedzieć każda ze stron, ale... zaraz... Brzechwa to de facto Lesman, ale skoro pan dyrektor premiera w swoich progach przyjął (i kasę z naszych podatków), to mu chyba szafa gra. Kasa na pewno. Cdn.

Muzeum 24.11.2022 20:07
Niestety nie do końca kasa gra, duuużo zabrakło. Inflacja, obcięcie kwoty podstawowej która była wnioskowana, brak uzyskania kilku kolejnych dotacji na rozwój, to wszystko w ciągu ostatnich dwóch lat. A co do gości. W swoich progach Muzeum gościło przedstawicieli różnych opcji politycznych. Pluralizm. Niech politycy się spierają sami, ktoś ich wybrał, dał kredyt zaufania. My tylko dbamy o to, aby nie zostać w politykę wplątani. Zajmujemy się historią i wyciągamy z niej wnioski. Zapraszamy "czytelniku" - choć nie wiemy kim jesteś - do własnej oceny tego co się znajduje w Muzeum.

bater79 24.11.2022 17:50
UUUU redaktorze! Śmierdzi tu komuną ,tą onucową,od Michnika.Albo to ból dupy. Za palenie kukły polaka,też by pan wyroki dawał? Ja wiem,macie mentalność Polaka,który ma za wszystko przepraszać,który jest wszystkiego winny,tak to michnikowszczyzna wykreowała,pismaków na początku lat 90 i takie kwiatki jak pan,chce dalej klękać i przepraszać?! Część,haseł Młodzieży Wszechpolskiej popieram ,a z częścią się nie zgadzam .Ale pan się wstydzi być Polakiem! Po prostu,żal mi pana....

Adam M. 25.11.2022 11:21
Widać ,że cię zżera kompleks Michnika. Współczuję pisowcu.

Kamil 24.11.2022 15:19
Jak by ktoś otworzył muzeum Polskiej lewicy to autor tekstu był by wniebowzięty, ale ktoś otwiera muzeum Ruchu Narodowego i według lokalnego dziennika jest to praktycznie "faszyzm". Jednym z ojców niepodległości jest Roman Dmowski czy się to komuś podoba czy nie, to on miał słyną 5 godziną przemowę w Paryżu to on nakłaniał inne głowy państw do poparcia utworzenia silnego państwa Polskiego.

Komentator 24.11.2022 14:44
Kłamstwa, propaganda, chwyty erystyczne, manipulacje - nie dziwię się, że nikt pod tym artykulikiem się nie podpisał, ale zapewne to jakiś wychowanek Goebbelsa lub Urbana.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

KOMENTARZE
Autor komentarza: KrisTreść komentarza: polecam zrezygnować i zmienić zarządcę, można też obniżyć wynagrodzenieData dodania komentarza: 22.11.2024, 08:40Źródło komentarza: Tego śnieg nie przysypie. Muszą zareagować odpowiednie służbyAutor komentarza: DżefTreść komentarza: Wątpię aby to coś zmieniło, z oławską jednostką jest problemem systemowy, spora część kadry zarządzającej nie posiada odpowiednich kompetencji co wpływa demoralizująco na podwładnych, na to nakładają się problemy krajowe związane z brakami kadrowymi i brak chętnych do pracy, do czego walnie przyczynił się nierząd dojnej zmiany, który rządził do końca 2023 roku.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 08:08Źródło komentarza: OŁAWA Zmiana komendanta powiatowego. Kto przyjdzie za Artura Dobrowolskiego?Autor komentarza: OławianinTreść komentarza: Jak bulterier.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 06:00Źródło komentarza: Skuteczna interwencja strażników miejskichAutor komentarza: oławiakTreść komentarza: To wspólnota Paszyńskiego od ponad pół roku buduje wiatę śmietnikową bidak nie zdążył w tym roku , obciąć mu dotację , najgorsza wspólnota pod psem w mieścieData dodania komentarza: 21.11.2024, 20:51Źródło komentarza: Tego śnieg nie przysypie. Muszą zareagować odpowiednie służbyAutor komentarza: do wysoka jak topolaTreść komentarza: pomawia bo może ma kompleksy z powodu wysokiego wzrostu ,może w szkole z niej się śmiali przez to .Ludzie są bezwzględni i może kiedyś przez to cierpiała niestetyData dodania komentarza: 21.11.2024, 18:59Źródło komentarza: Tak zabezpieczano IV-ligowy mecz na oławskim stadionie (FILMIK)Autor komentarza: TomekTreść komentarza: Byli jak Tommy Lee Jones w ściganym.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 18:50Źródło komentarza: Skuteczna interwencja strażników miejskich
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama