Firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty:
Oferta nr 1 GM ROADS Polska Sp. z o.o. Cieśle 44, 56-400 Oleśnica Cena oferty brutto: 12.241.843,30 zł. Okres gwarancji: 72 miesiące Termin realizacji robót: 22 miesiące
Oferta nr 2 WASBUD Robert Wąs ul. Wrocławska 51, 49-200 Grodków Cena oferty brutto: 15.821.028,96 zł. Okres gwarancji: 72 miesiące Termin realizacji robót: 22 miesiące
Oferta nr 3 EUROVIA POLSKA S.A. Bielany Wrocławskie; ul. Irysowa 1, 55-040 Kobierzyce Cena oferty brutto: 15.942.972,43 zł. Okres gwarancji: 72 miesiące Termin realizacji robót: 22 miesiące
Oferta nr 4 Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o. ul. Oławska 26A, 49-300 Brzeg Cena oferty brutto: 17.646.755,67 zł. Okres gwarancji: 72 miesiące Termin realizacji robót: 22 miesiące
Oferta nr 5 BICKHARDT BAU POLSKA SP. Z O.O. ul. Kwiatkowskiego 12, 55-011 Siechnice Cena oferty brutto: 15.059.683,20 zł. Okres gwarancji: 72 miesiące Termin realizacji robót: 22 miesiące
Oferta nr 6 Berger Bau Polska Sp. z o.o. ul. Szczecińska 11, 54-517 Wrocław Cena oferty brutto: 12.190.112,54 zł. Okres gwarancji: 72 miesiące Termin realizacji robót: 22 miesiące
To kolejny krok w realizacji tej długo wyczekiwanej inwestycji. Postępowanie przetargowe prowadzone jest przez Powiatowy Zarząd Drogowy w Oławie na rzecz i w imieniu Powiatu Oławskiego oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad [GDDKiA] oddział we Wrocławiu. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa istniejącego skrzyżowania ulicy Kutrowskiego (droga krajowa nr 94) oraz ulicy Lipowej (droga powiatowa nr 1570D) w Oławie na małe rondo, której efektem będzie poprawa stanu nawierzchni, poprawa płynności ruchu i komfortu użytkowników drogi oraz elementów uspokojenia ruchu, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa drogowego. Poniżej opis przedmiotu zamówienia i klika informacji o inwestycji:
Zaprojektowano rondo małe na terenie zabudowanym, jednopasowe, czterowlotowe o średnicy zewnętrznej 40m oraz szerokości jezdni na rondzie 5,50m z pierścieniem 2,25m. W związku z powyższym, przebudowano istniejącą drogę krajową oraz powiatową. Zmieniono geometrię jezdni - dopasowano do projektowanych wlotów ronda. Ulicę Lipową (drogę powiatową) zaprojektowano jako ulicę klasy Z w terenie zabudowanym. W miejscu dwóch istniejących
jednokierunkowych jedni zlokalizowanych od strony południowej skrzyżowania zaprojektowano jedną jezdnię dwukierunkową, o szerokości jezdni 7,0m z dwoma pasami ruchu po 3,5m. Ulicę ks. F. Kutrowskiego (drogę krajową) zaprojektowano jako ulicę klasy GP w terenie zabudowanym, jednojezdniową, o szerokości jezdni 10,5m, z dwoma pasami ruchu po 3,50m rozdzielonymi powierzchnią wyłączoną z ruchu o szerokości 3,5m.
Do obsługi ruchu pieszego i rowerowego zaprojektowano chodniki oraz drogi rowerowe. Mając na uwadze bezpieczeństwo ruchu drogowego projektowane chodniki i drogi rowerowe oddzielono od krawędzi jezdni za pomocą projektowanej opaski oddzielającej, zieleńców oraz barierek. Do obsługi przyległych posesji i działek zaprojektowano przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych zachowując ich lokalizację.
W ramach niniejszej inwestycji nie planuje się wprowadzania zmian do istniejącego sposobu zagospodarowania terenów przyległych do inwestycji. Projektowana inwestycja nie wpłynie na skomunikowanie terenów przyległych - W ramach inwestycji nie likwiduje się żadnego z istniejących zjazdów, a także zachowano istniejące dojścia do posesji. Planuje się wykonanie nawierzchni jezdni ulic i ronda bitumicznych, uzupełnionych nawierzchnią kamienną z tzw. „kocich
łbów” oraz nawierzchnią z kostki kamiennej regularnej ciętej i łamanej. Nawierzchnie chodników oraz dróg rowerowych, planuje się wykonać z kostki betonowej typu „staromiejskiego” oraz kostki kamiennej. Kolorystyka kostki – szara (zgodnie z uzgodnieniem konserwatorskim). Do odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z obszaru inwestycji projektuje się przebudowę istniejącej sieci kanalizacji deszczowej oraz budowę nowego odcinka kanalizacji, składającego się ze studni rewizyjnych, wpustów ulicznych wraz z przykanalikami oraz kanałów deszczowych.
W ramach inwestycji zaprojektowano również przebudowę kolidujących sieci – sieci wodociągowej, gazowej,
elektroenergetycznej (w tym oświetlenia drogowego – na przejściach dla pieszych dedykowanego) oraz teletechnicznej w
tym budowę kanału technologicznego.
Planuje się wykonanie zieleńców, obsianych mieszanką traw. Konieczna jest wycinka części drzew i krzewów kolidujących z planowaną inwestycją. W ramach inwestycji zaprojektowano wykonanie nasadzeń kompensacyjnych - zieleni ozdobnej. Istniejący historyczny pomnik, zlokalizowany na dz. nr 2 AM-34 zostanie przeniesiony w nową lokalizację, zgodnie z
uzgodnieniem z organem konserwatorskim. Projekt przeniesienia pomnika stanowi odrębną dokumentację projektową. W ramach inwestycji zostanie wykonana również rozbiórka istniejącego budynku przy ul. ks. Franciszka Kutrowskiego 8.
WIĘCEJ: https://pzd-olawa.pl/przetargi_2022/budowa_ronda_ul_kutrowskiego_i_lipowa_w_olawie.html
Napisz komentarz
Komentarze