Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 07:42
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Jeżdżą bez pasów, policja kontroluje

Dolnośląscy policjanci przeprowadzili na terenie województwa kolejne działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym, tym razem pod hasłem „PASY”. Funkcjonariusze zwracali szczególną uwagę na to, czy kierujący i pasażerowie stosują pasy bezpieczeństwa, a także czy dzieci przewożone są w sposób prawidłowy. Skontrolowano blisko 1400 pojazdów i ujawniono niestety blisko 900 wykroczeń popełnionych przez kierujących, czy też pasażerów. - Jak pokazują badania i testy, pasy bezpieczeństwa są najskuteczniejszym znanym środkiem, ratującym ludzkie życie podczas zdarzenia drogowego. W momencie poważnego wypadku dają najczęściej jedyną szansę na przeżycie - mówi asp. szt. Paweł Petrykowski, oficer prasowy KWP we Wrocławiu. - Policyjne statystyki potwierdzają ten fakt. Wynika z nich, że głównymi przyczynami śmiertelności i urazowości ofiar wypadków drogowych jest właśnie naruszenie przepisów dotyczących obowiązku korzystania z tych urządzeń, a także urządzeń przeznaczonych do bezpiecznego przewożenia dzieci. Działania „Pasy” są cyklicznie realizowane przez policjantów na wszystkich drogach województwa dolnośląskiego. Ich celem jest m.in. uświadamianie uczestnikom ruchu drogowego poważnych konsekwencji, jakie w przypadku kolizji lub wypadku niesie za sobą jazda bez zapiętych pasów bezpieczeństwa oraz jak niebezpieczne jest przewożenie dzieci w sposób nieprawidłowy. Ostatnia tego typu akcja przeprowadzona przez funkcjonariuszy 6 lipca, to 1388 skontrolowanych pojazdów. Niestety w 886 przypadkach policjanci ujawnili naruszenia przepisów ruchu drogowego przez kierowców - aż 476 z nich nie korzystało z pasów bezpieczeństwa. W 67 przypadkach pasów nie mieli zapiętych pasażerowie, a 11 przypadków dotyczyło nieprawidłowego przewożenia dzieci. - Niestety jak pokazują te i wcześniejsze działania, spora część osób lekceważy przepisy obowiązujące w tym zakresie. Pamiętajmy, że obecnie na drogach jest znacznie więcej pojazdów w związku z wakacyjnym ruchem turystycznym. Dlatego po raz kolejny apelujemy o zachowanie ostrożności i zasad bezpiecznej jazdy. Wyjeżdżając na wakacje zadbajmy o to, by również bezpiecznie z nich wrócić. W sytuacji zagrożenia pasy mogą nam w tym pomóc - dodaje asp. szt. Paweł Petrykowski. Źródło KWP we Wrocławiu

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Agnieszka Herba 13.07.2018 19:05
W związku z wielokrotnym łamaniem regulaminu portalu (m.in. punkt V - podpunkt 1 i 10) wydawca portalu gazeta olawa podjął decyzję o zablokowaniu numerów IP, z których publikowane są komentarze przez Pana Rolfa Michałowskiego i Zarząd SMSM. Nie będziemy również publikować komentarzy dotyczących naszej decyzji!

gość 11.07.2018 09:51
Brawo P@weł- krótko zwięźle i dobitnie do zrozumienia dla osób zdrowo myślących . Obcokrajowiec ma nas pouczać -sorry Winnetou!

11.07.2018 10:27
Jeśli publicystę P@wła jakiś obcokrajowiec musi pouczać, jak wysławiać się poprawnie po polsku, to może niech P@weł już przestanie publikować po polsku?

gość 11.07.2018 09:41
Zauważyłem, że policjanci w samochodach służbowych nieoznakowanych i oznakowanych oraz strażnicy miejscy i gminni jeżdżą bez pasów. Czy to jest zgodne z przepisami?

połonista 10.07.2018 22:42
Ou, ou P@weł zostałeś zrugany przez eksperta od poprawnej polszczyzny i wszelkich spraw nadprzyrodzonych , bardzo ci współczuję .P@weł ratuj - jak będzie poprawnie ; przyczyna powstania wypadku wypadku czy przyczyna zdarzenia wypadku ?

Ratunek 10.07.2018 23:04
Ani jedno, ani drugie. Po prostu przyczyna wypadku. Inaczej, w pełnym zdaniu może być– do wypadku doszło z przyczyny …

P@weł 11.07.2018 21:33
No i gra... ;)

P@weł 11.07.2018 07:31
W/g Rolfa "Wypadki (drogowe) nie „powstają”, lecz się zdarzają", więc przyczyną zdarzenia wypadku są przypadki, że nie powstają wypadki tylko bywają wpadki, oraz przypadki, że wpadka to nie przypadek tylko wypadek, który jest przyczyną powstania powypadkowego, przypadkowego np. poczęcia... a wiesz jak jest, ojca nie ma, a dziecko jest :) i to już nie wypadek, ani przypadek tylko w przypadku szukania ojca dziecka w żadnym wypadku nie należy się ujawniać, bo to już nie będzie wypadka tylko wpadka ;) Dajmy temu spokój, dzięki Rolfowi staję się lepszym człowiekiem z pokorą przyjmując jego krytykę, bo w końcu jak nie Rolf to kto... ? ;)

11.07.2018 10:22
Co to za małpi bełkot? Czemu to ma służyć?

P@weł 11.07.2018 11:10
uuuuu@@@@@@uuuuuuu@@@@@@ Małpy skaczą niedościgle, małpy robią małpie figle, niech Pan spojrzy na pawiana, co za @ proszę Pana ;) Anonim nie spinaj się, nie bądź Rolf.

cześ 10.07.2018 12:54
i tak mandatów nie dają bo strajkują dzisiaj :D

Obywatel O 10.07.2018 11:05
Kiedy będzie akcja drogi czy w porę naprawiane na mojej ulicy był wyciek wody przez tydzień nic nie robili ale za wodę zapłacą wszyscy użytkownicy .Gzie była Policja co na to dzielnicowy nawet na oczy go nie widziałem ,powinien przejść po rewirze i przestawić się mieszkańcom tak jak było za PRL .

Olek 10.07.2018 10:43
Czy dożyje czasów kiedy to Policja zacznie karać właściciela drogi za zły stan techniczny i powodowanie tym samym wypadków. Tak jest przecież w stosunku do właściciela chodnika . Tam jak się coś stanie to zaraz mandaty albo sprawy w sądzie.Dlaczego nie ponosi odpowiedzialności właściciel drogi ? Za to kierowców każe się bez litości i umiaru.

P@weł 10.07.2018 11:29
Stan drogi nie jest przyczyną powstania wypadku. Odpowiedzialnym za spowodowanie wypadku jest tylko uczestnik ruchu, bo jeśli droga jest w kiepskim stanie to prędkość i styl jazdy trzeba dostosować do warunków w jakich przyszło się poruszać. Jeśli jakiś jełop np. na drodze z Oławy do Jelcza zapiernicza ile mu jego paseratti pozwoli to nic dziwnego, że prędzej czy później kończy się ta przygoda w rowie. Natomiast jeśli ktoś, kto ma więcej oleju w głowie niż inni w swych burakowozach pod maską i jedzie ostrożnie dostosowując prędkość i styl jazdy do warunków na drodze to jeśli nie spotka takiego rozpędzonego kmiota na swej drodze ma pewność, że szczęśliwie i bezpiecznie dotrze do celu. O bezpieczeństwie na drodze decyduje jedyny czynnik, czynnik zawarty między pedałem gazu, a oparciem fotela!

Rolf Michałowski 10.07.2018 12:09
Za P@wła jak zwykle myśli głupia złośliwa małpa w jego nicku, od której, jak sam twierdzi, pochodzi (nie wierzy w Boga). Wbrew częściowo tylko słusznym wywodom tej małpy (z nicku P@wła) stan drogi dosyć często staje się przyczyną wypadku, albo ciężkich uszkodzeń samochodów. Ma to miejsce wtedy, kiedy na drodze nagle pojawiają się głębokie dziury, albo kiedy sknocona przez wykonawcę nawierzchnia jest na jakimś odcinku niedopuszczalnie śliska. Trudno bowiem wymagać od kierowców, żeby na drodze poza obszarem zabudowanym jechali z prędkością 20 km/h, bo tylko taka prędkość gwarantuje zatrzymanie pojazdu przed nagle pojawiającą się głęboką dziurą. Proponuję P@włowi, żeby jednak nie wypowiadał się publicznie w sprawach, o których nie ma zielonego pojęcia.

P@weł 10.07.2018 12:42
"Ma to miejsce wtedy, kiedy na drodze nagle pojawiają się głębokie dziury" Nagle pojawiające się dziury - spadły z Nieba, zesłał je sam Bóg. Ktoś w nie wpada kończy żywot, bo Bóg tak chciał... Rolf błagam, zlituj się !!! Czy na drodze są tylko głębokie dziury i czy te mniej głębokie też wpływają na nasze bezpieczeństwo i czy też pojawiają się nagle, czy może uprzedzają o swym istnieniu? Co oznacza "niedopuszczalnie śliska", a kiedy jest dopuszczalnie śliska...? A jeśli matka z trójką dzieci... patrzeć czy nie ksiądz :) 20km/h - a co jeśli nastąpi nagłe oblodzenie drogi np. wtedy gdy będzie zamarzał padający deszcz - to też wina drogi, wykonawcy czy służb utrzymania, a może postkomuny i czy równie sprawnie będziesz się nią poruszał jak w normalnych warunkach ? Nie możesz sobie uzurpować prawa do wypowiadania się publicznie w różnych sprawach w których wydaje ci się, że jako jedyny masz rację - to nie kościół tu nie ma dogmatów, tu każdy może mieć swoje i nie rzadko odmienne zdanie ;) O bezpieczeństwie na drodze decyduje jedyny czynnik, czynnik zawarty między pedałem gazu, a oparciem fotela! Ten czynnik sam, świadomie decyduje o swoim i innych losie - zwolnij dalej dojedziesz :)

olek 10.07.2018 13:30
A jak nie wyjdziesz z domu to jeszcze będzie bezpieczniej

Lopez 10.07.2018 13:43
Nie każda dziura powoduje wypadek ale każda dziura , nierówność zużywa nadmiernie wiele elementów w twoim pojeździe bez względu na prędkość. Zupełnie nie potrzebnie i ty za to płacisz a nie ten ,który jest odpowiedzialny za prawidłowe utrzymanie dróg. Należysz do grona, które akceptuje bezkrytycznie wszelkie ograniczenia .Ja nie lubię jak jestem ograniczany i to w sytuacji, kiedy płace by tak nie było.

Gaweł 10.07.2018 15:18
P@weł nie masz racji. Prędkość nie jest jedynym czynnikiem powodującym wypadki drogowe. To są sprawy dla ciebie chyba jednak zbyt skomplikowane. Ty nawet nie wiesz skąd biorą się nagle dziury na drodze. A biorą się nagle, np. po przejeździe dużej ciężarówki przez miejsce osłabione w jezdni, np. przez wcześniejsze zmrożenie porowatego i nasiąkniętego wodą fragmentu asfaltu. Lepiej nie filozofuj i nie nadwerężaj twojego ewolucyjnego umysłu. Stan dróg i ich nawierzchni jest bardzo ważny dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i nawet darwinowska ewolucja tego nie zmieni. Daj sobie spokój.

Rolf Michałowski 10.07.2018 12:14
I jeszcze jedno do P@wła. Wypadki (drogowe) nie „powstają”, lecz się zdarzają, lub do nich dochodzi. Kto publikuje swoje opinie, powinien potrafić dobrze władać językiem, w którym publikuje. A tu, nie dość, że nietrafne opinie, to jeszcze łamaną polszczyzną.

P@weł 10.07.2018 14:04
Powstały "wypadek słowny" może i zdarzył się, ale jedno jest ważne: całe szczęście, że o trafności opinii nie decydujesz ty, a ja zwyczajnie komentuję wypowiedź Olka, a nie odnoszę się do treści artykułu - rozumiemy się ? Bez względu na zrozumienie bez odzewu, pa...

P@weł 10.07.2018 18:02
Gaweł Michałowski, ja nie twierdzę, że prędkość jest jedynym czynnikiem powodującym wypadki. Ja twierdzę, że podstawowym czynnikiem powodującym wypadki jest ten, który siedzi na fotelu kierowcy, czy tak trudno zrozumieć to, że właśnie tam się wszystko zaczyna...? I nie ważne, że droga jest dobra czy zła, bo na nowych i nowoczesnych autostradach też nie potrafią jeździć i tłuką się jak jajka w koszyku. A może pogoda - też nie, bo czy słońce, deszcz czy śnieg to i tak leżą po rowach lub trzeba resztki łopatą zbierać. Jakie jeszcze argumenty macie, wiem to postkomuna... Ludzie, bezpieczeństwo na drodze zależy w 99.9% od nas samych i nie droga, nie pogoda, ani Tusk tylko my, kierujący odpowiadamy za to co się dzieje na drodze.

olek 10.07.2018 13:17
Płace nie małe podatki za to żebym miał bezpieczne drogi a nie dziurawe , źle zaprojektowane i źle wykonane z ograniczeniami do absurdalnych prędkości które stosują w nadmiarze. Dozorcy lub inne służby jak nie odśnieżą chodnika to są karani a jak coś się wydarzy złego to płacą wysokie odszkodowanie. Dlaczego stróże prawa są tak bezwzględni wobec dozorcy a już nie robią tego wobec właściciela drogi ??? Bo dozorca jest słaby ? Jemu można zapi.....ć kilka stówek z jego i tak nie wysokiej pensji a np. wójtowi nie ? Prawo jest nie równe wobec obywateli a Policja tylko taki stan rzeczy utrwala więc nigdy nie będzie mojej akceptacji dla wybiórczej represji.

Jasiu 11.07.2018 13:11
Zgadzam się. To nie dziurawa droga powoduje wypadek/kolizję, a poruszający się nią kierowca. I to na nim spoczywa odpowiedzialność. Stan pojazdu, drogi, pobocza, drzewa, pogoda, ciśnienie itd to wyłącznie okoliczności, które kierowca ma obowiązek wziąć pod uwagę (i dostosować m.in. prędkość, a jeśli nie potrafi "zachować bezpieczeństwa", to niech zostanie w domu albo jedzie pks-em).

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama