Stare logo powstało 23 lata temu, jest już przestarzałe. - Uznaliśmy, że rok świętowania jubileuszu 25-lecia samorządu powiatowego to doskonała okazja do przeprojektowania naszego logo - mówią organizatorzy konkursu. - Chcieliśmy, aby nowy znak graficzny był prosty, nowoczesny i bez zbędnych drobnych elementów zaburzających czytelność symbolu w małych rozmiarach – głównie na gadżetach i w social mediach. Należy pamiętać, że nowe logo powiatu będzie wykorzystywane we wszystkich materiałach promocyjnych i informacyjnych Powiatu Oławskiego, dlatego tak ważne jest, aby było ono dostosowane do obecnych norm i trendów, jak również, żeby prezentowało się dobrze zarówno w kolorze, jak i wersji achromatycznej.
Informacja o konkursie cieszyła się dużą popularnością o czym świadczy fakt, że do Starostwa Powiatowego w Oławie wpłynęło 55 projektów. 16 prac niestety nie spełniło wymagań formalnych przewidzianych w regulaminie konkursu i nie było branych pod uwagę.
Ośmioosobowa komisja konkursowa powołana przez starostę oławskiego, składająca się z przedstawicieli samorządu, a także różnych środowisk w tym grafików, oceniała finalnie 39 prac. Jury oceniało każdą pracę na osobnym formularzu według kryteriów punktowych w kilku kategoriach: oryginalność znaku, łatwość zapamiętywania, walory graficzne i wartości promocyjne, a także czytelność i funkcjonalność. Zdaniem komisji konkursowej wygrała praca pana Johana Hassa z Gdańska. Całe podium prezentuje się tak:
I miejsce: Johan Hass – zwycięzca konkursu
II miejsce: Tomasz Sobiecki
III miejsce: Iwona Kruk
Kilka słów od autora zwycięskiej pracy o jego inspiracji
Zaprojektowane logo powiatu zostało stworzone w taki sposób, aby nawiązywać do tradycyjnych barw heraldycznych, które są charakterystyczne dla tego regionu. Logo przedstawia koguta, który znajduje się w centrum projektu, nawiązując do herbu miasta Oławy. Dodatkowo, biało-czerwona kratka na górze nawiązuje do szachownicy z herbu. W grafice odnajdziemy również nawiązanie do dwóch oławskich rzek. Całość projektu jest zamknięta w zaokrąglonym herbie, co nadaje mu elegancki i nowoczesny wygląd. Głównym celem stworzenia logo było oddanie bogactwa kulturowego i historycznego regionu w sposób uniwersalny i przyciągający uwagę. W ten sposób powstało logo, które nawiązuje do tradycji i jednocześnie jest współczesnym wyobrażeniem regionu. Nowe logo formalnie jeszcze nie będzie używane przez samorząd powiatowy. Projekt, który prezentujemy jest zwycięską pracą w konkursie ogłoszonym przez Zarząd Powiatu w Oławie. Aby nowy znak identyfikacji wizualnej został zatwierdzony musi on uzyskać akceptację Rady Powiatu w Oławie. Stosowną uchwałę radni będą procedować prawdopodobnie na majowej sesji RP.
Napisz komentarz
Komentarze