Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 05:51
Reklama Hipol
Reklama
Reklama
News will be here

List do redakcji: - Po prostu paranoja, aż się trzęsę na samą myśl...

Pan Tomasz pisze o problemie organizacji pracy wydziału komunikacji w Oławie. W liście do redakcji narzeka na kolejki i twierdzi, że od lat nic się nie zmieniło. Zgadzacie się z mieszkańcem? Załatwialiście ostatnie przerejestrowanie pojazdu? Czekamy na opinie w komentarzach

Oto list pana Tomasza: Jestem mieszkańcem powiatu oławskiego od urodzenia (31 lat) i odkąd pamiętam wydział komunikacji działa dokładnie w ten sam sposób. Już jako mały chłopiec przyjeżdżałem z ojcem, który załatwiał sprawy związane z rejestracją pojazdu tzn. wstawał rano, ustawiał się pod budynkiem, zajmował kolejkę i czekał do popołudnia aż nas obsłużą. Minęło od tego czasu jakieś 20 lat i nie ma absolutnie żadnej zmiany jeżeli chodzi o organizację tego jak załatwiane są sprawy.
Mamy XXI wiek, postępująca informatyzacja, wiele spraw z urzędem skarbowym można załatwić online, to samo płatności za mandat czy inne.
A jak w wydziale komunikacji? Po staremu. Wprowadzenie automatów wydających numerki nic nie poprawiło - proszę się rozejrzeć przejeżdżając codziennie rano około godziny 7. Długa kolejka zakręcająca na podjeździe dla inwalidów, każdy cierpliwie czeka godzinę przed otwarciem urzędu. Co najlepsze interesantów jest tylu, że przyjście tak wcześnie wcale nie gwarantuje załatwienia sprawy.
Oczywiście jakiś urzędnik napisze, że przecież jest rejestracja internetowa. Owszem jest, na pomniejsze sprawy można się zapisać, ale bilety na przerejestrowanie auta znikają każdego dnia w kilka minut, a dostępne terminy są na miesiąc do przodu.
Dla normalnego człowieka który pracuje i odprowadza podatki nie ma innej możliwości jak wykorzystanie urlopu wypoczynkowego do załatwienia sprawy. Czy naprawdę nie można tutaj nic usprawnić? Oczywiście nic nie znosi próżni i od kilku lat funkcjonują pośrednicy którzy "pomagają" w załatwieniu sprawy, oczywiście za stosowną opłatą. Jest to wspaniały widok jak taki pośredni trafi się przed nami w kolejce i pobiera np. 7 bilecików bo ma na dzień dzisiejszy do załatwienia 7 spraw. Oczywiście o jakimkolwiek RODO czy ochronie danych osobowych w tym momencie można zapomnieć. Naczelnik wydziału na pewno wie o całej sytuacji, bo pośrednicy będąc stałymi bywalcami w urzędzie są per "Ty" z urzędnikami. Ostatni przykład. Zdałem egzamin na prawo jazdy, chcąc wyrobić sobie dokument musiałem opłacić 100,50 zł za nowy plastik. Okazuję się, że nasz urząd nie jest widoczny na stronie info-car.pl gdzie jest widoczna lista w których urzędach można dokonać opłaty online. Dlaczego tak jest? Nie wiem ale się domyślam. A więc konieczne było udanie się do kasy i tam zapłacenie prowizji 8 zł od każdej transakcji. Samo zapłacenie nie powoduje załatwienia sprawy, bo trzeba dostarczyć dowód potwierdzenia do pokoju zajmującymi się prawem jazdy. Oczywiście do tego potrzeba bilecik. A bilecików nie ma, bo byłem po 14 i na ten dzień już nie wydają, mimo że urząd czynny do godziny 16:30. OK, więc powrót do domu, rejestracja internetowa na kolejny dzień i w końcu udało się wręczyć pani w pokoju potwierdzenie zapłaty. To tyle. Nie trzeba składać żadnego wniosku... Jak widać komunikacja wewnętrzna nie istnieje - skoro płacę w kasie dlaczego na koniec dnia te potwierdzenia nie są zbierane i nie są przekazywane do pokoju który jest kilka metrów obok... Po prostu paranoja i aż się denerwuje o tym wszystkim pisząc. Za miesiąc będę prawdopodobnie kupował motocykl, już się trzęsę na myśl o tym jak załatwię przerejestrowanie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Kacper 21.05.2023 13:53
Panie Tomaszu, dziękuję za ten list. Tylko Pan miał odwagę upublicznić to, o czym wiedzą wszyscy, a nikt nie ma odwagi powiedzieć na forum. Niestety, zapewne nikt z kierownictwa nie wyciągnie z tego konsekwencji, ale niesmak pozostanie. Zatrudnianie kolejnych urzędników się nie sprawdza. Tu należy postawić na jakość, a nie ilość.

Kasia 23.05.2023 09:22
A to nie jest tak że przez starostwo przeszła fala zwolnień, w tym także w Wydziale Komunikacji?

Kick 20.05.2023 08:41
Trzeba wejść na stronę www. Pobrać i wypełnić wniosek i opłacić wszystko online za darmo. Tak przygotowany przychodząc do WK nie tworzysz sztucznie kolejki i nie nabijasz prowizji w okienku kasowym. Ja wymieniałem ostatnio dwa dowody, wnioski wypełniłem w domu, przelew zrobiłem sam i zarejestrowałem się przez internet. Poszedłem do WK byłem 15 minut. Po odbiór nie wiem dlaczego ale byłem drugi raz, termin oczekiwani miałem 60 minut. Poszedłem na zakupy a online w telefonie na żywo było pokazane jaki wchodzi teraz numerek więc spokojnie zrobiłem swoje. Niby wszystko ok, tyle tylko że termin zamówiłem 30 dni szybciej. Żeby rozwiązać problem to naczelnik musi przejrzeć statystyki załatwionych spraw, usiąść z pracownikami że stoperem w ręku i zanotować na co idzie najwięcej czasu. Te czynności najbardziej pracochłonne w najczęściej załatwianych sprawach usprawniać. Na tym polega optymalizacja, wiem bo zajmuje się tym zawodowo. To że załatwianie spraw idzie wolno nie znaczy że urzędnicy się opiera.... , a np.wklepują bezsensowne dane. A może zrobić formularz na www gdzie to petent wypełnia wszystkie dane po czym dostaje kod kreskowy z którym przychodzi do kolejki a miła pani odczytuje kod i wszytko jest gotowe, zrobić do tego osobną kolejkę żeby dziadki dalej mogły załatwiać sprawy analogowo. Najważniejsze żeby naczelnik usiadł z urzędnikami, z nimi pogadał, posłuchał ich pomysłów bo to tam jest wiedzą co jest potrzebne żeby problemy rozwiązać.

asd 20.05.2023 10:58
Co mają zrobić starsi ludzie lub ci co nie są biegli w internecie? Cwaniaczku.

Wowa ze Lwowa 21.05.2023 09:26
To samo co starsi ludzie, którzy nie są biegli w internecie, a chcą kupić bilet np. na mecz reprezentacji Polski.

beka 21.05.2023 10:37
Durny jesteś?

Do Kick 21.05.2023 18:35
No właśnie o tym pisze pan Tomasz, że nie ma czasu na przesiadywanie w urzędzie ,bo nikt nie da urlopu na takie pierdoły!Ty Kick miałeś czas ,a może nie pracujesz a pan Tomasz tam !!!

Damian 19.05.2023 14:44
A mnie się wydaje że firmy pośredniczące rezerwują wszystkie bilety online, żeby było trudniej dastac się do urzedu/załatwić sprawę, żeby skorzystać z ich usług. Taka je moja teoria. Amen

Kaziu 19.05.2023 12:05
Mi się wydaje, że Panie w Urzędzie (tym czy innym) są ostatnimi winnymi. Robią swoją robotę zgodnie z prawem czy przepisami. W naszej (społeczeństwa) ocenie: nikomu niepotrzebną robotę w myśl głupich przepisów. I to tutaj jest problem.

Marian 19.05.2023 10:44
Miał być nowy naczelnik, nowa jakość i nowe otwarcie. Zostało tylko hasło, bo poza zmianą tabliczki z nazwiskiem naczelnika, stara szkoła nie poszła na marne. Gratulacje dla Pana Orzechowskiego!

ASSS 19.05.2023 09:05
Sprawę kolejek rozwiazaloby otwarcie oddziału w Jelczu

cześ 19.05.2023 08:11
W Strzelinie wszystko w kilka miniut załatwisz!

ObyNigdyWiecej 18.05.2023 21:34
Przykład z wczoraj 3ha w kolejce...brak słów

Zigi29 18.05.2023 20:01
Byłem tam 15 minut pozytywne podejście

Paulina Kłos 18.05.2023 15:44
Brak organizacji pracy i obsługi klienta to jedna kwestia, a niekompetencja pracujących tam urzędników, to drugie. Porażające, ale prawdziwe.

Urzędnik 18.05.2023 15:41
Pan Naczelnik Krasicki woli pół dnia spędzić na piciu kawy z Panem Chawawko i Panem Kozłowiczem niż zająć organizacją pracy swojego wydziału. Widocznie jest stworzony do wyższych celów niż praca merytoryczna na stanowisku pracy.

Gość 18.05.2023 21:04
Ojoj, kogoś chyba ostro zawiść zżera,

Ja 19.05.2023 16:46
Żenujące są takie wpisy. Mijasz ich prawie codziennie w pracy i może serdecznie się uśmiechasz, a na forum takie świństwa. Świadczy to tylko o Twojej kulturze osobistej i szacunku do drugiego człowieka, a właściwie o ich braku. Niech każdy zajmie się sobą, swoimi problemami i swoją pracą - wszystkim wyjdzie na dobre...Od rozliczania i oceniania pracownika jest pracodawca, a jeżeli masz zastrzeżenia do ich pracy, to miej też odwagę powiedzieć im to w oczy. To nie jest miejsce przeznaczone do oczerniania wspolpracownikow. Nikt nie pomyśli źle o osobach, które tak ładnie wymieniłeś z nazwiska, tylko o Tobie jako "koledze" z pracy i o super relacjach panujacych w starostwie. Tym bardziej, że pół dnia na kawie, to 4 godziny, a w środy jeszcze więcej.....gratuluję odwagi na takie publiczne stwierdzenie....

Kazik 20.05.2023 17:31
Ja 19.05.2023 16:46
Żenujące są takie wpisy. Mijasz ich prawie codziennie w pracy i może serdecznie się uśmiechasz, a na forum takie świństwa. Świadczy to tylko o Twojej kulturze osobistej i szacunku do drugiego człowieka, a właściwie o ich braku. Niech każdy zajmie się sobą, swoimi problemami i swoją pracą - wszystkim wyjdzie na dobre...Od rozliczania i oceniania pracownika jest pracodawca, a jeżeli masz zastrzeżenia do ich pracy, to miej też odwagę powiedzieć im to w oczy. To nie jest miejsce przeznaczone do oczerniania wspolpracownikow. Nikt nie pomyśli źle o osobach, które tak ładnie wymieniłeś z nazwiska, tylko o Tobie jako "koledze" z pracy i o super relacjach panujacych w starostwie. Tym bardziej, że pół dnia na kawie, to 4 godziny, a w środy jeszcze więcej.....gratuluję odwagi na takie publiczne stwierdzenie....
..Od rozliczania i oceniania pracownika jest pracodawca, P s. Ostateczną ocenę zawsze klient wystawia , a jak widać jest kiepsko

Kazik 20.05.2023 17:31
Ja 19.05.2023 16:46
Żenujące są takie wpisy. Mijasz ich prawie codziennie w pracy i może serdecznie się uśmiechasz, a na forum takie świństwa. Świadczy to tylko o Twojej kulturze osobistej i szacunku do drugiego człowieka, a właściwie o ich braku. Niech każdy zajmie się sobą, swoimi problemami i swoją pracą - wszystkim wyjdzie na dobre...Od rozliczania i oceniania pracownika jest pracodawca, a jeżeli masz zastrzeżenia do ich pracy, to miej też odwagę powiedzieć im to w oczy. To nie jest miejsce przeznaczone do oczerniania wspolpracownikow. Nikt nie pomyśli źle o osobach, które tak ładnie wymieniłeś z nazwiska, tylko o Tobie jako "koledze" z pracy i o super relacjach panujacych w starostwie. Tym bardziej, że pół dnia na kawie, to 4 godziny, a w środy jeszcze więcej.....gratuluję odwagi na takie publiczne stwierdzenie....
..Od rozliczania i oceniania pracownika jest pracodawca, P s. Ostateczną ocenę zawsze klient wystawia , a jak widać jest kiepsko

Robert 21.05.2023 09:39
Konstruktywną krytykę należy przyjąć z godnością i wyciągnąć z niej wnioski. Opinia publiczna ma prawo wyrażać swoje niezadowolenie, zwłaszcza że urząd działa na rzecz klientów i za pieniądze podatników, nie powinien stanowić prywatnego folwarku urzędników. A tak się dzieje, skoro można przeczytać o niestosownym zachowaniu naczelnika w godzinach pracy. Widocznie pracodawca pozwala na tego typu sytuację i nie wyciąga konsekwencji służbowych, co po raz kolejny pokazuje brak organizacji w tej instytucji.

fotograf 21.05.2023 11:16
Robert 21.05.2023 09:39
Konstruktywną krytykę należy przyjąć z godnością i wyciągnąć z niej wnioski. Opinia publiczna ma prawo wyrażać swoje niezadowolenie, zwłaszcza że urząd działa na rzecz klientów i za pieniądze podatników, nie powinien stanowić prywatnego folwarku urzędników. A tak się dzieje, skoro można przeczytać o niestosownym zachowaniu naczelnika w godzinach pracy. Widocznie pracodawca pozwala na tego typu sytuację i nie wyciąga konsekwencji służbowych, co po raz kolejny pokazuje brak organizacji w tej instytucji.
Jak Starostę zmienimy to i organizacja w tej instytucji się zmieni

Kasia 21.05.2023 09:51
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Adam, weź się do pracy i nie użalaj się nad sobą. Dobra rada od Koleżanki z III p.

andrzejn 18.05.2023 15:00
Bez przesady, jak przyszedł kryzys to się wchodziło bez problemu i nikt nie pisał, że jakie są luzy w wydziale komunikacji do gazety. Typowe polskie podejście, tylko narzekać umieją. Nikt nie zabrania iść i pracować za najniższą krajową w urzedzie.

Dorota 21.05.2023 11:34
andrzejn 18.05.2023 15:00
Bez przesady, jak przyszedł kryzys to się wchodziło bez problemu i nikt nie pisał, że jakie są luzy w wydziale komunikacji do gazety. Typowe polskie podejście, tylko narzekać umieją. Nikt nie zabrania iść i pracować za najniższą krajową w urzedzie.
Ta najniższa krajowa ciągle rośnie a wasze zaangażowanie w pracy nie

Gienek 21.05.2023 11:35
andrzejn 18.05.2023 15:00
Bez przesady, jak przyszedł kryzys to się wchodziło bez problemu i nikt nie pisał, że jakie są luzy w wydziale komunikacji do gazety. Typowe polskie podejście, tylko narzekać umieją. Nikt nie zabrania iść i pracować za najniższą krajową w urzedzie.
podjąłeś się tej pracy to nie narzekaj A jak się nie podoba to na linkę do Elektroluxu

SpecjalistaOdWszystkiego 18.05.2023 15:00
A inna sprawa: czy na prawde Pani Urzednik osobiscie musi mi zezwolic przerejestwowac samochod? wydac prawo jazdy? wydac dowod rej? itd itp. Szczegolnie, ze nie trzeba zmieniac juz tablic przy zmianie wlasciciela. Na prawde, wydaje mi sie, wszystko to mozna zrobic online (zgloszenie) i odebranie na miejscu lub kurierem.

SpecjalistaOdWszystkiego 18.05.2023 14:55
Z kolejkami jest roznie, czasem dluzsze, czasem - po poludniu - mozna zalatwic sprawe z marszu. Rozumiem, ze ciezko nad tym zapanowac. Natomiast, kwestia kasy jest dla mnie totalnie nieporozumieniem (do okienka, do kasy, do okienka jeszcze raz). Na prawde nie idzie tego zalatwic inaczej, bo wydaje mi sie, ze w obecnych czasach 3/4 z nas robi taka platnosc telefonem w minute.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama