Oto list pana Tomasza: Jestem mieszkańcem powiatu oławskiego od urodzenia (31 lat) i odkąd pamiętam wydział komunikacji działa dokładnie w ten sam sposób. Już jako mały chłopiec przyjeżdżałem z ojcem, który załatwiał sprawy związane z rejestracją pojazdu tzn. wstawał rano, ustawiał się pod budynkiem, zajmował kolejkę i czekał do popołudnia aż nas obsłużą. Minęło od tego czasu jakieś 20 lat i nie ma absolutnie żadnej zmiany jeżeli chodzi o organizację tego jak załatwiane są sprawy.
Mamy XXI wiek, postępująca informatyzacja, wiele spraw z urzędem skarbowym można załatwić online, to samo płatności za mandat czy inne.
A jak w wydziale komunikacji? Po staremu. Wprowadzenie automatów wydających numerki nic nie poprawiło - proszę się rozejrzeć przejeżdżając codziennie rano około godziny 7. Długa kolejka zakręcająca na podjeździe dla inwalidów, każdy cierpliwie czeka godzinę przed otwarciem urzędu. Co najlepsze interesantów jest tylu, że przyjście tak wcześnie wcale nie gwarantuje załatwienia sprawy.
Oczywiście jakiś urzędnik napisze, że przecież jest rejestracja internetowa. Owszem jest, na pomniejsze sprawy można się zapisać, ale bilety na przerejestrowanie auta znikają każdego dnia w kilka minut, a dostępne terminy są na miesiąc do przodu.
Dla normalnego człowieka który pracuje i odprowadza podatki nie ma innej możliwości jak wykorzystanie urlopu wypoczynkowego do załatwienia sprawy. Czy naprawdę nie można tutaj nic usprawnić? Oczywiście nic nie znosi próżni i od kilku lat funkcjonują pośrednicy którzy "pomagają" w załatwieniu sprawy, oczywiście za stosowną opłatą. Jest to wspaniały widok jak taki pośredni trafi się przed nami w kolejce i pobiera np. 7 bilecików bo ma na dzień dzisiejszy do załatwienia 7 spraw. Oczywiście o jakimkolwiek RODO czy ochronie danych osobowych w tym momencie można zapomnieć. Naczelnik wydziału na pewno wie o całej sytuacji, bo pośrednicy będąc stałymi bywalcami w urzędzie są per "Ty" z urzędnikami. Ostatni przykład. Zdałem egzamin na prawo jazdy, chcąc wyrobić sobie dokument musiałem opłacić 100,50 zł za nowy plastik. Okazuję się, że nasz urząd nie jest widoczny na stronie info-car.pl gdzie jest widoczna lista w których urzędach można dokonać opłaty online. Dlaczego tak jest? Nie wiem ale się domyślam. A więc konieczne było udanie się do kasy i tam zapłacenie prowizji 8 zł od każdej transakcji. Samo zapłacenie nie powoduje załatwienia sprawy, bo trzeba dostarczyć dowód potwierdzenia do pokoju zajmującymi się prawem jazdy. Oczywiście do tego potrzeba bilecik. A bilecików nie ma, bo byłem po 14 i na ten dzień już nie wydają, mimo że urząd czynny do godziny 16:30. OK, więc powrót do domu, rejestracja internetowa na kolejny dzień i w końcu udało się wręczyć pani w pokoju potwierdzenie zapłaty. To tyle. Nie trzeba składać żadnego wniosku... Jak widać komunikacja wewnętrzna nie istnieje - skoro płacę w kasie dlaczego na koniec dnia te potwierdzenia nie są zbierane i nie są przekazywane do pokoju który jest kilka metrów obok... Po prostu paranoja i aż się denerwuje o tym wszystkim pisząc. Za miesiąc będę prawdopodobnie kupował motocykl, już się trzęsę na myśl o tym jak załatwię przerejestrowanie.
Reklama
List do redakcji: - Po prostu paranoja, aż się trzęsę na samą myśl...
Pan Tomasz pisze o problemie organizacji pracy wydziału komunikacji w Oławie. W liście do redakcji narzeka na kolejki i twierdzi, że od lat nic się nie zmieniło. Zgadzacie się z mieszkańcem? Załatwialiście ostatnie przerejestrowanie pojazdu? Czekamy na opinie w komentarzach
- 18.05.2023 10:56
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze