Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 04:55
Reklama Hipol
Reklama
Reklama
News will be here

Przystanek kolejowy OŁAWA ZACHODNIA buduje się

Jak poinformowało dziś miasta Oława, ruszyły prace związane z przygotowaniem placu budowy przystanku kolejowym „Oława Zachodnia”, który zlokalizowany będzie w sąsiedztwie Osiedla Sobieskiego.
Przystanek kolejowy OŁAWA ZACHODNIA buduje się
Jak poinformowało dziś miasta Oława, ruszyły prace związane z przygotowaniem placu budowy przystanku kolejowym „Oława Zachodnia”

Źródło: UM Oława

Przystanek będzie miał dwa perony, na których zamontowane będzie oświetlenie, ustawione zostaną wiaty i ławki. Obok zaplanowano przejście podziemne, które ułatwi komunikację między peronami oraz umożliwi przejście pieszych i rowerzystów z Osiedla Sobieskiego w kierunku Nowego Otoku. Miasto Oława partycypuje w kosztach inwestycji poprzez budowę parkingu „parkuj i jedź”, dróg dojazdowych oraz pokrywa część kosztów wykonania przejścia podziemnego.

9 mln zł ma kosztować budowa przystanku kolejowego Oława Zachodnia. Inwestycję realizuje PKP PLK ze środków"Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025". Umowę z wykonawcą zadania - firmą INFRAKOL Sp. z o.o, która miała zaprojektować i wybudować obiekt, podpisano w kwietniu 2022. Początkowo zadanie miało być zrealizowane w ciągu 24 miesięcy od daty podpisania umowy. Pod koniec minionego roku inwestor poinformował, że termin się przesunie, a przystanek zostanie oddany do użytku w czerwcu 2025 roku.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Filozof grecki 04.02.2024 14:23
Trzeba się przyzwyczaić do życia w mieście, korki to atrybuty miasta, które w żadnym mieście na świecie nie zostały rozwiązane. Nawet w Ameryce mają po 10 pasów ruchu w jednym kierunku a korki dalej są. Trzeba cierpliwości miejskiej się nauczyć i spokojnego, wcześniejszego planowania.

olavia 04.02.2024 12:00
Od 74 biegałam do pociągu to już wówczas mówiono o przystanku pkp przy os. Sobieskiego. Niestety chyba kolega się lekko pomylił.

Mieszkaniec 04.02.2024 12:55
olavia 04.02.2024 12:00
Od 74 biegałam do pociągu to już wówczas mówiono o przystanku pkp przy os. Sobieskiego. Niestety chyba kolega się lekko pomylił.
Wszyscy mieszkańcy o tym wiedzą, że już w latach 70-tych były plany budowy stacji kolejowej na osiedlu sobieskiego, ale to nie pasuje do narracji ratusza, która uważa, że to jest sukces obecnej władzy.

Nieogarniety 04.02.2024 14:41
Mieszkaniec 04.02.2024 12:55
Wszyscy mieszkańcy o tym wiedzą, że już w latach 70-tych były plany budowy stacji kolejowej na osiedlu sobieskiego, ale to nie pasuje do narracji ratusza, która uważa, że to jest sukces obecnej władzy.
Żaden sukces. G...... a nie sukces. Napisałem ci poniżej, że jak by PKP nie zdecydowało o budowie, to wszyscy mogliby pomarzyć o przystanku

olavia 03.02.2024 16:55
W 76 r już mieszkali ludzie w blokach na os. Sobieskiego tj. od lewej strony wiele bloków i wówczas już mówiono o przystanku pkp

Nieogarniety 03.02.2024 20:16
olavia 03.02.2024 16:55
W 76 r już mieszkali ludzie w blokach na os. Sobieskiego tj. od lewej strony wiele bloków i wówczas już mówiono o przystanku pkp
W 74r rozpoczęto budową bloku na ul. Chopina, a potem budowa i rozwój bardzo bardzo zwolnił, bo JZS przestał sponsorować budowę, bo zaczął budować bloki na ul. Hirszfelda w Laskowicach. W Oławie nie wiadomo było, czy powstaną jakiekolwiek kolejne bloki, i czy powstanie osiedle. Planowano wtedy plac, z którego miały jeździć autobusy z pracownikami do JZS, bo większość mieszkańców ówczesnych, pracowało właśnie w Jelczańskich Zakładach Samochodowych.

Mieszkaniec 04.02.2024 10:10
Nieogarniety 03.02.2024 20:16
W 74r rozpoczęto budową bloku na ul. Chopina, a potem budowa i rozwój bardzo bardzo zwolnił, bo JZS przestał sponsorować budowę, bo zaczął budować bloki na ul. Hirszfelda w Laskowicach. W Oławie nie wiadomo było, czy powstaną jakiekolwiek kolejne bloki, i czy powstanie osiedle. Planowano wtedy plac, z którego miały jeździć autobusy z pracownikami do JZS, bo większość mieszkańców ówczesnych, pracowało właśnie w Jelczańskich Zakładach Samochodowych.
https://www.tuolawa.pl/artykul/31886,olawa-zielone-miasto-cz-7-dzis-osiedle-sobieskiego Tu masz pisowska tubo burmistrza artykuł Pana Mazura, opatrzony zdjęciami Pana Mazura z lat 70-tych i widać na nich, że już były dzieci na placu zabaw i normalnie stały samochody pod blokami, więc ludzie tu mieszkali, paru moich znajomych też wprowadziło się pod koniec lat 70-tych i doskonale pamiętają, że był plan na całe osiedle z przedszkolem, centrum handlowym i właśnie ze stacją kolejową. To, że teraz nieudolnej władzy BBS wybudowanie drogi osiedlowej zajmuje 20 lat i jest tak ograniczona, że nie ma żadnej wizji, nie znaczy, że każdy jest tak ograniczony.

Nieogarniety 04.02.2024 14:38
Mieszkaniec 04.02.2024 10:10
https://www.tuolawa.pl/artykul/31886,olawa-zielone-miasto-cz-7-dzis-osiedle-sobieskiego Tu masz pisowska tubo burmistrza artykuł Pana Mazura, opatrzony zdjęciami Pana Mazura z lat 70-tych i widać na nich, że już były dzieci na placu zabaw i normalnie stały samochody pod blokami, więc ludzie tu mieszkali, paru moich znajomych też wprowadziło się pod koniec lat 70-tych i doskonale pamiętają, że był plan na całe osiedle z przedszkolem, centrum handlowym i właśnie ze stacją kolejową. To, że teraz nieudolnej władzy BBS wybudowanie drogi osiedlowej zajmuje 20 lat i jest tak ograniczona, że nie ma żadnej wizji, nie znaczy, że każdy jest tak ograniczony.
Przeczytaj dokładnie artykuł, i potem mój wpis ze zrozumieniem, i napisz wtedy, w którym miejscu skłamałem. Oczywiście, że był plan, ale nawet pan Mazur to zaznaczył, że zlikwidowano wówczas powiaty i JZS, który był głównym sponsorem budowania osiedla, przeniósł się z budową do Laskowic. Wystarczy czytać ze zrozumieniem i nie naginać rzeczywistości pod swoją teorię i będzie spoko. Ani nikogo nie bronię, ani nie faworyzuję bo i tak budowę prowadzi PKP. Jak by PKP nie podjęło decyzji, to byłoby g.... a nie przystanek. I tyle z zasług wszystkich ekip po kolei rządzących w Oławie.

olavia 03.02.2024 12:12
Faktycznie przystanek pkp był tam planowany już w latach 70 XX wieku

Nieogarniety 03.02.2024 16:21
olavia 03.02.2024 12:12
Faktycznie przystanek pkp był tam planowany już w latach 70 XX wieku
Masz rację. W szczerym polu, dla zajęcy, bo jeszcze osiedla nie bylo:):):)

pokolo 02.02.2024 15:25
A kiedy zniknie zabytkowy przejazd kolejowy z zaporami ? Czy to już jest w gestii konserwatora zabytkow ?...

Nieogarniety 02.02.2024 16:10
pokolo 02.02.2024 15:25
A kiedy zniknie zabytkowy przejazd kolejowy z zaporami ? Czy to już jest w gestii konserwatora zabytkow ?...
Szanujmy zabytki i dbajmy o nie.:):):)

Mieszkaniec 02.02.2024 12:22
A to nie można było zaprojektować tego przejścia podziemnego jako przejazd dla aut do 3.5 t. Dodatkowa możliwość przejazdu na pewno wpłynie pozytywnie na ruch w mieście bo o obwodnicy można tylko pomarzyć. Władzo i projektanci do roboty razem dacie radę. Włączcie myślenie popatrzcie na mapę i zobaczcie jak rozwijają się okolice a drogi nie.

Nieogarniety 02.02.2024 13:41
Mieszkaniec 02.02.2024 12:22
A to nie można było zaprojektować tego przejścia podziemnego jako przejazd dla aut do 3.5 t. Dodatkowa możliwość przejazdu na pewno wpłynie pozytywnie na ruch w mieście bo o obwodnicy można tylko pomarzyć. Władzo i projektanci do roboty razem dacie radę. Włączcie myślenie popatrzcie na mapę i zobaczcie jak rozwijają się okolice a drogi nie.
Słuszna uwaga z tym przejściem-przejazdem, ale to całkowicie zmienia postać rzeczy. To już całkiem inna inwestycja. Trzeba byłoby projektować wiadukt kolejowy. A to się wiąże z zamknięciem magistrali kolejowej, i na to na pewno nie wyrazi zgody PKP. Widziałem, jak remontowali taki wiadukt w Czernicy. Mega inwestycja A poza tym, zaraz by były głosy, "dlaczego dla 3,5 ton a nie dla wszystkich" i znowu by była jazda, że zepsuli coś i są nieudolni. Ponoć ma być wiadukt w tamtym miejscu, i tego się trzymajmy.

ogarnięty 02.02.2024 13:52
Nieogarniety 02.02.2024 13:41
Słuszna uwaga z tym przejściem-przejazdem, ale to całkowicie zmienia postać rzeczy. To już całkiem inna inwestycja. Trzeba byłoby projektować wiadukt kolejowy. A to się wiąże z zamknięciem magistrali kolejowej, i na to na pewno nie wyrazi zgody PKP. Widziałem, jak remontowali taki wiadukt w Czernicy. Mega inwestycja A poza tym, zaraz by były głosy, "dlaczego dla 3,5 ton a nie dla wszystkich" i znowu by była jazda, że zepsuli coś i są nieudolni. Ponoć ma być wiadukt w tamtym miejscu, i tego się trzymajmy.
Bo ta władza jest nieudolna czego najlepszym przykładem jest to, że PKP i tak będzie coś robić na torach, a nie jest robiony również przejazd nad/pod torami. W wielu małych miejscowościach (również mniejszych od Oławy) takie wiadukty/tunele powstają, tylko w Oławie jak widać się nie da.

Nieogarniety 02.02.2024 16:09
ogarnięty 02.02.2024 13:52
Bo ta władza jest nieudolna czego najlepszym przykładem jest to, że PKP i tak będzie coś robić na torach, a nie jest robiony również przejazd nad/pod torami. W wielu małych miejscowościach (również mniejszych od Oławy) takie wiadukty/tunele powstają, tylko w Oławie jak widać się nie da.
No przecież wg. ciebie, ta nieudolna władza, właśnie robi przejście pod torami. Przecież i tak, co by nie zrobili, to wg. ciebie będą nieudolni, głupi i do niczego się nie nadają. Oczywiście zapowiedzi i plany budowania wiaduktu w tamtym miejscu, co zapowiadał burmistrz, to też dla ciebie głupota i nieudolność. Masz swoich kandydatów i głosuj na nich, bo tyle co oni naobiecują, to nikt nie da rady nawet obiecać. Na szczęście, jak na razie, ktoś jeszcze dla tego miasta coś robi.

ogarnięty 02.02.2024 19:12
Nieogarniety 02.02.2024 16:09
No przecież wg. ciebie, ta nieudolna władza, właśnie robi przejście pod torami. Przecież i tak, co by nie zrobili, to wg. ciebie będą nieudolni, głupi i do niczego się nie nadają. Oczywiście zapowiedzi i plany budowania wiaduktu w tamtym miejscu, co zapowiadał burmistrz, to też dla ciebie głupota i nieudolność. Masz swoich kandydatów i głosuj na nich, bo tyle co oni naobiecują, to nikt nie da rady nawet obiecać. Na szczęście, jak na razie, ktoś jeszcze dla tego miasta coś robi.
Wiadukt w tamtym miejscu to projekty jeszcze z czasów rządów Wiązowskiego, obiecywany następnie przez Października, a teraz przez namaszczonego przez niego następcę Frischmanna. Najgorsze we Frischmannie jest to, że nie zrealizował większości swoich obietnic z 2018 roku, a niektóre z nich były zaplanowane i możliwe do zrealizowania jeszcze w 2019 roku. Od 2014 roku obiecuje zarówno obwodnicę jak i wiadukt na Wiejskiej i do tej pory nie wiadomo nawet którędy miałyby przebiegać. Tyle co naobiecywał Frischmann i zaprzepaścił możliwości to nie mieści się w głowie. Wejść w koalicję z PiS za stołek dla Mazurka, mistrz interesu.

Nieogarniety 03.02.2024 08:48
ogarnięty 02.02.2024 19:12
Wiadukt w tamtym miejscu to projekty jeszcze z czasów rządów Wiązowskiego, obiecywany następnie przez Października, a teraz przez namaszczonego przez niego następcę Frischmanna. Najgorsze we Frischmannie jest to, że nie zrealizował większości swoich obietnic z 2018 roku, a niektóre z nich były zaplanowane i możliwe do zrealizowania jeszcze w 2019 roku. Od 2014 roku obiecuje zarówno obwodnicę jak i wiadukt na Wiejskiej i do tej pory nie wiadomo nawet którędy miałyby przebiegać. Tyle co naobiecywał Frischmann i zaprzepaścił możliwości to nie mieści się w głowie. Wejść w koalicję z PiS za stołek dla Mazurka, mistrz interesu.
Trochę już żyję, i jakoś nie pamiętam żeby Wiązowski obiecywał przystanek PKP na Sobieskiego, i wiadukt koło tego przystanku. No ale ty potrafisz każdą rzeczywistość zakrzywić więc spoko

ogarnięty 03.02.2024 09:39
Nieogarniety 03.02.2024 08:48
Trochę już żyję, i jakoś nie pamiętam żeby Wiązowski obiecywał przystanek PKP na Sobieskiego, i wiadukt koło tego przystanku. No ale ty potrafisz każdą rzeczywistość zakrzywić więc spoko
przystanek PKP na Sobieskiego to plany jeszcze z lat 70 tych, ale jak ty jesteś skupiona jedynie na dorabianiu siebie i kolesi to nic dziwnego, że takich rzeczy nie wiesz. Oszczędź sobie wstydu i dalszych kompromitacji.

Nieogarniety 03.02.2024 11:34
ogarnięty 03.02.2024 09:39
przystanek PKP na Sobieskiego to plany jeszcze z lat 70 tych, ale jak ty jesteś skupiona jedynie na dorabianiu siebie i kolesi to nic dziwnego, że takich rzeczy nie wiesz. Oszczędź sobie wstydu i dalszych kompromitacji.
Masz rację. Wg. ciebie, okaże się zaraz, że plan przystanku był wcześniej niż powstało osiedle. Brawo. I doczekałem się, że tradycyjnie, jak nie masz argumentów, to zaczynasz pisać do mnie jak do dziewczyny, więc dalsza dyskusja i polemika z tobą ( o ile znasz to słowo) jest bez sensu. Nie pozdrawiam

MWH 02.02.2024 14:01
Przejazdu dla samochodów nie będzie ponieważ zostanie zbudowana trasa śródmiejska od Ul. Wiejskiej nad torami LK 132 przez zaciszną do ronda z DK 94 i trasą mostową między Oławą i Stanowicami.

olavia 04.02.2024 17:31
MWH 02.02.2024 14:01
Przejazdu dla samochodów nie będzie ponieważ zostanie zbudowana trasa śródmiejska od Ul. Wiejskiej nad torami LK 132 przez zaciszną do ronda z DK 94 i trasą mostową między Oławą i Stanowicami.
A tak na marginesie to most na Odrze też był planowany już w latach 70 XX w dokładnie w tym samym miejscu

Kazik 02.02.2024 14:42
Mieszkaniec 02.02.2024 12:22
A to nie można było zaprojektować tego przejścia podziemnego jako przejazd dla aut do 3.5 t. Dodatkowa możliwość przejazdu na pewno wpłynie pozytywnie na ruch w mieście bo o obwodnicy można tylko pomarzyć. Władzo i projektanci do roboty razem dacie radę. Włączcie myślenie popatrzcie na mapę i zobaczcie jak rozwijają się okolice a drogi nie.
Moim zdaniem bez sensu ten pomysł. Z os. Sobieskiego można się tam przemieścić bez korków jadąc w kierunku Osiedla Reńskiego Nie generujcie kosztów

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama