Niemniej jednak chcąc uzyskać zezwolenie na prowadzenie statku powietrznego, warto pomyśleć o udaniu się na szkolenie PPLH, które pozwala nam na zdobycie licencji pilota turystycznego śmigłowca. Polega ono na wyspecjalizowaniu zainteresowanej osoby w zakresie bezpiecznego latania helikopterem z uwzględnieniem zasad minimum widzialności i odległości od chmur, tak zwanego VFR (Visual Flight Rules). Co więcej można samemu wybrać rodzaj śmigłowca, który chcemy nauczyć się latać.
Szkolenie przeważnie składa się z dwóch części: teoretycznej oraz praktycznej. Na tej pierwszej nauczymy się podstawowych pojęć oraz zdobędziemy wiedzę niezbędną do rozpoczęcia praktyki i zdobycia licencji pilota turystycznego PPLH. Część teoretyczną kończy się egzaminem, który obejmuje zwłaszcza przedmioty takie jak: prawo lotnicze, nawigacja, ogólna wiedza o statkach powietrznych czy zasady latania. Aby ukończyć szkolenie praktyczne należy mieć wylatane śmigłowcem minimum pięćdziesiąt godzin (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 2 września 2013 roku w sprawie licencjonowania personelu lotniczego). Posiadanie licencji pilota turystycznego PPLH, nie tylko stanowi nie lada frajdę z możliwości osobistego kierowania śmigłowcem, ale może przynieść wiele dodatkowych korzyści. Tak też na przykład ukończenie dodatkowo kursu z języka angielskiego (ICAO poziom 4) – pozwoli nam wykonywanie lotów prywatnych jak i tych związanych z pracą w celach zarobkowych na terytorium nie tylko całego kraju, ale też świata. Pamiętać jednak należy, że ubiegając się o licencję pilota turystycznego PPLH, musimy mieć ukończone 17 lat oraz posiadać orzeczenie lotniczo-lekarskie kategorii 1 albo 2. Licencja pilota turystycznego PPLH wydawana jest na wniosek osoby zainteresowanej przez prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Jeżeli chodzi o cenę samego szkolenia, to niestety trzeba podkreślić, że nie należy ono do najtańszych. W zależności od firmy, z której usług będziemy korzystać po ilość wylatanych godzin ceny wahają się od siedemdziesięciu tysięcy złotych wzwyż za część praktyczną kursu. Z kolei część teoretyczna wyniesie nas kwotę rzędu od jednego do trzech tysięcy złotych. Jednak niezapomniane przeżycia jakich możemy doznać jak i widoki, których nie zobaczymy nie wznosząc się w powietrze – pilotując samemu helikopter, nie zna ceny.
Poznaj szczegóły: Licencja pilota turystycznego PPHL z HeliPoland.com
Napisz komentarz
Komentarze