Burmistrz przyznaje, że zrealizowanie parkingu "Parkuj i Jedz” (Park&Ride oraz B&R) przy ul,. Różanej w Oławie i utworzenie tam ponad 100 miejsc postojowych oraz ok. 130 miejsc dla rowerów nie zaspokoiło w całości potrzeb mieszkańców, co przełożyło się na w dalszym ciągu intensywne wykorzystanie terenów bezpośrednio sąsiadujących z dworcem kolejowym, w tym pozostawianiem samochodów w obrębie parku miejskiego, wzdłuż drogi powiatowej ul. Spacerowej (obecnie po montażu słupków BRD ograniczono ilość miejsc parkingowych) oraz w strefie pod wiaduktem, a także w obrębie budynków mieszkalnych w sąsiedztwie dworca.
- W wyniku prowadzonych uzgodnień z właścicielem i zarządcą terenu pod wiaduktem w ciągu drogi DK94 w Oławie oraz na podstawie opracowanej przez Gminę Miasto Oława w roku 2022 koncepcji zagospodarowania terenu z przeznaczeniem na budowę parkingu w rejonie ul. Spacerowej przy PKP w Oławie wyrażona została przez GDDKiA Oddział we Wrocławiu zgoda na zmianę sposobu użytkowania terenu pod obiektem mostowym na zorganizowanie parkingu - informuje burmistrz Tomasz Frischmann. - W konsekwencji wcześniejszych działań w roku 2023 wyłoniony został wykonawca dokumentacji projektowej budowy infrastruktury przesiadkowej P&R oraz B&R przy Dworcu Kolejowym w Oławie. Projektowana infrastruktura przesiadkowa obejmuje swoim zakresem budowę parkingu wraz z odwodnieniem i oświetleniem oraz zagospodarowaniem terenu w rejonie ul. Spacerowej przy PKP w Oławie dz. nr 49AM 91 i 62 AM 92, tj. zarówno w strefie pod wiaduktem jak i na obszarze działki gminnej bezpośrednio sąsiadującej z obecnym dworcem kolejowym. W ramach zadania przewiduje się wykonanie do 50 miejsc postojowych dla samochodów oraz do 80 miejsc dla rowerów, wykonanie nawierzchni ciągów pieszo-jezdnych wzbogaconych o komponenty zieleni. Wskazać również należy, że sam sposób zagospodarowania w/w terenu nie jest dowolny, a ściśle uzgodniony z właścicielami i zarządcami terenu oraz z wojewódzkim konserwatorem zabytków, w związku z czym sugerowanie rozwiązań bez wcześniejszej weryfikacji możliwości ich zastosowania wydaje się być bezzasadne.
Jak informowaliśmy w styczniu 2023, parking przy stacji docelowo ma być monitorowany i będzie miał szlaban. Na podstawie karty mieszkańca ci, którzy ją mają będą mogli korzystać z parkingu bezpłatnie. Osoby z zewnątrz będą musiały ponosić opłaty parkingowe. Przy wjeździe na parking planowany jest też montaż tablic informujących o liczbie wolnych i zajętych miejsc. Takie tablice i szlaban znajdą się również przy już powstałym parkingu na ul. Różanej.
Napisz komentarz
Komentarze