Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 13 maja 2025 13:44
Reklama BMM

Normy powietrza przekroczone o 1000%

To była ciężka noc i równie ciężki poranek. Normy powietrza w Oławie już wczoraj przekroczone były o 1000%
Reklama
Normy powietrza przekroczone o 1000%
To była ciężka noc i równie ciężki poranek. Normy powietrza w Oławie już wczoraj przekroczone były o 1000%
Podziel się
Oceń

- Wszyscy czujemy to nawet w domach przy szczelnie zamkniętych oknach - sygnalizował już wczoraj wieczorem radny Marek Drabiński. - Niskie temperatury i bezwietrzna pogoda sprzyjają smogowi. Pozostaje, o co apeluję, pozostać w domu i pozamykać szczelnie okna.

Reklama

Radny wystosował wczoraj zapytanie do Burmistrza Miasta Oława w zakresie realizowania podjętej przez Sejmik Województwa Dolnośląskiego uchwały antysmogowej, zobowiązującej do wyeliminowania z dniem 1 lipca br. kotłów niespełniających norm 3 klasy. Obawiam się jak i pewnie Państwo także, że nie jest z tym najlepiej. Kraków wyeliminował kopciuchy już kilka lat temu. Efekt? Dziś jest nawet na zielono na mapie Europy. My niestety...

Obawy radnego są w pełni uzasadnione. Pisaliśmy o tym już wiele miesięcy temu TU:


Napisz komentarz

Komentarze

Zrównoważony 31.12.2024 09:42
Wiarus! I co z tego w jakim języku mówi się na wschodzie Ukrainy? Po rosyjsku. Ale czy to jest powód, by napadać na sąsiada, bo mieszka tam mniejszość rosyjska? Analogicznie wyobraź sobie sytuację wokół Opola, gdzie mieszka mniejszość niemiecka. Zaczęliby zdejmować tablice z polskimi nazwami, domagać się przyłączenia do Niemiec, Polacy zaczęli by organizować bojówki do zwalczania, Niemcy zaczęliby wysyłać podżegaczy, którzy aktywizowaliby tę mniejszość, co chwilę byłyby pobicia to z jednej to drugiej strony. To działo się przed wojną na Ukrainie. Wzajemna niechęć i nieufność, ale to zaczęło się od wysyłania podżegaczy rosyjskich do Donbasu, którzy mówili jesteście rosjanami i wasze miejsce jest w rosji. Ale czemu, skoro Związek Radziecki usankcjonował granice krajów radzieckich, od Lenina zaczynając, następni przywódcy, rady radzieckie zgadzały się, w jakich granicach jest rosja, Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś i Ukraina. Po zdobyciu niepodległości Ukraińcy nie napadli na rosje, tylko dostali te ziemie, które były zatwierdzone przez przywódców Związku Radzieckiego. I te granice były zaakceptowane przez obydwie strony. W poszczególnych krajach rady radzieckie akceptowały takie granice, głosowały później nad przyznaniem niepodległości i oderwaniem się od Związku Radzieckiego. I następca Związku Radzieckiego nie respektuje tych umów własnych oraz umów międzynarodowych. Granice Socjalistycznej Republiki Ukraińskiej obejmowały Donieck, Ługańsk i Krym i w tych granicach usankcjonowanych przez Moskwę dostali zgodę i niepodległość. Obecnie rosja łamie te zasady chcąc na nowo ustalić granice. W większośc krajów europejskich jest jakaś mniejszość i z tego powodu nie wybuchają konflikty, ale nie ma podżegaczy z kraju macierzystego, jak to było w Donbasie, gdy po obaleniu Janukowycza, to rosja zaczęła podżegać mniejszość rosyjską do buntu, i ci posłuchali, zaczęły się wzajemne niesnaski, pobicia, z jednej i drugiej strony. Ale myślisz, że w Polsce byłoby inaczej, gdyby mniejszość niemiecka w Opolskiem zaczęła jawnie zrywać polskie tabliczki i oficjalnie mówić, że chcą do Niemiec. To samo byłoby pobicia, organizowanie się grup militarnych propolskich i proniemieckich. Więc nie ma dobrych argumentów na rozpoczęcie wojny, chyba, że jesteś prorosyjski, wtedy jest to problem, nie tylko twój, ale odpowiednich służb, bo takich ludzi propaganda rosyjska wykorzystuje do dywersji na terenie naszego kraju.

Reklama
Dev 31.12.2024 10:21
Zrównoważony 31.12.2024 09:42
Wiarus! I co z tego w jakim języku mówi się na wschodzie Ukrainy? Po rosyjsku. Ale czy to jest powód, by napadać na sąsiada, bo mieszka tam mniejszość rosyjska? Analogicznie wyobraź sobie sytuację wokół Opola, gdzie mieszka mniejszość niemiecka. Zaczęliby zdejmować tablice z polskimi nazwami, domagać się przyłączenia do Niemiec, Polacy zaczęli by organizować bojówki do zwalczania, Niemcy zaczęliby wysyłać podżegaczy, którzy aktywizowaliby tę mniejszość, co chwilę byłyby pobicia to z jednej to drugiej strony. To działo się przed wojną na Ukrainie. Wzajemna niechęć i nieufność, ale to zaczęło się od wysyłania podżegaczy rosyjskich do Donbasu, którzy mówili jesteście rosjanami i wasze miejsce jest w rosji. Ale czemu, skoro Związek Radziecki usankcjonował granice krajów radzieckich, od Lenina zaczynając, następni przywódcy, rady radzieckie zgadzały się, w jakich granicach jest rosja, Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś i Ukraina. Po zdobyciu niepodległości Ukraińcy nie napadli na rosje, tylko dostali te ziemie, które były zatwierdzone przez przywódców Związku Radzieckiego. I te granice były zaakceptowane przez obydwie strony. W poszczególnych krajach rady radzieckie akceptowały takie granice, głosowały później nad przyznaniem niepodległości i oderwaniem się od Związku Radzieckiego. I następca Związku Radzieckiego nie respektuje tych umów własnych oraz umów międzynarodowych. Granice Socjalistycznej Republiki Ukraińskiej obejmowały Donieck, Ługańsk i Krym i w tych granicach usankcjonowanych przez Moskwę dostali zgodę i niepodległość. Obecnie rosja łamie te zasady chcąc na nowo ustalić granice. W większośc krajów europejskich jest jakaś mniejszość i z tego powodu nie wybuchają konflikty, ale nie ma podżegaczy z kraju macierzystego, jak to było w Donbasie, gdy po obaleniu Janukowycza, to rosja zaczęła podżegać mniejszość rosyjską do buntu, i ci posłuchali, zaczęły się wzajemne niesnaski, pobicia, z jednej i drugiej strony. Ale myślisz, że w Polsce byłoby inaczej, gdyby mniejszość niemiecka w Opolskiem zaczęła jawnie zrywać polskie tabliczki i oficjalnie mówić, że chcą do Niemiec. To samo byłoby pobicia, organizowanie się grup militarnych propolskich i proniemieckich. Więc nie ma dobrych argumentów na rozpoczęcie wojny, chyba, że jesteś prorosyjski, wtedy jest to problem, nie tylko twój, ale odpowiednich służb, bo takich ludzi propaganda rosyjska wykorzystuje do dywersji na terenie naszego kraju.
Analogia do Niemiec w płot. Zupełnie różne historie, nieporównywalne skale. Szkoda strzępić język na dyskusję.

Zrównoważony 31.12.2024 10:48
Oczywiście, że inna historia z mniejszością niemiecką, bo Niemcy nie myślą już o wojnach i nie są agresywnym sąsiadem i nie wysyłają podżegaczy do sąsiada. Takie porównanie, co ci prorosyjscy miłośnicy putina zrobiliby gdybyśmy mieli taki problem z mniejszością w Polsce.

Wiarus 31.12.2024 12:44
Czy tam żyje mniejszość czy większość rosyjska, to jest problem, głowy sobie nie dam uciąć kto tam żyje. Zawsze była mowa, że tam więcej Rosjan niż Ukraińców. To było kiedyś wielkie ZSRR więc granice republik były mało istotne.

Dev 31.12.2024 13:28
Wiarus 31.12.2024 12:44
Czy tam żyje mniejszość czy większość rosyjska, to jest problem, głowy sobie nie dam uciąć kto tam żyje. Zawsze była mowa, że tam więcej Rosjan niż Ukraińców. To było kiedyś wielkie ZSRR więc granice republik były mało istotne.
Błądzisz. Ta mniejszość rozrosła się dynamicznie przeze wszystkim dzięki niemocy "państwowości" ukraińskiej. Poczytaj sobie w necie, jak chętnie rozdawano i przyjmowano rosyjskie paszporty. Byłem tam w 2013 i słuchałem tzw. zwykłych ludzi. Już wtedy wszystko szło w jednym, bardzo niepokojącym kierunku. Wszechobecna korupcja, budowanie narodowości wokół niewydolnych (Wielki głód) lub wręcz zbrodniczych (OUN/UPA) mitów, ogromny odpływ emigracyjny. Z drugiej strony eldorado dla agresywnego biznesu (w tym kapitału "nie znającego narodowości"). Kto teraz połknie tę żabę?

Zrównoważony 31.12.2024 13:59
To wpadli z deszczu pod rynnę. Bo w rosji podobnie, wszechobecna korupcja i eldorado dla oligarchów pupilków putina, a reszta biedna. Widać taki urok wschodnich krajów byłego ZSRR. Wielki Głód nie był mitem tylko próbą zagłodzenia całego Narodu Ukraińskiego przez Moskwę.

Reklama
Dev 31.12.2024 19:09
Zrównoważony 31.12.2024 13:59
To wpadli z deszczu pod rynnę. Bo w rosji podobnie, wszechobecna korupcja i eldorado dla oligarchów pupilków putina, a reszta biedna. Widać taki urok wschodnich krajów byłego ZSRR. Wielki Głód nie był mitem tylko próbą zagłodzenia całego Narodu Ukraińskiego przez Moskwę.
Nie czytasz ze zrozumieniem. Nie chodzi o to, czym był Wielki głód (to wiedza encyklopedyczna), ale jak władze współczesnej Ukrainy próbowały budować tożsamość w oparciu o odniesienie do niego. Nie wypaliło. Może niestety, bo budowanie patriotyzmu na Ukrainie w oparciu o gloryfikację OUN/UPA to z perspektywy polskiej bardzo zły wybór. A tek się niestety stało. Za polskim przyzwoleniem, a może nawet "pokuszeniem". Pamiętasz, kto z polskich przywódców (nie jeden) krzyczał "Sława Ukrainie"?

Zrównoważony 31.12.2024 13:50
Mniejszością jest w sensie ogólnie w Ukrainie. Tak rzeczywiście w czasach ZSRR granice socjalistycznych republik były mało istotne, ale jednak były usankcjonowane Konstytucją ZSRR, ustawami i te wewnętrzne granice były ustalone, więc rosja która uważa się za spadkobiercę ZSRR, łamie te zasady, wkraczając na terytorium byłych socjalistycznych republik, a naruszyła już granice Ukrainy i Gruzji, miesza się w sprawy Białorusi, państw kaukaskich i azjatyckich. Konstytucja ZSRR głosiła o dobrowolnej przynależności krajów socjalistycznych do Związku Radzieckiego, w których to krajach rady radzieckie w poszczególnych stolicach republik głosowały za przynależnością do ZSRR w granicach przyjętych przez Komitet Centralny i podpisany przez kolejnych przywódców Związku Radzieckiego.

Dev 31.12.2024 19:12
Zrównoważony 31.12.2024 13:50
Mniejszością jest w sensie ogólnie w Ukrainie. Tak rzeczywiście w czasach ZSRR granice socjalistycznych republik były mało istotne, ale jednak były usankcjonowane Konstytucją ZSRR, ustawami i te wewnętrzne granice były ustalone, więc rosja która uważa się za spadkobiercę ZSRR, łamie te zasady, wkraczając na terytorium byłych socjalistycznych republik, a naruszyła już granice Ukrainy i Gruzji, miesza się w sprawy Białorusi, państw kaukaskich i azjatyckich. Konstytucja ZSRR głosiła o dobrowolnej przynależności krajów socjalistycznych do Związku Radzieckiego, w których to krajach rady radzieckie w poszczególnych stolicach republik głosowały za przynależnością do ZSRR w granicach przyjętych przez Komitet Centralny i podpisany przez kolejnych przywódców Związku Radzieckiego.
Nie bądź naiwny lub tego nie udawaj. Czyj był Krym przed Stalinem? Czyj miał być przed Chruszczowem? Kto chciał bo bronić przez "Zielonymi ludkami"? Tylko znający odpowiedzi na te pytania mogą trochę wnieść do dyskusji.

Zrównoważony 01.01.2025 14:54
A przed panowaniem Królowej Elżbiety czyje Indie, wraz z obecnym Pakistanem i Bangladeszem? Brytyjskie. Analogicznie bez sensu twoja wypowiedź, co z tego do kogo należał Krym przed Chruszczowem? Jakie to ma znaczenie? De iure I sekretarz ZSRR oddał ukraińskiej socjalistycznej republice rad cały Krym i te granice zostały usankcjonowane i doczekały rozpadu ZSRR. Te twoje pytania układa jakiś propagandzista rosyjski mający pokazać granice rosyjskiego imperium. A wiesz do kogo należały Warszawa i Łódź przed 1918 rokiem? Do imperium rosyjskiego. Czy taki rosyjski propagandzista jak ty dev wysnuje z tego wniosek, że także im oddać Warszawę i Łódź? Twój wkład w dyskusję widzę jest tworzony gdzieś za murami kremla sługusie putinka.

Dev 01.01.2025 20:50
Zrównoważony 01.01.2025 14:54
A przed panowaniem Królowej Elżbiety czyje Indie, wraz z obecnym Pakistanem i Bangladeszem? Brytyjskie. Analogicznie bez sensu twoja wypowiedź, co z tego do kogo należał Krym przed Chruszczowem? Jakie to ma znaczenie? De iure I sekretarz ZSRR oddał ukraińskiej socjalistycznej republice rad cały Krym i te granice zostały usankcjonowane i doczekały rozpadu ZSRR. Te twoje pytania układa jakiś propagandzista rosyjski mający pokazać granice rosyjskiego imperium. A wiesz do kogo należały Warszawa i Łódź przed 1918 rokiem? Do imperium rosyjskiego. Czy taki rosyjski propagandzista jak ty dev wysnuje z tego wniosek, że także im oddać Warszawę i Łódź? Twój wkład w dyskusję widzę jest tworzony gdzieś za murami kremla sługusie putinka.
Błądzisz bardziej, niż sądziłem. Podpowiedzi: czy "oddaniem" jest przekazanie komuś czegoś, co nie było jego? Poczytaj sobie, czyj był Krym i dokąd Stalin wysiedlił jego mieszkańców. Po drugie: poczytaj, komu Krym był przyobiecany i jaki duży problem ZSRR rozwiązał Chruszczow, przekazując Krym Republice Ukraińskiej. Mylisz ruskich trolli z ludźmi kierujących się wiedzą i rozumem. To wskazuje, że możesz być trollem ukraińskim lub potomkiem OUN/UPA i/lub "ofiar" Akcji Wisła.

Reklama
Zrównoważony 02.01.2025 12:00
Ja wcale nie sympatyzuję z Ukraińcami. Doraźny przyjaciel, sąsiad, walczy z wielkim wrogim sąsiadem, więc należy słabszemu pomagać i go wspierać, ale ogólnie walczą ze sobą dwa nieprzyjazne kraje, więc dla Polski to dobrze i oby jak najdłużej. Ostatnie prawne ustalenia dotyczące Krymu za czasów ZSRR są takie, że Chruszczow oddał Krym Ukraińskiej Republice Radzieckiej, a po rozpadzie ZSRR to rosja i Ukraina podpisały układ o granicach, na który rosja zgodziła się i tutaj historie podawane przez rosyjskie służby, co ustalał stalin nie mają znaczenia, bo późniejsza jest decyzja Chruszczowa i Jelcyna z czasów Rosji. Jednym słowem, nie należy mieć mniejszości rosyjskiej w swoim kraju, bo rosja postanawia rozpoczynać wojnę, tam gdzie jest mniejszość rosyjska. Tak było 1939 roku gdy wbili nam nóż w plecy po układzie Ribbentrop Mołotow, gdy "chronili" ludność białoruską i ukraińską", tak było w Gruzji, gdzie propagandowo "wyzwalali Osetię i Abchazję", a teraz "ruszyli z pomocą" na Ukrainę. OUN/UPA nie jest dziś problemem teraźniejszym, tylko historycznym, a Ukraińcy nie dorośli do faktów, by je całkowicie uznać. Polska może upominać się o badania i szukania grobów, ale musimy działać dwutorowo, podnosić temat Wołynia, ale należy też pomagać Ukrainie, by rosja nie stanęła u granic Bugu, gdyż presja na granicy byłaby o wiele większa. Wiem, czyj był Krym, Ordy, Tatarów, rosji, a teraz jest ukraiński, znaczy wróci do Ukrainy. Ale to nie ważne, czyj był, najważniejsze są ostatnie ustalenia de iure, a te rosja podpisała z Ukrainą układ o nienaruszalności granic za kadencji Jelcyna i ten międzynarodowy układ obecnie rosja złamała. Rozumiem, że jako ruski troll próbujesz wbić klin między Polaków i Ukraińców, lepiej podbija się kraje, które są skłócone, ale w obecnej trudnej sytuacji Ukraińcy przyparci i tak nie są gotowi do rozliczeń, ruscy też nie do końca rozliczyli się że zbrodni, które popełnili na Polakach, za wojnę 1920 i mordach na ludności cywilnej i za nóz w plecy 1939 i za obozy na Syberii. Bardzo chcesz rozliczeń wyłącznie od Ukraińców, wszyscy chcielibyśmy, ale czy w obecnej trudnej sytuacji Ukrainy, te sprawy historyczne są najważniejsze? Są ważne, ale ważniejsza jest przyszłość Polski, a ta będzie gorsza, gdy ruscy opanują Ukrainę ruski sługusie. Mam nadzieję, że cmentarze armii czerwonej niedługo zaczną znikać z obszaru Polski.

Dev 02.01.2025 13:39
Zrównoważony 02.01.2025 12:00
Ja wcale nie sympatyzuję z Ukraińcami. Doraźny przyjaciel, sąsiad, walczy z wielkim wrogim sąsiadem, więc należy słabszemu pomagać i go wspierać, ale ogólnie walczą ze sobą dwa nieprzyjazne kraje, więc dla Polski to dobrze i oby jak najdłużej. Ostatnie prawne ustalenia dotyczące Krymu za czasów ZSRR są takie, że Chruszczow oddał Krym Ukraińskiej Republice Radzieckiej, a po rozpadzie ZSRR to rosja i Ukraina podpisały układ o granicach, na który rosja zgodziła się i tutaj historie podawane przez rosyjskie służby, co ustalał stalin nie mają znaczenia, bo późniejsza jest decyzja Chruszczowa i Jelcyna z czasów Rosji. Jednym słowem, nie należy mieć mniejszości rosyjskiej w swoim kraju, bo rosja postanawia rozpoczynać wojnę, tam gdzie jest mniejszość rosyjska. Tak było 1939 roku gdy wbili nam nóż w plecy po układzie Ribbentrop Mołotow, gdy "chronili" ludność białoruską i ukraińską", tak było w Gruzji, gdzie propagandowo "wyzwalali Osetię i Abchazję", a teraz "ruszyli z pomocą" na Ukrainę. OUN/UPA nie jest dziś problemem teraźniejszym, tylko historycznym, a Ukraińcy nie dorośli do faktów, by je całkowicie uznać. Polska może upominać się o badania i szukania grobów, ale musimy działać dwutorowo, podnosić temat Wołynia, ale należy też pomagać Ukrainie, by rosja nie stanęła u granic Bugu, gdyż presja na granicy byłaby o wiele większa. Wiem, czyj był Krym, Ordy, Tatarów, rosji, a teraz jest ukraiński, znaczy wróci do Ukrainy. Ale to nie ważne, czyj był, najważniejsze są ostatnie ustalenia de iure, a te rosja podpisała z Ukrainą układ o nienaruszalności granic za kadencji Jelcyna i ten międzynarodowy układ obecnie rosja złamała. Rozumiem, że jako ruski troll próbujesz wbić klin między Polaków i Ukraińców, lepiej podbija się kraje, które są skłócone, ale w obecnej trudnej sytuacji Ukraińcy przyparci i tak nie są gotowi do rozliczeń, ruscy też nie do końca rozliczyli się że zbrodni, które popełnili na Polakach, za wojnę 1920 i mordach na ludności cywilnej i za nóz w plecy 1939 i za obozy na Syberii. Bardzo chcesz rozliczeń wyłącznie od Ukraińców, wszyscy chcielibyśmy, ale czy w obecnej trudnej sytuacji Ukrainy, te sprawy historyczne są najważniejsze? Są ważne, ale ważniejsza jest przyszłość Polski, a ta będzie gorsza, gdy ruscy opanują Ukrainę ruski sługusie. Mam nadzieję, że cmentarze armii czerwonej niedługo zaczną znikać z obszaru Polski.
Obrażasz mnie, więc nie będę z twoimi "nieścisłościami" polemizować.

Zrównoważony 02.01.2025 15:19
Sam przecież obrażasz wyzywając od ukraińskich trolli albo potomków OUN/UPA więc w czym problem. Przyznaj wiesz, że już brakuje ci argumentów, a powoływanie się na Stalina jest co najmniej nie na miejscu, biorąc pod uwagę wszystkie wydarzenia, które miały po okresie stalinowskim. W sumie, to dobrze, że nikt nie będzie czytał twoich podawanych przez służby rosyjskie oficjalnego stanowiska, dlaczego ruscy napadli na Ukrainę. W skrócie wystarczy mieć mniejszość rosyjską, wszechobecną korupcję i wszędobylski biznes, by ruscy interweniowali. ruski sługusie idź zobacz na strony prorosyjskie, co tam nowego podają twoi mocodawcy, może oświecisz wszystkich następnymi planami stalina wobec ukrainy i Polski.

Dev 02.01.2025 20:18
Zrównoważony 02.01.2025 15:19
Sam przecież obrażasz wyzywając od ukraińskich trolli albo potomków OUN/UPA więc w czym problem. Przyznaj wiesz, że już brakuje ci argumentów, a powoływanie się na Stalina jest co najmniej nie na miejscu, biorąc pod uwagę wszystkie wydarzenia, które miały po okresie stalinowskim. W sumie, to dobrze, że nikt nie będzie czytał twoich podawanych przez służby rosyjskie oficjalnego stanowiska, dlaczego ruscy napadli na Ukrainę. W skrócie wystarczy mieć mniejszość rosyjską, wszechobecną korupcję i wszędobylski biznes, by ruscy interweniowali. ruski sługusie idź zobacz na strony prorosyjskie, co tam nowego podają twoi mocodawcy, może oświecisz wszystkich następnymi planami stalina wobec ukrainy i Polski.
Masz urojenia z tymi służbami. Każdy, kto się interesuje tematem, znajdzie odpowiednie informacje - także w źródłach pisanych, które powstały dawno temu. Do dzieła!

pajacu 02.01.2025 12:57
Ty jesteś za to ruskim trollem.

Reklama
Dev 02.01.2025 13:40
pajacu 02.01.2025 12:57
Ty jesteś za to ruskim trollem.
Jeśli to do mnie, to zapomniałeś dodać wezwania na końcu. ;-)

Dev 31.12.2024 13:21
Zrównoważony 31.12.2024 10:48
Oczywiście, że inna historia z mniejszością niemiecką, bo Niemcy nie myślą już o wojnach i nie są agresywnym sąsiadem i nie wysyłają podżegaczy do sąsiada. Takie porównanie, co ci prorosyjscy miłośnicy putina zrobiliby gdybyśmy mieli taki problem z mniejszością w Polsce.
Nie bądź naiwny. Niemcy załatwiają to inaczej.

zaniepokojony 29.12.2024 16:47
Tak większość uważa, że to wina rządu bo nie daje pieniędzy. Ale jak ktoś miał pieniądze na dom, to powinno go być stać na zmianę ogrzewania. Nie wszyscy musimy wyciągac ręce do reszty podatników (bo żaden rząd nie ma swoich pieniędzy. Ma tylko zabrane nam podatnikom). A jak ktoś już naprawdę nie ma pieniędzy, to zwykła przyzwoitość nie powinna mu zezwalać na wrzucanie tworzyw sztucznych do kotła. A tak się często dzieje.

Wiarus 30.12.2024 09:22
Tak, tylko to rząd kupuje amerykański gaz który jest 3 krotnie droższy i my za to płacimy, przez co wymiana kotła kopciucha na gaz nie ma sensu. Jakbyśmy mieli tani gaz nikt by się nie zastanawiał i wszyscy ogrzewali by gazem. Nikt nie kazał rezygnować z rosyjskiego gazu to samodzielna decyzja naszego rządu, jakoś Słowacja i Węgry nie mają z tym problemu. Wojna się skończy a my znowu będziemy na amerykańskim gazie 3 razy więcej płacili. Poza tym akcyzy, podatki to też nabija cenę więc rząd nie jest święty i nie pomaga nam, wystarczy nie zdzierać.

jesteś 30.12.2024 12:08
Ruski matoł?

Reklama
Wiarus 30.12.2024 14:33
Zobaczymy za rok jak skończy się wojna a ty dalej będziesz bulił 3 razy drożej za amerykański gaz, prąd i tak mamy najdroższy, woda pójdzie do góry. Ty patriota oczywiście będziesz płacił w imię patriotyzmu. Trzeba być dyplomatą i zawsze spadać na cztery łapy, Ruscy nic już nam nie sprzedadzą, Niemcy nas nie lubią ale chętnie 5 razy drożej coś nam odsprzedadzą . Czesi nas nie lubią, Ukraińcy to cwaniaki i nas wykiwają. Patriotyzm górą będziemy płacić za naszą głupotę ale z nikim nie współpracujemy. Media w Polsce tak wyprały ludziom mózgi że szkoda gadać. Ja mam swój punkt widzenia na wojnę Rusko-Ukraińską, ale wam to już mózgi wyprali, zero realnego myślenia. Zastanów się co będzie po zakończeniu wojny, co Polska na tym zyska i kto na tym zrobi biznes.

Zrównoważony 30.12.2024 18:29
Wirus przecież rosja jest krajem zbyt agresywnym i nieprzewidywalnym, by traktować ich , jako partnera handlowego, raz jest tańszy gaz, raz droższy, im bardziej spolegliwi tym tańszy, czasami wstrzymywali dopływ, musimy dywersyfikować z innych źródeł, by pokazać, że nie damy zastraszyć i szantażować. I wiemy na co idą pieniądze z dostarczanego gazu. Na dozbrojenie, już nie chodzi tylko o Ukrainę, ale przyszłość Polski i naszych sąsiadów. Płacenie rosji to jej wzmacnianie, co w dłuższej perspektywie działało by negatywnie geopolitycznie i handlowo. Jeśli nie powstrzymamy rosji teraz, to kto wie, co będzie dalej, czy będąc u boku Chin, nie ruszą na Zachód, gdy USA będą zajęte z Chinami w sprawie Tajwanu. Jeśli tego nie rozumiesz i myślisz krótkowzrocznie to już nie ma dla ciebie ratunku i pewnie jesteś kolejnym pożytecznym id. putina albo kolejnym który myśli, że jak Ukraińcy wyjadą, to nie będziesz martwił się o pracę, a pracodawca będzie prosił, żebyś wziął podwyżkę, a może być całkowicie odwrotnie, bo wzrost płac często powoduje likwidację zakładu i przenosiny do Rumunii lub do Chin.

Wiarus 31.12.2024 07:27
Rosja ta carska, stalinowska i putinowska wciąż ta sama, ma swoje cele, które znamy i rozgrywa zachód jak chce ale wie na co może sobie pozwolić. Straszą was Rosją, ale sami widzicie, że nawet z Ukraińcami nie jest tak prosto jak by chcieli, więc prężą muskuły ale z potęgą zachodu nie mają szans. Rosję trzeba dyplomatycznie rozgrywać a nie machać szabelką bo to nic nie da. Rosjanie zacisną zęby ale i tak swoje zrobią. Z drugiej strony zapytajcie polskich Ukraińców w jakim języku mówi się na wschodzie Ukrainy i do jakiej narodowości większość tam się przyznaje. My widzimy tylko jedną stronę kreowaną przez media, może warto czasami trochę głębiej zagłębić się w problematykę.

zaniepokojony 30.12.2024 18:19
Z tego co kojarzę, to gaz kupowaliśmy równo do teraz. Już dawno temu mówiono, że trzeba brać paliwa z różnych źródeł. Dlatego budowano gazoport. Podatki i akcyzy muszą być. Z czego 800+, trzynastki, czyste powietrze i wiele innych rozdawnictw? A przypomnij sobie, kto rozpoczął takie rozdawnictwo. I znajdź odważnego, który to zakończy.

*** 01.01.2025 12:42
Paszoł won z rusko-pisowską propagandą (amerykański gaz 3 razy drożej?!) , tępaku.

Reklama
SpecjalistaOdWszystkiego 30.12.2024 10:53
Też uważam, że priorytetem powinno być wyeliminowanie patologii w postaci palenia "czym popadnie" (ze śmiećmi włącznie). Zgadzam się, że finansowo za stan budynku, w tym modernizację, odpowiada właściciel (okna/drzwi, ocieplenie, wentylacja, ogrzewanie ...i cała zdroworozsądkowa efektywność energetyczna, adekwatna do typu nieruchomości). Problem jest taki, że chcemy (jako Państwo) wszystkim siłowo narzucić jakieś kosztowne kosmiczne normy i rozwiązania (typu instalacja pompy ciepła do poniemieckiego domu), które nie mają najmniejszego sensu i racji bytu w polskich realiach.

bucu 30.12.2024 12:10
Ty chyba jesteś SpecjalistaOdPolskiego "śmiećmi"!!!

Redaktor 31.12.2024 00:53
Może po prostu niech rząd tyle nie zabiera..

zaniepokojony 31.12.2024 14:46
No to z czego ma rozdawać? I jeszcze "elity" podwyższają sobie pensje. Do tego niektórzy strasznie mobilni (po kilkaset tysięcy przejechanych kilometrów). No powiedz z czego to utrzymać.

Mieszkaniec 28.12.2024 19:30
Pan Drabinski, tak jak Kaczor nie ważne co , ważne żeby głośno krzyczeć !!!A to ich partia wstrzymała projekt czyste powietrze.A gdzie jest córka kaczora ,która tak zapewniała, że czyste powietrze jest priorytetem jej programu i PO .

Reklama
Adam 28.12.2024 20:32
Mieszkaniec 28.12.2024 19:30
Pan Drabinski, tak jak Kaczor nie ważne co , ważne żeby głośno krzyczeć !!!A to ich partia wstrzymała projekt czyste powietrze.A gdzie jest córka kaczora ,która tak zapewniała, że czyste powietrze jest priorytetem jej programu i PO .
Bardzo ciekawa sprawa z Karoliną, akurat jak jest jakiś ważny deal Frischmanna do przyklepania to albo wychodzi z sesji, albo wstrzymuje się od głosowania aby było kworum i przeszło. Warto się temu przyglądać i zastanowić się czy aby napewno głosuje samodzielnie.

Lech 30.12.2024 17:12
Adam 28.12.2024 20:32
Bardzo ciekawa sprawa z Karoliną, akurat jak jest jakiś ważny deal Frischmanna do przyklepania to albo wychodzi z sesji, albo wstrzymuje się od głosowania aby było kworum i przeszło. Warto się temu przyglądać i zastanowić się czy aby napewno głosuje samodzielnie.
Lepiej się wstrzymać i być, niż dawać dyla z sesji.

Mieszkaniec 28.12.2024 19:17
Otok,tragedia;)ten komin nas zabija!

Olawianka 28.12.2024 16:10
To jakiś żart, przecież to PO wstrzymało projekt czyste powietrze do wiosny!!!!!?Kogo pan pyta!!!?

mieszkaniec 28.12.2024 18:25
Olawianka 28.12.2024 16:10
To jakiś żart, przecież to PO wstrzymało projekt czyste powietrze do wiosny!!!!!?Kogo pan pyta!!!?
a kaczafi powiedział że można wszystkim palić oprócz opon

Reklama
teofil 28.12.2024 15:36
Jak będę radnym albo burmistrzem to też będzie mnie stać na ekologiczne grzanie.

Oława OK 28.12.2024 14:58
Drabiński i lewackie problemy kiedy tego człowieka zdejmą z życia publicznego Oławy ? sam jeździ starym VW po Oławie i truje powietrze , a może tuolawa opiszę w jaki sposób p.Marek zdobył nową pracę ? czy był tak dobry czy kolega z kręgu politycznego mu pomógł ?

bol 30.12.2024 12:12
Znów się odezwał komuszek z pisu.

Miki 28.12.2024 14:43
Znam kilka rodzin które nie stać na termomodernizacje, kto z eko wariatów ich przyjmie do siebie???

zaniepokojony 28.12.2024 17:39
To niech chociaż zmienią kocioł na mniej trujący. Albo nauczą sie palić od góry. Sam oddychasz trującym powietrzem, dlatego nie pisz o innych "eko wariaci". Może inni chcą mniej smogu?

Reklama
Mieszkaniec J-L Wrocławska Oławska 28.12.2024 14:21
Gdzie można zgłosić że Sąsiad pali kopciuchu ?

zaniepokojony 28.12.2024 17:57
Niestety, u nas to chyba: "Pisz Pan na Berdyczów" Kto z "władz" podpadnie "wyborcom" jak co chwilę jakieś wybory?

zatroskany 28.12.2024 14:08
Radny Drabiński znów nadaje a już myśleliśmy , że " nasz skarb " jest chory .

. 28.12.2024 11:37
Z czego kojarzę to Kraków dodatkowo zrobił coś z zanieczyszczaniem powietrza przez auta. Nie tylko kopciuchy robią syf, który potem wdychamy i umieramy na raki

Damian 30.12.2024 00:06
Niestety jesteś w błędzie w 2019 roku uczestniczyłem w spotkaniu w Ośrodku Kultury w Oławie na temat zanieczyszczenia powietrza w naszym regionie i całej Polsce. Dane przedstawione mówiły wyraźnie że samochody generują 11% zanieczyszczenia, przemysł kolejne 11%, a pozostałe 78% to gospodarstwo domowe. Więc samochody to bardzo mały procent w stosunku do zanieczyszczeń jakie generują gospodarstwa.

Reklama
Dorian 28.12.2024 11:35
Możemy podziękować rządom od trzech dekad za taką sytuację. Najgorsze jest to, że obecny też raczej nie wyprowadzi nas z tego impasu, tym bardziej że gaz ziemny też przestał być paliwem ekologicznym (do czasu uszkodzenia MS był). O tym p. Drabiński nie pisze. Alarmuje o oczywistej oczywistości, że normy przekroczone, o czym każdy w miarę kumaty i tak wie.

Redaktor 28.12.2024 10:44
Przecież członek zarządu województwa w wywiadzie mówił jak województwo zamierza "realizować" program antysmogowy dla Dolnego Śląska... Żeby chociaż mostek na drodze do Janikowa naprawili... Bo o drodze między Oława a Jelczem chyba już nikt nie myśli...

Wiesiek 28.12.2024 10:34
Gdzie dopłaty do ocieplenia budynków. Byłem pytać to były żałosne dopłaty. Gdzie te programy rządowe PO. Gdzie są pieniądze z KPO? Przewodniczący PO a nic nie zrobił dla Oławy.

pissss 28.12.2024 11:31
S-pis-dzili pisowcy komuszku z pis-u.

Paweł 28.12.2024 10:05
Przez obecne rządy mamy wstrzymane wszystkie programy „czyste powietrze”. Niestety brakuje pieniędzy w budżecie i ich nie ma. A pan radny Marek jest właśnie z tej opcji która hamuje rozwój naszego kraju. Do jest obłudne jeszcze wysyłać pismo do burmistrza wiedząc że nie ma na to wpływu. Panie Marku pan to tylko robi szum a konkretów zero, podobnie jak 100 konkretów na 100 dni

Reklama
jesteś 28.12.2024 11:32
głupi czy udajesz?

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: Bardzo wysoka Gośka wszystko lajkująca non stopTreść komentarza: Fajna debata nawet byłaData dodania komentarza: 13.05.2025, 13:39Źródło komentarza: Debata prezydencka 2025. NA ŻYWOAutor komentarza: RafaTreść komentarza: .... a to takie ważne co kto ma w garażu?Data dodania komentarza: 13.05.2025, 12:58Źródło komentarza: O tym nie mówili na debacie. Jakimi autami jeżdżą kandydaci?Autor komentarza: RafaTreść komentarza: Tomuś I znowu wtopa z tymi kubłami . Najpierw w Rynku , teraz to .... P.s. Zjazd że ścieżki rowerowej na moście ( ul Lipowa) kiedy w końcu poprawisz kłamczuchuData dodania komentarza: 13.05.2025, 12:57Źródło komentarza: OŁAWA Normalne toalety na cmentarzach zamknięte. Co nam zostaje?Autor komentarza: ertTreść komentarza: Papież ?Data dodania komentarza: 13.05.2025, 11:08Źródło komentarza: Debata prezydencka 2025. NA ŻYWOAutor komentarza: oławiankaTreść komentarza: Postawić "toi-toi"-e dla urzędników pod Ratuszem! Burmistrz nie potrafi rozwiązać problemu publicznych toalet od początku swojego urzędowania. czyli od 10 lat?Data dodania komentarza: 13.05.2025, 11:04Źródło komentarza: OŁAWA Normalne toalety na cmentarzach zamknięte. Co nam zostaje?Autor komentarza: MietekTreść komentarza: Sławomir K. postanowił powspominać nie tak odległe czasy, ale tym razem zatrzymali odpowiednio wcześnie?Data dodania komentarza: 13.05.2025, 10:42Źródło komentarza: "Na bani" wybrał się na nocne zakupy. Zatrzymany przez policjantów
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama