Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 04:41
Reklama Hipol
Reklama
Reklama
News will be here

Jak przygotować się do rozmowy o pracę?

Rozmowa kwalifikacyjna odgrywa kluczowe znaczenie w procesie rekrutacji. Według badania Undercover Recruiter, co trzeci pracodawca (33 proc.) już po 90 sekundach wie, czy zatrudni danego kandydata. Jak zatem przygotować się na spotkanie o pracę, aby w ciągu kilku minut zrobić dobre wrażenie na przyszłym pracodawcy?

Od czego zacząć? Do rozmowy kwalifikacyjnej należy się odpowiednio przygotować. Naszą pierwszą wizytówką jest CV. Stworzenie dobrego i atrakcyjnego CV nie jest łatwe, ale to od niego w głównej mierze zależy to, czy zostaniemy zaproszeni do następnych etapów rekrutacji. Dokument aplikacyjny nie powinien zawierać informacji zbędnych, wykraczających poza sferę zawodową i nieistotnych z punktu widzenia danego stanowiska. Powinien być za to krótki, czytelny i eksponować obszary i umiejętności szczególnie istotne dla konkretnego pracodawcy, które wspominane były w opisie stanowiska. Według badania Ladders, decyzję o odrzuceniu lub przejrzeniu danego CV rekruter podejmuje w ciągu 6 sekund. To oznacza, że w tym czasie powinniśmy zwrócić jego uwagę i zachęcić go do tego, aby zapoznał się z naszą aplikacją. - Dobre CV to podstawa do tego, aby zostać zaproszonym na rozmowę rekrutacyjną. Kolejnym elementem jest spotkanie, do którego warto się gruntownie przygotować. W pierwszej kolejności powinniśmy poszukać informacji dotyczących nowej firmy – m.in. jej produktów, usług, kluczowych osiągnięć i planów na przyszłość. Brak podstawowej wiedzy na temat organizacji będzie świadczył o tym, że nie podjęliśmy minimum działań, aby przygotować się do spotkania, co może wykluczyć nas z dalszego procesu rekrutacji. Warto również zapoznać się z misją, celami biznesowymi firmy i kulturą organizacji, co pomoże nam się zorientować, czy do niej pasujemy. W tej kwestii pomocne będzie przejrzenie kanałów w social mediach, a także strony internetowej - mówi Justyna Bojda, Managing Consultant w firmie Michael Page. Na co rekruter zwraca uwagę? Rekruter skupia się przede wszystkim na znalezieniu kandydata, który sprawdzi się na danym stanowisku, a przy tym będzie utożsamiał się z wartościami firmy. Braki w kompetencjach twardych można nadrobić odpowiednimi szkoleniami, czy kursami, jednak rozbieżne spojrzenie na zarządzanie organizacją, skupianie się na innych celach i niedopasowanie do zespołu może przekreślić szansę na otrzymanie oferty. Pracodawcy coraz częściej zwracają również uwagę na potencjał danej osoby. To oznacza, że już podczas rozmowy dobrze widziane będzie, jeśli pokażemy, że jesteśmy nastawieni na rozwój osobisty i zawodowy. - Na rozmowę o pracę warto przyjść również z przygotowaną listą pytań dotyczącą zarówno firmy, jak i naszych przyszłych obowiązków. Dzięki temu lepiej zrozumiemy działania organizacji, a przy tym pokażemy, że jesteśmy realnie nią zainteresowani. Podczas spotkania zapewne zostaniemy poproszeni o powiedzenie kilku słów o sobie. Na autoprezentację powinniśmy przygotować dwuminutową wypowiedź, będącą skondensowanym podsumowaniem, która w jak najlepszy sposób przedstawi rozmówcy obraz naszego doświadczenia zawodowego - dodaje Justyna Bojda. Na co uważać podczas rozmowy? Rozmowa kwalifikacyjna nie jest spotkaniem towarzyskim, lecz biznesowym, dlatego powinniśmy odpowiednio wyważyć ton jej prowadzenia. Nawet jeśli utrzymywana jest w luźnej i koleżeńskiej atmosferze należy zwracać uwagę na profesjonalny język wypowiedzi. Do najczęstszych błędów popełnianych podczas rozmowy rekrutacyjnej należą: brak zapoznania się z podstawowymi informacjami dotyczącymi stanowiska oraz rozmijanie się z prawdą w CV. Niekontrolowana mowa ciała i gesty, brak kontaktu wzrokowego, czy niepewny uścisk dłoni również zwracają uwagę rozmówcy, dlatego dla osób o słabiej rozwiniętych kompetencjach miękkich, dużym ułatwieniem będzie skorzystanie z usług firm rekrutacyjnych, gdzie mamy możliwość odbycia spotkania wstępnego i poprawienia drobnych błędów w autoprezentacji. W ten sposób opanujemy zdenerwowanie i będziemy w stanie lepiej uporządkować swoją wypowiedź. Pamiętajmy również o tym, aby ostrożnie wypowiadać się o byłym pracodawcy. Nie powinniśmy zdradzać zbyt dużo informacji o innej firmie, w której pracowaliśmy ani negatywnie komentować poprzednich przełożonych, czy współpracowników. - Podczas rozmowy zostaniemy również zapytani o nasze oczekiwania finansowe. Warto zastanowić się nad tym wcześniej, gdyż to pytanie jest zazwyczaj problematyczne. Powinniśmy uwzględnić nasze potrzeby, kompetencje i doświadczenie, a kwotę podać w formie przedziału finansowego - co pokaże naszą elastyczność, ale jednocześnie zwiększy szansę na wpasowanie się w budżet pracodawcy. Określając nasze oczekiwania finansowe, warto wziąć pod uwagę aktualne wynagrodzenie, możliwości rozwoju na danym stanowisku (również finansowego), realia rynkowe oraz przeanalizować informacje przedstawione np. w raportach płacowych. Źródłem wiedzy są także nasi znajomi z branży, jak i rekruterzy, którzy weryfikują zgłoszenia kandydatów, dlatego mogą profesjonalnie nam doradzić - mówi Justyna Bojda, Managing Consultant w firmie Michael Page. Oczekiwania pozapłacowe Podczas rozmowy rekrutacyjnej istotne znaczenie ma również to, aby poza satysfakcjonującą pensją otrzymać atrakcyjny pakiet dodatków pozapłacowych. W wielu firmach benefity w coraz większym stopniu stają się integralną częścią wynagrodzenia i stanowią uzupełnienie oczekiwań finansowych. Coraz większego znaczenia nabierają zwłaszcza takie kwestie jak np. elastyczny czas pracy, czy możliwość pracy zdalnej. Firmy coraz częściej decydują się na wprowadzenie systemów kafeteryjnych, czyli zestawu benefitów, którym pracownicy mogą również samodzielnie zarządzać wybierając dla nich te najistotniejsze, jak np. opieka medyczna, dofinansowanie do szkoleń, kursów, studiów, dojazdów, dodatkowy program emerytalny, czy prywatne lekcje angielskiego. Przed rozmową rekrutacyjną warto zatem zastanowić się, które dodatki są dla nas najważniejsze. * O badaniu Confidence Index Confidence Index to cykliczny sondaż przeprowadzany przez Michael Page, który bada nastroje wśród osób poszukujących pracy w wybranych krajach w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Azji oraz Australii. Badanie mierzy poziom optymizmu kandydatów na stanowiskach specjalistycznych i managerskich w odniesieniu do szans na znalezienie nowej pracy, przewidywanego czasu trwania poszukiwań, oczekiwań wobec własnej sytuacji zawodowej i sytuacji gospodarczej kraju oraz powodów, które skłoniły ich do zmiany miejsca zatrudnienia. Badanie jest prowadzone online wśród kandydatów, którzy aplikowali na ofertę pracy za pośrednictwem strony Michael Page.  

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama