Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 06:24
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Zatrudnię od zaraz...

OŁAWA. Powiat. Rynek pracy w Polsce przechodzi okres, z którym nie mieliśmy do czynienia od początku 1989 roku. Mamy obecnie bardzo niskie bezrobocie i niewielką liczbę ludzi gotowych do podjęcia pracy.

Powiat oławski na tle całego kraju wyróżnia się jeszcze niższym bezrobociem niż średnie. Jak tę sytuację widzą pracodawcy, pracownicy i Powiatowy Urząd Pracy? * Najwięksi pracodawcy w powiecie traktują obecny stan jako wyjątkowo trudne wyzwanie. Przedstawicielka działu personalnego firmy Electrolux (nie chciała się przedstawić) powiedziała nam, że bez osób przyjezdnych i obcokrajowców ciężko byłoby utrzymać stałą produkcję w zakładzie. Stąd około 400 osób stanu zatrudnienia to obcokrajowcy, a 60-70 % pochodzi spoza Oławy. Dojeżdżają z wielu miejscowości okalających nasz powiat. Jeśli chodzi o współpracę z urzędami pracy, poprawia się ona, lecz problemem są osoby, które trafiają na rekrutację, ale tak naprawdę nie chcą pracować, tylko "odhaczyć" proces rekrutacji. Jak jest w innych firmach w powiecie oławskim?

Artykuł w całości dostępny jest w e-wydaniu gazety: https://eprasa.pl/news/gazeta-powiatowa-wiadomości-oławskie/2018-11-29

(GK)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

P. 09.12.2018 00:06
oławiaku, famazony? Hmm... No to po kolei, rozłóżmy: 1) pracy są wysokie , to po jakiego grzyba piszesz takie farmazony , o założeniu firmy? > Na początku zatrudniasz jedną osobę, czyli siebie. 2) Szary normalny człowiek powinien godnie zarabiać. > W zasadzie się zgodzę. Ale jeśli jest leniwy (to leży w ludzkiej naturze), albo nieuk (to też leży w ludzkiej naturze)? 3) Czasy się skończyły że czy się stoi czy się leży to się należy. > No to jest rasowy farmazon. Takie czasy się wcale nie skończyły. To jedna z przyczyn wysokich kosztów pracy. 4) W każdej montowni w strefach brak jest szans na jakikolwiek rozwój pracownika. > A czego spodziewać się można po pracy z montowni? 5) Nie kupię dzieciom chleba, książek... > No już nie przesadzaj. 6) Niewiele Polskich rodzin stać na kilku dniowy wyjazd nad morze z rodziną > W TVP widziałem, że wszyscy jeżdżą. 7) Nie każdemu było skończyć studia. > A po co studia kończyć? 8) Teraz są czasy PRACOWNIKA > Skoro tak, to skąd te lamenty? 9) Polak, pracownik nie pozwoli sobie na poniewierkę gdzie jest gorzej traktowany od Ukraińca! > Nie pozwoli sobie, ale pracy nie zmienia i lamentuje. 10) Niestety tylko handel jest nadal faworyzowany przez DOBRĄ ZMIANĘ. > No ktoś na nich głosował i głosuje. Na pewno nie sam handel. 11) "obcokrajowcy (...) zarabiają WIĘCEJ NIŻ ZATRUDNIENI W FIRMIE PRZEZ KILKA LAT! > Ktoś na tym zarabia, że tak mogą zarabiać. Nie wiesz kto? 12) Niestety to się musi wreszcie zmienić. > "Niestety", czyli szkoda że się musi zmienić? Nie łapię. "Się musi wreszcie zmienić" to farmazon. Samo się nie zmieni. Samo będzie albo się zmieni tak, jak to pasuje tym, którzy o tym decydują. PS 13) Pójdą do kościoła i sowicie SYPNĄ GROSZEM. > Chcą, to pójdą i sypną. Zabronisz?

09.12.2018 10:05
I dlatego nie jestem płatnikiem podatķów w Polsce.

oławiak 08.12.2018 18:45
DO P Skoro psioczysz ,ze koszty pracy są wysokie , to po jakiego grzyba piszesz takie farmazony , o założeniu firmy! Sorry a co mnie obchodzą koszty pracy pracodawcy ! To że są wysokie każdy wie . Szary normalny człowiek powinien godnie zarabiać tak aby nie wiązać końca z końcem , a skoro jesteś jakimś tam pracodawcą , to powinieneś godnie wynagradzać za ich pracę . Oczywiście nie każdemu po równo . Czasy się skończyły że czy się stoi czy się leży to się należy! Tymczasem w każdej montowni w strefach brak jest szans na jakikolwiek rozwój pracownika . Jest to zwykły robol , którego się nie szanuje i próbuje wycyckać na każdym kroku , kosztem nadgodzin ,swiąt, czterobrygadówek! Niestety za bilet na basen , dodatkowe ubezpieczenie czy paczkę na mikołaja nie kupię dzieciom chleba, książek . Niewiele Polskich rodzin stać na kilku dniowy wyjazd nad morze z rodziną Jeżeli już to jadą za pożyczki , kredyty itd. Nie każdemu było skończyć studia kochanieńki . Czasy kiedy to tłumy czekały pod bramami kołchozów już minęły! Teraz są czasy PRACOWNIKA!Porządny Polak, pracownik nie pozwoli sobie na poniewierkę gdzie jest gorzej traktowany od Ukraińca! Nie pisz takich farmazonów , bo ze sławetnego ELECTROLUX potrafili zwolnić dwa dni przed wigilią, tak się traktuje Polaka , nie Ukraińca! Nie gonisz za pieniędzmi cenisz sobie wolną sobotę czy NIEDZIELĘ , niestety tylko handel jest nadal faworyzowany przez DOBRĄ ZMIANĘ CZYLI PIS! Myślenie ich tych nawiedzenców jest tak żałosne , myślą iż w wolną niedzielę pracujący w handlu pójdą do kościoła i sowicie SYPNĄ GROSZEM - HA zwykła głupota , nie wszyscy tak robią ! Jezeli uda się wygospodarować według grafiku wolną jedną niedzielę w miesiącu to odpoczywają z rodziną lub z dziećmi! Piszesz ,ze koszty pracy dla pośredników są niższe tak zgoda! Przez takie właśnie firmy zatrudniani są obcokrajowcy i mimo iż są na czas określony zarabiają WIĘCEJ NIŻ ZATRUDNIENI W FIRMIE PRZEZ KILKA LAT! I Więcej! Niestety to się musi wreszcie zmienić !

gość 07.12.2018 08:03
Jasne skoro ktoś ma swój własny biznes i brak mu czasu dla rodziny, i święta to znaczy że nie nadaje się do prowadzenia własnej firmy i brak samoorganizacji , resztę wpisów popieram , teraz jest wyzysk i ukraina ale już nie długo i ciekawe co wtedy?

P 07.12.2018 19:06
Tak to jest, kiedy teoretyk rozmawia z praktykiem.

08.12.2018 14:10
Widocznie brak samoorganizacji nie pozwala ci realizować podstawowych celów. Wolny weekend, rodzina. No niestety chora pogoń za pieniądzem, z ktorego od 2015 r polskie panstwo okrada pracodawcow, a tym samym dając zielone światło do nadużyć w formie chorych umów z pośrednikami i profitów dla nich jest kryminogenne?

P 08.12.2018 15:24
" brak samoorganizacji"? U mnie? Bynajmniej. "Wolny weekend, rodzina" U mnie? Absolutnie jest. "pogoń za pieniądzem" U mnie? Bez przesady. "polskie panstwo okrada pracodawcow" koszty pracy są wysokie. Choć u nie wszystkich pracodawców. Wiesz, dla których nie? "nadużyć w formie chorych umów z pośrednikami i profitów dla nich" - kto ma interes w tym, żeby tak było?

gość 06.12.2018 20:02
do P SORRY! Pewnie jesteś jakimś właścicielem firmy albo gryzipiórkiem za szklanego akwarium i zupełnie inaczej postrzegasz problemy normalnych roboli! Nie pisz zaraz ,ze trzeba było się uczyć itd , wtedy bym wyzyskiwał jak to robią inni! Co to znaczy ile jestem gotów za nią to znaczy zapłacić za pracę! Ile są gotowi zapłacić Europejczycy na zachodzie? Czy wiesz ile wynosi godzinowo tydzień pracy np . w Niemczech , Francji! Nie mówimy tu o obcokrajowcach takich jak my ! Ile gotowi są zapłacić obywatele Niemiec , Francji i innych krajów UE. Wydaje mi się ,ze to ty zle postrzegasz problem a nie ja. Nie nie muszę pracować tylko na jedną zmianę , ale przynajmniej niedziele powinienem mieć wolną .Skoro handel jest traktowany cacy przez PIS , to reszta be! Nie pisz zaraz to pracuj np w Biedronce itd. Takie argumentowanie jest dziwne. Nie masz domu , rodziny , dzieci , co całe swoje życie mam poświecić pracy , tak tak to rozumujesz , to nigdy nie bedziesz miał pracowników! Jak wspomniałem pewnie zajmujesz jakieś wyższe stanowisko ale niestety ktoś tez musi pracować! Nie przesadzaj, że przy swojej działalności pracują w święta!, człowieku, zastanów się . Skoro kodeks pracy reguluje iz ma być godzin tyle i nadgodzin tyle , a pózniej co już po kwartale limit wyczerpany! Jesteśmy w UE , zgoda tylko ci inwestorzy z bożej łaski sadzili ,ze do usranej smierci mieć tanią siłę roboczą, bo u nich nie chcieli pracować Teraz sytuacja sie odwróciła i nawet Ukraińcy chcą wyższych zarobków . Są lepiej traktowani niż my , ba zarabiają więcej od nas , opłacają im mieszkania ! To jest dobre , to nazywasz patologią . Ukrainiec , który pracuje przez pół roku zarobi bez nadgodzin więcej , niż ja, to jest super! To są powszechnie stosowane praktyki przez pracodawców i taka jest prawda . Wiec pracuj rzez 365 dni w roku i poswięcaj sie pracy !!!!

P. 07.12.2018 12:28
Wyciągasz bardzo nietrafne wnioski. I może dlatego nadal jesteś "tanią siłą roboczą" - przede wszystkim dla zachodnich "inwestorów".

gość 06.12.2018 14:53
Co mnie to obchodzi ile kosztuje to pracodawce! Skoro władza ta obecna i poprzednia , nie robi nic aby obniżyć koszty pracy !!!! Niestety cały system jest do dupy! Zarówno PIS, jak i pseudo SOLIDARNOŚĆ , przekupna przez PIS ! Nie robią nic ku temu ! Oni widzą tylko handel , a czy sami handlowcy i sklepikarze pracują w Polsce? Czy inni ludzie nie potrzebują mieć przynajmniej jednej wolnej niedzieli w miesiącu! Niestety w wielu zakładach w naszym rejonie pracodawcy nie wiedzą co to są święta , WIGILIA , SYLWESTER a już o WIELKANOCY nie pamietają ! Tak pracują ludzie w systemach czterobrygadowych , tego to nie widać , tylko zysk dla pracodawcy! Biura mają wolne a szara masa nie , niech zapi***ala za grosze! Taka jest prawda ! Nikt tu kolego ANTONI , nie narzeka , tylko systemy czterobrygadowe takie są kochany! Czy dla takich ludzi to nie ma wolnej niedzieli ,świąt! Nie napisze o które zakłady tu chodzi w naszym powiecie ale uwierz ,ze za marne 200, 300 zł , ludzie przychodzą do pracy w WIGILIĘ wieczorem , SYLWESTRA, I wielkanocne święta! O tych ludziach się już nie pamięta bo i po co! Niestety to nie jest praca z wyboru, tylko z musu , bo tak wypada według grafiku! Dodam tylko ,ze nie jest to praca w zwykłych zakładach produkcyjnych lub montażowych ! Nas nie interesują PISOWSKIE tabelki , poprzedni układ też tego nie rozwiązał . Cóż naród nie jest głupi , kiedyś wam za to zapłaci ! Do tego psie głodowe stawki i jeden pracodawca patrzy na drugiego ile płaci! Jaka jest wiec motywacja dla nas ,żadna! Wolą zatrudnić Ukraińca bo jest tańszy, ale już nie długo im, się urwie i takie montownie jak np. ELECTROLUX i inne wyniosą sie z POLSKI

on off 06.12.2018 15:31
dobrze piszesz

P 06.12.2018 16:54
Rozumiem rozgoryczenie, ale trochę proletariacko myślisz. Chciałbyś pracować 8 h dziennie, najlepiej na porannej zmianie, wykonując nieskomplikowaną pracę z małą odpowiedzialnością za ew. błędy i zarabiać min.dwie średnie krajowe. To utopia. W pewnym uproszczeniu (nie rozmawiamy tu o patologiach) praca jest warta dokładnie tyle, ile ktoś jest gotów za nią zapłacić (pracownikowi i państwu). Tak, państwu - to te koszty, które masz w swojej niedomytej, a które zatrudniający ciebie pracodawca musi ponosić. Chyba że w szarej strefie robisz. Ale jest wyjście - rusz głową, załóż własną działalność. Tylko że wtedy - przynajmniej na początku - nie będziesz miał wolnych weekendów, wigilii, Sylwestra i wielkanocnych świąt! A jak się już trochę dorobisz, to cię bardziej opodatkują, żeby dać tym, którzy potrafią tylko mieć oczekiwania i posiadają liczebną przewagę (elektorat). Ciekawe, jak się wtedy poczujesz...

RR 06.12.2018 18:45
Skoro tak źle to zrezygnuj z własnej firmy. Chore tłumaczenie. Szukasz usprawiedliwienia do braku samoorganizacji swojego biznesu. Jeżeli praca zajmuje tobie weekendy święta i brak automatycznie poświęcenia rodzinie to znaczy że nie nadajesz się do jakiegokolwiek biznesu na własną rękę.

P 07.12.2018 12:27
RR, mniej jadu. Ja już przeszedłem pierwszy etap.Tzn. swoje odharowałem i teraz pracuję w trybie cywilizowanym (choć nie tak komfortowo jak moi odpowiednicy np w UK czy DE). Ale nie narzekam. Niepokoi mnie jedynie ciągła ochota "proletariuszy" do odbierania tego, co mam przez ciągłe podwyższanie obciążeń.

RR 07.12.2018 16:43
To nie jad tylko ocena twojego komentarza. Szczerze. Polska już mnie dość okradła ze wszystkiego.

P. 07.12.2018 19:08
Zawsze można wyjechać. Ja też pracowałem za granicą. Może błąd, że wróciłem.

RR 08.12.2018 09:56
Od kilkunastu juz lat nie jestem płatnikiem podatków w Polsce. Więc sam odpowiedzialeś sobie na nurtujące Ciebie pytanie

WP 08.12.2018 10:58
Szanowny RR! Twoje twierdzenie, iż to Polska cię „dość już okradła ze wszystkiego”, jest wyjątkowym draństwem i chamskim opluwaniem naszej Ojczyzny. To nie Polska cię okradała, tylko najpierw komuniści (jeśli żyłeś w tamtych czasach) a potem postkomuniści. Choć były to rządy niby polskie, to jednak były to rządy obce i do roku 2015, z małymi przerwami, były to rządy kryminalne. To te rządy cię okradały, a nie Polska. Aktualny rząd nikogo nie okrada, a jeśli do tego rządu przeniknęły elementy kryminalne, które zresztą można policzyć na palcach jednej ręki, to rząd ten natychmiast to wykrywa i skutecznie zapobiega kradzieży, a nawet odzyskuje to, co zostało już ukradzione. Jak ci się nie podoba demokracja parlamentarna, to wynoś się z tej znienawidzonej przez ciebie Polski, najlepiej na Syberię. Państwo prawdziwie demokratyczne, jakim dziś jest Polska, nikogo nie okrada. Podatki służą do finansowania zbiorowych potrzeb obywateli, jak cała infrastruktura drogowo-kolejowa, służba zdrowia, armia, policja, sądy, straż pożarna, uczelnie i szkoły itd. itd. Wszyscy na to się zrzucamy w formie podatków, a zadaniem wybranego przez nas samych rządu jest odpowiedzialny i sprawiedliwy rozdział tych pieniędzy. Kto tego nie rozumie, to albo nie ma mózgu, albo służy obcym interesom.

RR 08.12.2018 14:03
Szanowny WP. Wiem dokładnie kto mnie okradł. I nie zwalaj winy na komunistów, bo masz ich w obecnym rządzie dojącym społeczeństwo do granic bólu. A poza tym radzę tobie zająć się stanowickim swoim obcym grajdołem. Zmieniłeś obywatelstwo? Państwo jest dzisiaj demokratyczne? Mogłeś chłopie dalej w ddr pozostać

RR 09.12.2018 09:45
A poza tym . WP powinieneś się podpisywać ZM. A żeby było śmieszniej to ZMS.

Krystyna 09.12.2018 11:20
No i wylazła prawda na wierzch, jak zawsze wyłazi. Nie podejmujesz dyskusji z tematem i z argumentami, bo wiesz doskonale, że nie masz racji, tylko wypisujesz jakieś spekulacje o inicjałach internauty, który wyłożył ci kawę na ławę. Skoro tak, to ja też dodam tu coś o inicjałach. Interpretuję inicjały RR jako „Ryży Rozbójnik”. Kropka.

RR 09.12.2018 11:33
To się Krysia PoPisałaś.

Krystyna 09.12.2018 21:18
Ja tylko zeszłam na twój poziom, ale to tylko chwilowo, bo na tym poziomie śmierdzi zakłamaniem, zdradą i fałszem, a ja takich zapachów nie trawię.

09.12.2018 09:52
WP. Szykuje się jakieś kolejne przedstawienie kukiełkowe u Rydzyka? Tańce , pląsy, farmazony z ambony i strumienie pieniędzy podatników?

Jacek 10.12.2018 12:00
Pieniądze z podatków, które trafiają do instytucji kierowanych przez o. Rydzyka, są przeznaczane wyłącznie na cele publiczne (geotermia, kształcenie akademickie, kultura itp.). Nic z pieniędzy pochodzących z podatków i przyznanych zgodnie z obowiązującym prawem ww. instytucjom nie jest przeznaczane na działalność religijną. Wszystko inne jest zwykłym kłamstwem POstkomunistycznej zarazy, atakującej wszelkie wartości chrześcijańskie, bo wartości chrześcijańskie nie pozwalają rozkradać państwa, a POstkomunistycznej zarazie chodzi tylko o rozkradanie państwa, co udowodnili już po stokroć.

P 06.12.2018 10:55
Dobrze prawisz, "Antoni". Dodam, że państwo daje to, co zabiera, A zabiera także - i to bardzo dużo - w kosztach pracy. "Niezaangażowani" na ogól nie mają pojęcia, ile te ich "marne dwa tysiące" kosztują pracodawcę.

Antoni 06.12.2018 09:50
Starzy i młodzi wszyscy przesiąknięci do szpiku PRL-em. Najlepiej to wam wychodzi narzekanie. Jesteście takie geniusze to dlaczego sami nie jesteście pracodawcami, dlaczego nie angażujecie się w politykę. Miejcie jaja coś zróbcie dla siebie i swoich rodzin. Zadbajcie sami o swój byt i przyszłość swoich dzieci. Wszyscy was tylko wykorzystują? Od żłobka po studia państwo łoży na wasze życie, 500 plus, mieszkanie plus etc. Chcecie aby państwo wam życie układało? Państwo nie ma swoich pieniędzy, państwo może tylko jednym zabrać aby innym dać. Zle wam w Electroluksie na lini? To może zacznijcie od siebie.

RR 06.12.2018 16:22
Ty Antoni chyba o swoich ja.. ch zapomniałeś. Państwo łoży? Czy dystrybuuje zrabowany pieniądz podatników przypisując sobie sukcesy? Szkoda klawiatury na dyskusję z tobą

Gość 06.12.2018 09:13
Nie ma ludzi do pracy, niech zabiorą 500+, to szybko się znajdą i tu jest problem, ale niedługo bo od nowego roku jak nam dowalą podwyżki to za to bedzie można sobie waciki kupić i wtedy zaczną ludzie szukać dodatkowego dochodu, sam prowadzę mała działalność, kiedyś miałem pracowanika, ale teraz przy tych wysokich kosztach utrzymania niestety nie opałaca mi się go zatrudnić, przy nawet najniższej krajowej trzeba w sumie zapłacić ok 3500, wiec ludzie nie narzekajcie na pracodawców, bo są wyjątki( nie mówię o tych potężnych kołchozach) ale o mniejszych firmach, to nie ich wina to jest wina rządu, połowę pensji idzie na zusy, podatki podziękujcie im

podejmę pracę 05.12.2018 23:48
Jakie są stawki na start w tej genialnej firmie?

05.12.2018 20:50
Dokładnie, urzędy pracy są zbędne w obecnych czasach. Słusznie Kukiz postulował ich likwidację.

on off 05.12.2018 19:52
ludzi do pracy nie ma i bedzie jeszcze gorzej winny są pracodawcy Polacy poszli po rozum do głowy i nie dają się wy... i ukraincy też sie już kończą

gladius 05.12.2018 17:37
I jak tam pani specjalistko od HR, brakuje niewolników do wyrabiania coraz bardziej śrubowanych norm?, brakuje chętnych do je*ania po godzinach i w weekendy 'no bo trzeba wyrobić plan'? Okoliczni chętni już chyba w tym kołchozie przerobili wszyscy i brakuje wam siły roboczej do orania? Bardzo mi z tego powodu wszystko jedno, możecie się zwijać, nie będziemy płakać

on off 05.12.2018 20:39
brawooooooooooo dobrze piszesz !!!!!!

RR 05.12.2018 16:14
No przecież w Polsce jest teraz druga Japonia. Dlaczego narzekacie? Praca do wyboru do koloru. Rynek pracy otworzony dla Ukrainy. Pracodawcy liczą zyski w miliardach. Krzywousty cieszy sie z PKB. Tylko kto na to pracuje i dla kogo? Współczesne niewolnictwo za minimalna krajowa. Polak nie chcę pracować, bo ma na utrzymaniu dom i rodzinę. Ukrainiec owszem. Wynajmują po dziesięciu dwa, trzy pokoje i zarabiają tyle, że na Ukrainie mogliby pomarzyć. Jeszcze chwila i Niemcy dla nich otworzą rynek i polska (zachodnia ) gospodarka działająca na terenie niewolnictwa pracy zostanie z ręką w nocniku. Tak drodzy rządzący . Życie jest krótkie ale bogate w tym czasie w profity i nagrody, które jak najszybciej trzeba zgromadzić na kontach kiedy społeczeństwo was w końcu kopnie w d....

Jan 05.12.2018 15:05
No nie Electrolux płacze i płaci za reklamę w tym szmatławcu? Niech dadzą zarobić to ludzie sami przyjadą bez udziału UP. Ceny rosną, za wypłatę z takiej firmy nie jest się w stanie wynająć małego mieszkanka zapłacić rachunku za telefon, a gdzie jedzenie, ubrania, leki i przyjemności? I płacz i lament że ludzi nie ma bo każdy pier.... Takie pieniądze lepiej w domu siedzieć.

gladius 07.12.2018 16:03
Nie tyle chodzi o kasę, a o samą pracę i atmosferę w niej. Tutaj od pierwszych dni pracy, szeregowy pracownik dowiaduje się, że jest zerem, że robi za mało, za wolno i ogólnie wszystko to jego wina. Słyszy co chwilę pier**lenie, że trzeba zostać po godzinach, by wyrobić plan, bo w ciągu dnia znowu jakaś maszyna padła i trzeba to nadrobić. Nie ma czasu na wdrażanie, ma robić tyle co stary pracownik. W razie jakichś wątów - "to pisz wypowiedzenie, przyjadą Ukraińcy". Ta firma ma już w okolicy zasłużoną opinię, razem z innymi pożal się Boże inwestorami od okapów, poduszek czy innych klimatyzacji :D

oławiak 05.12.2018 14:47
OŁAWIAK- Tu się zgadzam z wszystkimi moimi przedmówcami Andrzejem OLE, ANTONIM ,i innymi ! Urząd Pracy jest nie potrzebny pognać te wszystkie paniusie od parzenia kawy itd do np. Electrolux , wtedy przekonają się co to praca! To jest prawda iż wszyscy pracodawcy wolą przyjąć pracownika z Ukrainy niż rodowitego POLAKA ! Niestety już nie długo i tych zabraknie !Niech wszystkie te montownie w Polsce i Oławie zaczną godnie płacić tak jak napisali 30% więcej! Nie opłaca się to hajda na Ukrainę i do RUMUNI ! Dość wyzysku , a dobra zmiana na czele z kilkoma osobami z PIS , niech przestanie kłamać i robić tabelki ! Bezrobocie spada , a POLAKOM żyje się lepiej - co za wirtualna bzdura!

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama