Treść odpowiedzi Ministra Infrastruktury na interpelację w sprawie obwodnicy Siechnic i Radwanic poseł Hreniak zamieścił dzisiaj na swoim profilu FB. Oto ona:
W odpowiedzi na interpelację nr 36810 w sprawie budowy obwodnicy Radwanic i Siechnic w ciągu DK 94, którą przesłał Poseł na Sejm RP Pan Paweł Hreniak, poniżej przekazuję stanowisko w sprawie.
Obecnie jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury jest realizacja działań na istniejącej sieci drogowej, które dotyczą kompleksowych przebudów bądź rozbudów wraz z dostosowaniem istniejących odcinków dróg krajowych do parametrów pozwalających na poruszanie się po nich pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t/oś.
W celu zintensyfikowania powyższych prac Ministerstwo Infrastruktury opracowało Program Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 r. (PWKSD), który 4 października 2022 r. został przyjęty uchwałą Rady Ministrów. Główne cele PWKSD to zwiększenie spójności sieci dróg krajowych dostosowanych do ruchu pojazdów o nacisku pojedynczej osi do 11,5 t, zapewnienie wymaganego stanu technicznego istniejącej infrastruktury oraz intensyfikacja działań zmniejszających negatywny wpływ infrastruktury drogowej na środowisko.
Przebudowa DK 94 na odcinku Wrocław – Oława planowana jest do realizacji w ramach ww. Programu. Szczegółowe rozwiązania projektowe, w tym ew. budowa obejść miejscowości będą znane po zrealizowaniu pełnego etapu prac przygotowawczych dla przedmiotowego zadania. Na chwilę obecną czas ten jest trudny do oszacowania, natomiast każdy tego typu projekt traktujemy priorytetowo.
Niezależnie od powyższego Ministerstwo Infrastruktury zapewnia, że dokłada wszelkich starań, by najpilniejsze potrzeby transportowe w obszarze dróg były realizowane w jak najkrótszym czasie, z uwzględnieniem efektów poszczególnych przedsięwzięć dla całej sieci i z zapewnieniem celowości wydatkowania środków publicznych. Efektem tych działań jest skierowanie do realizacji przebudowy DK 94 na odcinku Marcinkowice – Stanowice – Oława. Zadanie polega na kompleksowej przebudowie polegającej na wzmocnieniu nawierzchni do 11,5t/oś wraz z niezbędnymi elementami brd, tj. m.in. budową chodników, przebudową zatok autobusowych, przebudową skrzyżowań, budową kanału technologicznego. Inwestycja znajduje się na etapie prac przygotowawczych obejmujących m.in. uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji i uzgodnień. Realizacja robót budowanych planowana jest na lata 2024 – 2025.
Z poważaniem
Minister Infrastruktury
Napisz komentarz
Komentarze