Audyt wewnętrzny – plan działania
W ramowym planie działania audyt wewnętrzny można podzielić na następujące obszary: inicjowanie audytu, wybranie audytorów wewnętrznych, przegląd dokumentacji oraz raportów z poprzednich audytów, przygotowanie do czynności audytowych, przeprowadzenie działań audytowych w wyznaczonym terminem, przygotowanie i przedstawienie raportu badania, zatwierdzenie go przez audytora wiodącego. Końcowy raport powinien obiektywnie przedstawić kondycję firmy, zagrożenia, konieczne do wyeliminowania błędy i niedociągnięcia – audyt będzie zakończony sukcesem, jeżeli będzie on stanowił podstawę do wprowadzenia niezbędnych działań, zmian i optymalizacji. Ważnym aspektem jest, aby audyt wewnętrzny był wiarygodny, rzetelny i obiektywny, warto więc skorzystać z usług firm specjalizujących się w tym zakresie oraz zatrudniających ekspertów w branży – audytorów, którzy pomogą zidentyfikować obszar największego ryzyka, a także wskażą kierunek zmian i ulepszeń.
Audyt wewnętrzny – częstotliwość przeprowadzania
W mikro i małych firmach audyt wewnętrzny przeprowadzany jest mniej więcej co rok, natomiast w średnich i dużych przedsiębiorstwach nawet kilka razy w roku. Jest to kwestia indywidualna, związana zarówno z potrzebami, jak również strategią działania danej firmy. Masz więcej pytań? Chciałbyś poznać spersonalizowany plan działania stworzony pod Twoją firmę? Zdecydowałeś się umówić spotkanie inicjujące audyt wewnętrzny? Koniecznie zapoznaj się z ofertą Crowe – specjalistów z dziedziny audytów!
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze