Powiatowy Zarząd Drogowy w Oławie poinformował, że najkorzystniejszą wybrano ofertę nr 6 złożoną
przez: BERGER BAU POLSKA Sp. z o.o. ul. Szczecińska 11, 54-517 Wrocław. Cena oferty brutto: 12.190.112,54 zł.
Uzasadnienie: Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, a jego oferta jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych i Specyfikacją Warunków Zamówienia oraz jest najkorzystniejsza zgodnie z kryteriami oceny ofert (otrzymała najwyższą ilość punktów).
A jak wypadły inne firmy, poniżej punktacja
To kolejny krok w realizacji tej długo wyczekiwanej inwestycji, którą powiat realizuje z miastem Oława. Dwa tygodnie temu w rozmowie z naszą gazetą starosta Zdzisław Brezdeń zapowiedział, że budowa ruszy wiosną, a być może trochę wcześniej. Realizację zadania zaplanowano na dwa lata. - To dobra informacja dzisiaj, bo wszyscy się cieszymy, że będzie rondo ale... ostrzegam - mówi starosta. - Za chwilę będzie wielkie larum w Oławie, że nie można przez to miasto przejechać.
- Rok temu na konferencji prasowej zapowiadającej tę inwestycję powiedział pan, że to będzie masakra komunikacyjna.
- Tak. Przynajmniej na początku prac. I musimy przez to przejść. Jeżeli komuś to się nie podoba, to niech pojedzie do Wrocławia. Od razu ta złość zejdzie. Tam jest permanentnie od 20 lat remont za remontem. Liczymy u nas na to, że jak się pomęczymy przez dwa lata, to temat się zamknie. A znając umiejętności naszych mieszkańców i wiedzę topograficzną, jak omijać pewne miejsca, szybko znajdą się różnego rodzaju bajpasy i będzie można ten trudny rejon objechać. Zresztą prace będą prowadzone tak, żeby przynajmniej częściowo ruch w jednym kierunku zachować.
- Czy już jest opracowany plan objazdów?
- Jeszcze nie chcę na ten temat mówić. Gdy ktoś popatrzy na mapę, to będzie wiedział, jak trzeba jeździć. Na pewno nie będzie całkowitego zamknięcia odcinka. W Jelczu-Laskowicach zrobiliśmy już dwa ronda i sprawnie to poszło. Teraz wszyscy się cieszą z tego udogodnienia.
- Co nam da kolejne rondo w Oławie?
- Myślę, że przede wszystkim w godzinach szczytu ułatwi włączanie się do krajówki. Wiemy, jaki jest problem z wyjazdem od strony ul. Strzelnej i Lipowej. Boki zawsze stały. To pozwoli ten temat poprawić.
Przypominamy, że postępowanie przetargowe prowadzone jest przez Powiatowy Zarząd Drogowy w Oławie na rzecz i w imieniu Powiatu Oławskiego oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad [GDDKiA] oddział we Wrocławiu. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa istniejącego skrzyżowania ulicy Kutrowskiego (droga krajowa nr 94) oraz ulicy Lipowej (droga powiatowa nr 1570D) w Oławie na małe rondo, której efektem będzie poprawa stanu nawierzchni, poprawa płynności ruchu i komfortu użytkowników drogi oraz elementów uspokojenia ruchu, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa drogowego. Poniżej opis przedmiotu zamówienia i klika informacji o inwestycji:
Zaprojektowano rondo małe na terenie zabudowanym, jednopasowe, czterowlotowe o średnicy zewnętrznej 40m oraz szerokości jezdni na rondzie 5,50m z pierścieniem 2,25m. W związku z powyższym, przebudowano istniejącą drogę krajową oraz powiatową. Zmieniono geometrię jezdni - dopasowano do projektowanych wlotów ronda. Ulicę Lipową (drogę powiatową) zaprojektowano jako ulicę klasy Z w terenie zabudowanym. W miejscu dwóch istniejących
jednokierunkowych jedni zlokalizowanych od strony południowej skrzyżowania zaprojektowano jedną jezdnię dwukierunkową, o szerokości jezdni 7,0m z dwoma pasami ruchu po 3,5m. Ulicę ks. F. Kutrowskiego (drogę krajową) zaprojektowano jako ulicę klasy GP w terenie zabudowanym, jednojezdniową, o szerokości jezdni 10,5m, z dwoma pasami ruchu po 3,50m rozdzielonymi powierzchnią wyłączoną z ruchu o szerokości 3,5m.
Do obsługi ruchu pieszego i rowerowego zaprojektowano chodniki oraz drogi rowerowe. Mając na uwadze bezpieczeństwo ruchu drogowego projektowane chodniki i drogi rowerowe oddzielono od krawędzi jezdni za pomocą projektowanej opaski oddzielającej, zieleńców oraz barierek. Do obsługi przyległych posesji i działek zaprojektowano przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych zachowując ich lokalizację.
W ramach niniejszej inwestycji nie planuje się wprowadzania zmian do istniejącego sposobu zagospodarowania terenów przyległych do inwestycji. Projektowana inwestycja nie wpłynie na skomunikowanie terenów przyległych - W ramach inwestycji nie likwiduje się żadnego z istniejących zjazdów, a także zachowano istniejące dojścia do posesji. Planuje się wykonanie nawierzchni jezdni ulic i ronda bitumicznych, uzupełnionych nawierzchnią kamienną z tzw. „kocich
łbów” oraz nawierzchnią z kostki kamiennej regularnej ciętej i łamanej. Nawierzchnie chodników oraz dróg rowerowych, planuje się wykonać z kostki betonowej typu „staromiejskiego” oraz kostki kamiennej. Kolorystyka kostki – szara (zgodnie z uzgodnieniem konserwatorskim). Do odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z obszaru inwestycji projektuje się przebudowę istniejącej sieci kanalizacji deszczowej oraz budowę nowego odcinka kanalizacji, składającego się ze studni rewizyjnych, wpustów ulicznych wraz z przykanalikami oraz kanałów deszczowych.
W ramach inwestycji zaprojektowano również przebudowę kolidujących sieci – sieci wodociągowej, gazowej,
elektroenergetycznej (w tym oświetlenia drogowego – na przejściach dla pieszych dedykowanego) oraz teletechnicznej w
tym budowę kanału technologicznego.
Planuje się wykonanie zieleńców, obsianych mieszanką traw. Konieczna jest wycinka części drzew i krzewów kolidujących z planowaną inwestycją. W ramach inwestycji zaprojektowano wykonanie nasadzeń kompensacyjnych - zieleni ozdobnej. Istniejący historyczny pomnik, zlokalizowany na dz. nr 2 AM-34 zostanie przeniesiony w nową lokalizację, zgodnie z
uzgodnieniem z organem konserwatorskim. Projekt przeniesienia pomnika stanowi odrębną dokumentację projektową. W ramach inwestycji zostanie wykonana również rozbiórka istniejącego budynku przy ul. ks. Franciszka Kutrowskiego 8.
Napisz komentarz
Komentarze