Jaka plandeka będzie odpowiednia dla potrzeb twoich i firmy?
Rynek samochodowy obecnie oferuje wiele rodzajów przyczep i plandek. Musimy jednak wziąć pod uwagę wiele aspektów. Po pierwsze, powinniśmy zawsze brać pod uwagę klimat, w jakim nam przyjdzie używać przyczepy. W rejonach mroźnych, z dużymi opadami śniegu, deszczu czy wietrznych sprawdzą się przyczepy cięższe, a w regionach o lżejszych warunkach właśnie przyczepy firanki. Po drugie - ważną kwestią jest materiał z jakiego wykonane są firanki. To on bowiem gwarantuje sprawny i bezproblemowy transport.
Przyczepy firanki nazywane są również kurtynowymi. Nazwa bierze się od sposobu otwierania przestrzeni ładunkowej: landeka, która jest zamocowana na specjalnej prowadnicy, pozwala się przesuwać i rozsuwać. W związku z tym, że jest to manewr podobny do rozsuwana firanki, powstała właśnie jej nazwa..
Na co należy zwrócić uwagę filtrując parametry techniczne przyczepy firanki?
Należy zwrócić szczególną uwagę na:
- konstrukcje przyczepy - konstrukcja przyczepy firanki nie różni się zasadniczo innych przyczep z plandeką. Przy produkcji jednych i drugich wykorzystuje się te same podzespoły. Ramy z dwuteowników, wózki jezdne, elementy wyposażenia podwozia, instalacje elektryczne, układ hamulcowy są te same. Również te same burty czołowe, sporządzone z profilowanej blachy, które uzbrojone w punkty mocowania ładunku , wytrzymują obciążenie do 11 ton. Jednakowe podłogi pozwalające na przejazd wózka widłowego, wytrzymują do 7 ton nacisku przedniej osi. Rozbieżności zaczynają się ponad podłogą ładowni.
- zapewnienie bezpieczeństwa podczas jazdy - tutaj stosowany jest bardziej wymyślny sposób mocowania, a skłania ku temu właśnie brak burt. Klasyczne punkty mocowania w postaci pasów ściągających o wytrzymałości 4 ton zastępują 3-centymetrowe ranty przyspawane wzdłuż burt oraz aluminiowe łaty pomiędzy kłonicami. Takie rozwiązania zabezpieczają palety w transporcie w czasie pokonywania zakrętów. Dla bezpieczeństwa transportu znaczenie ma sama plandeka firanka. Wyprodukowana z PCV, posiadająca gramaturę 600-900g/m2. Mimo, że nazwa nie wskazuje, jest ona odporna na przemakanie, wytrzymała i stabilna. W przypadku dużego przechylenia ładunku, chronią go mocowane górne i gęste pasy zaciągane od dołu. Pamiętać należy także o tym, że bezpieczeństwa (zarówno prowadzącemu, jak i innym uczestnikom ruchu a także transportowanemu towarowi) nie zagwarantują nowe firanki, lecz całkowicie sprawny pojazd.
Wszystkie wyżej wymienione elementy wraz z rozsuwanymi kłonicami i podnoszonym dachem pozwalają na swobodny boczny załadunek wózkiem widłowym. Pozwala to zapełnienie przestrzeni ładownej do maksimum, ale też na stosunkowo szybki załadunek wózkiem. Przyczepy firanki zaopatrzone w podnoszony w hydraulicznie lub pneumatycznie dach eliminują uszkodzenia ładunku lub konstrukcji dachu.
Wszystko to powoduje, że przyczepy firanki są najbardziej popularnymi wśród wszystkich plandek. Kierowcy cenią je za prostą obsługę i wysoką wytrzymałość przy lekkiej konstrukcji. Niemniej jednak przed ich zakupem warto przede wszystkim zapoznać się z parametrami, które je cechują, ale i zorientować się w cenach. Rynek pojazdów w obecnych czasach nie napawa optymizmem jeśli chodzi o ceny, natomiast prawdą jest, że na wszelkiego typu serwisach internetowych trzeba po prostu szukać okazji.
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze