Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 15 listopada 2024 10:58
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Pasażerowie się tłoczą w pociągu, a 3 konduktorów zajmuje 8 miejsc

To było na trasie z Oławy do Wrocławia. - Proszę spytać o te przepisy, ponieważ zastanawia mnie, dlaczego pasażerowie mają się tłoczyć, a konduktorzy zajmować kilka miejsc - pyta pani Agnieszka
Pasażerowie się tłoczą w pociągu, a 3 konduktorów zajmuje 8 miejsc
- Proszę spytać o te przepisy, ponieważ zastanawia mnie, dlaczego pasażerowie mają się tłoczyć, a konduktorzy zajmować kilka miejsc - pyta pani Agnieszka

Pani Agnieszka opisuje sytuację sprzed paru dni: 

 - 13 listopada. Pociąg relacji Wrocław-Opole Główne o 16.53 zatłoczony do granic możliwości. Oczywiście młodzież siedzi, bo licealiści najbardziej zmęczeni, dorośli pasażerowie stoją. Nie to jest jednak najważniejsze w dzisiejszym opisie - wsiadłam z przodu pociągu, ponieważ pojazd, który miał zatrzymać się w sektorze B i C, zatrzymał się w A. Tłum straszny, a konduktor wyprosił 8 osób, które usiadły w przedziale z przodu, dzięki czemu wszyscy stali w tłoku. Drużyna konduktorska - 3 osoby - usiadła w dużym pustym przedziale. Spytałam: dlaczego wyprasza Pan pasażerów. Burknął - takie są przepisy. Wyszłam z innymi, zrobiłam zdjęcia przez szybę - jaka była reakcja konduktora i konduktorki? Wyszli na peron i zaczęli mówić o pustych przedziałach w innych częściach pociągu. Wyszłam, poszłam dalej, pusto nie było, zatem opowiadali cokolwiek. Przestraszyli się, widząc, że robię zdjęcie. Pytam - Kto jest dla kogo? Pasażer dla kolei czy kolej dla pasażera? Przypominam - pasażer płaci, a konduktor wykonuje pracę. Pasażer w pociągu jest klientem. Te zdania dedykuję dzisiejszej drużynie konduktorskiej z pociągu ruszającego o godz. 16.53 ze stacji Wrocław Główny. Patoregio znów dało popis - chamstwa, arogancji i źle świadczonych usług. W niesamowicie zatłoczonych pociągach wydziela się przedziały dla drużyny konduktorskiej. Ludzie stoją, za chwilę zaczną mdleć lub umierać - proszę pamiętać, że dojeżdżają osoby w różnym wieku, a na trasę pociągu w przeszłości już wzywano karetki. Nie widzę uzasadnienia 4-8 osobowych przedziałów dla małych drużyn konduktorskich. Poza tym to pasażer jest pracodawcą tych osób - płacąc za bilety opłaca miejsca pracy takich ludzi. I pora o tym przypomnieć. Jako pasażerka nie życzę sobie, żeby konduktor wypraszał mnie z przedziału - zapłaciłam za bilet, wracam z pracy i nie zamierzam godzić się na coś takiego. Konduktor jest do usług pasażera, a pasażer nie jest natrętem, a tak bywa traktowany - pora zmienić taką fatalną praktyką. Podobnie jak inne osoby jestem zjeżona i wściekła, ponieważ od 18 lat dojeżdżam i standard jest coraz gorszy - coraz więcej pasażerów, coraz krótsze składy. Jeśli Polregio nie potrafi zająć się obsługą przewozów to niech sprzedaje np. pietruszkę lub świadczy inne nieskomplikowane usługi. 

Zaraz po otrzymaniu tej informacji wystosowaliśmy do rzecznika prasowego Polregio na Dolny Śląsk pytanie, jakie to przepisy Polregio regulują rodzaj miejsca i liczbę miejsc, które mają zajmować konduktorzy w pociągu, gdy jest tłok. Byliśmy ciekawi, czy zajmowanie 8-osobowego przedziału przez 3-osobowy zespół konduktorów to dobre rozwiązanie wizerunkowe w przypadku zatłoczonego pociągu i wkurzonych pasażerów. 

Niestety, przez parę dni odpowiedzi nie było, więc zadzwoniliśmy i okazało się, że rzecznik jest... na zwolnieniu. Najwidoczniej w tym czasie nikt na maile na odpowiada. Podobne pytania poszły więc tym razem do głównego rzecznika prasowego Polregio i czekamy na odpowiedź. 

 

W ogólnodostępnych materiałach Polregio w regulaminie przewozu, czytamy, że "z ogólnodostępnych miejsc do siedzenia wyłączony jest przedział lub miejsce zajęte dla potrzeb służbowych". I tyle.  

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ks. Kania 28.11.2023 07:30
Każdy powinien mieć swój pociag. Agnieszka dwa.

SimplyHard 27.11.2023 13:52
Jeśli usługodawca nie spełnia oczekiwań to się z niego rezygnuje - nie pasuje, nie jeździj. Simply as that.

Trololo 27.11.2023 16:13
Chyba że usługodawca wykorzystuje pozycję monopolistyczną w danym regionie. A prawo do reklamacji ma każdy. Również do żądania właściwego wykonania usługi. (Zreszta, alternatywą są przewozy samochodowe i monopolistyczne zagrania Orlenu).

Polo Martyniuk 26.11.2023 19:39
Regro - temat rzeka nt. jakości i wieku taboru, jakości usług i mentalności pracowników tej hybrydy.

kiki 22.11.2023 00:02
Proponuję zając także kabinę maszynisty, bo przecież on tam sam, wkoło niego pusto a "pani Agnieszka" musi w tłoku stać... Zaiste, niektórzy to mają w doopie namieszane tak, że przez gębę kał się wylewa...

SpecjalistaOdWszystkiego 21.11.2023 13:28
Pytanie, czy wyładowanie frustracji (zasadnych) na szeregowych pracownikach ma jakiś sens?

Gość 21.11.2023 14:43
Zawsze najłatwiej się wyładować na szeregowych pracownikac, Na sprzedawcach w sklepie . W końcu to my dajemy im pracę,oni nam służą! .......

Pasażerka 21.11.2023 21:53
Jeździsz pociągiem? Nie? To daj sobie spokój. Nie chodzi o wyładowanie, ale o to, kto jest klientem, a kto pracownikiem. Pociąg jest dla pasażerów, a nie dla wygody konduktorów.

SpecjalistaOdWszystkiego 22.11.2023 11:10
Jak w sklepie jest kolejka do kasy, też Pani kasjerce krzesełko zabiera? (Niech wie, kto jest klientem i dzięki komu "ma na chleb").

xxx 25.11.2023 17:53
Kiepski komentarz. Nie o kasjerach mowa, lecz o PKP. Komentarz z kosmosu. Klient ma swoje prawa i ma prawo jechać W GODNYCH WARUNKACH. Drogi specjalisto od wszystkiego, jesteś specjalistą do niczego i od niczego.

SpecjalistaOdWszystkiego 23.11.2023 10:17
Dla jasności: uważam, że ma Pani pełne prawo do oburzenia, zaniedbania na kolei są kolosalne, a obecne standarty świadczenia usług poniżej krytyki. Retoryka "nie mamy pana płaszcza i co mi pan zrobisz" w pewnych instytucjach ciągle działa. Stwierdzam jedynie fakt, że w mojej ocenie, konduktorzy nie mają bezpośredniego wpływu na obecny stan rzeczy - to nie przedział konduktorski jest tutaj problemem (przyjmuje argumenty obu stron, nie potrafię jednoznacznie ocenić).

Podróżny 21.11.2023 12:47
Komentarz zablokowany

Pasażerka 21.11.2023 21:54
ooo, pracownicy PKP się odzywają, jak miło. Pojeźdź sobie człowieku w takich warunkach i dopiero wtedy pisz bzdury.

W 21.11.2023 08:26
Komentarz zablokowany

W 21.11.2023 01:46
Komentarz zablokowany

Pasażerka 21.11.2023 21:55
Drogi W. Grafomania w czystej postaci.

Darek 20.11.2023 21:12
Komentarz zablokowany

Trololo 21.11.2023 15:05
Podobno koło maszynisty było jeszcze 1 wolne miejsce.

Lechu 20.11.2023 16:29
Rozczeniowe to pokolenie

AbraKadabra 20.11.2023 16:21
Ale bicie piany... Ludzie wykonują pracę, mają służbowe mienie, musza mieć wydzielona przestrzen. Awantura o nic, ludzie umierają, akurat! Co mają stać przez 10 godzin? Muszą mieć miejsce dla siebie...

Pasażerka 21.11.2023 21:59
Pracownicy PKP zabrali głos. Pojeźdź magiku w takich warunkach, ręczę, że będziesz zachwycony.

MalaCZArna 20.11.2023 12:11
To jest przedział służbowy z miejscami na rowery,ewentualnie wózki. Konduktorzy i kierownicy pociągu również mają prawo do swojego miejsca w tym pociągu, tak jak każdy w swojej pracy ma biurko lub inną przestrzeń. W tym przedziale znajdują się ich rzeczy służbowe i prywatne, które powinny być bezpieczne z dala od podróżnych, bo z tymi bywa różnie i często coś ginie. Z doświadczenia wiem, że pasażerowie nie szanują pracy drużyny konduktorskiej. Wszystko im się należy, mają jedynie prawa, żadnych obowiązków. Uważam, że bardzo dobrze się stało,iż miejsca w przedziale służbowym nie zostały udostępnione podroznym. Konduktor zasuwa 12 godzin a pasażer podróżuje kilkanaście minut, nic się nie stanie jak postoi przez chwilę. Trochę szacunku dla tych ludzi, którzy całymi dniami wysluchuja problemów pasażerów i nie są w stanie ich rozwiązać a na wielkość składów nie mają żadnego wpływu.

Pasażerka 21.11.2023 21:57
Drogi pracowniku PKP daj spokój pasażerom. Pracownicy PKP są dla pasażerów, a nie odwrotnie. TO PASAŻER PŁACI I DAJE PRACĘ KONDUKTOROM.

pasażer 20.11.2023 10:31
Czytając większość komentarzy, dochodzę do wniosku, że uaktywniło się tu jakieś lobby konduktorów, bo co jeden to mądrzejszy i nikt nie widzi problemu w tym, że państwo konduktorstwo w trzy osoby zajmują wielki ośmioosobowy przedział, podczas gdy ludzie obok muszą się gnieść, czasem nawet na tej trasie nie mieszczą się do wagonów, rzecznik ma w dupie redakcję i nie odpowiada,choć to jego robota, no wszystko cacy, a Pani Agnieszka to niech sobie chodzi piechotą. Otóż nie, pani Agnieszko - ma Pani rację, trzeba domagać się poprawy jakości usług kolei, zwłaszcza Polregio, jakoś Koleje Dolnośląskie dają radę... Pasażetr płaci za bilet, więc ma prawo podróżować w normalnych warunkach, a ścisk do takich nie należy. Jeśli brakuje miejsca odpowiedniego dla kondktorów, to trzeba zwiększyć skład, a nie wyrzucać ludzi

Pasażerka 21.11.2023 22:01
Zgadzam się, chyba pracownicy PKP zasiedli do klawiatur i piszą. Pasażer płaci i ma prawo wymagać. Na tym forum to jakieś trolle. Kolej im płaci za komentarze? Tak to wygląda.

tomcio 23.11.2023 08:40
Pasażerka 21.11.2023 22:01
Zgadzam się, chyba pracownicy PKP zasiedli do klawiatur i piszą. Pasażer płaci i ma prawo wymagać. Na tym forum to jakieś trolle. Kolej im płaci za komentarze? Tak to wygląda.
parodia, jak kupujesz bilet za te niebotyczne 12 zł, to przecież nie masz gwarancji miejsca, masz jedynie prawo do tego, aby pociąg zabrał cie z miejsca A do miejsca B i tyle. Chcesz wygody to zawsze można się przesiąść na samochód, wyjdzie drożej, ale nie będziesz miała żadnych problemów z tym kto gdzie siedzi i czy jakiś konduktor zajmuje jakieś miejsce.

SpecjalistaOdWszystkiego 23.11.2023 10:27
To prawda. Przwoźnik powinien jednak dokonać wszelki starań w calu zapewnienia komfortowego przejazdu. A mojej ocenie zupełnie to ignoruje. (Podobnie jak np. Poczta Polska, tutaj prywatne firmy pokazują, że można to zorganizować lepiej i niekoniecznie drożej. Tutaj można tylko autobusem).

xxx 25.11.2023 17:57
Bilet miesięczny kosztuje więcej niż 12 złotych, to tak informacyjnie. Prawo do miejsca i owszem - dość częste są sytuacje, gdy nie można wejść do pociągu i pasażerowie zostają na peronie. Auta nie mam, nie zamierzam wydawać na pojazd i tkwić w korkach. Mam podejście pro-ekologiczne. Pora, żeby Polregio miało podejście pro-pasażerskie. Tylko tyle i aż tyle.

tomcio 26.11.2023 08:25
xxx 25.11.2023 17:57
Bilet miesięczny kosztuje więcej niż 12 złotych, to tak informacyjnie. Prawo do miejsca i owszem - dość częste są sytuacje, gdy nie można wejść do pociągu i pasażerowie zostają na peronie. Auta nie mam, nie zamierzam wydawać na pojazd i tkwić w korkach. Mam podejście pro-ekologiczne. Pora, żeby Polregio miało podejście pro-pasażerskie. Tylko tyle i aż tyle.
no to z miesięcznym to już w ogóle wychodzi 5-6 zł za przejazd, więc tym bardziej nie rozumiem czego można w obecnych czasach oczekiwać za 5-6 zł.

Bartek 20.11.2023 10:29
Duży przedzial za kabiną maszynisty jest dla drużyny konduktorskiej oraz ludzi z wózkami oraz z rowerami

Tomek 20.11.2023 09:59
Kiedyś stary maszynista powiedział że ta część w kiblu za maszynistą jest strefą zgniotu i dla tego nie siedzą tam pasażerowie tylko drużyny .

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

KOMENTARZE
Autor komentarza: JedrekTreść komentarza: A co z tężniomData dodania komentarza: 15.11.2024, 10:43Źródło komentarza: Nowe miejsce do odpoczynku nabiera kształtówAutor komentarza: JędrekTreść komentarza: A co z tężniom , to by było dla zdrowia całego miasta w tym naszym Oławskim klimacieData dodania komentarza: 15.11.2024, 10:42Źródło komentarza: Nowe miejsce do odpoczynku nabiera kształtówAutor komentarza: realistaTreść komentarza: Inicjatywa radnych o zwolnieniu z opłata za groby naszych bohaterów którzy walczyli o wolną Polskę to nasz obowiązek, to szczytny cel. Zenkowi polecam mądre słowa ,,„Gdy gaśnie pamięć ludzka, dalej mówią kamienie”. Tak przekonywał przed laty kardynał Stefan Wyszyński. Jeśli będziemy likwidować groby naszych bohaterów tylko dlatego, że nie ma kto wnieść opłaty to pamięć o nich zaniknie raz na zawsze . Jedno mogę doradzić, nie wypisujcie bzdur, na tym forum kompletnie nie uzasadnionych merytorycznie faktami. Do Ali- ,,To jest wstyd dla zasłużonych że najgorsi radni udzielają się w tej sprawie. Widoczni Alu twoi najlepsi radni nie czyją potrzeby uporządkowania tego problemu, ci twoi wieloletni najlepsi radni praktycznie nie mają żadnych pomysłów i nie występują z żadnymi inicjatywami na forum rady.Data dodania komentarza: 15.11.2024, 10:35Źródło komentarza: Wraca pomysł uchwały zwalniającej z opłat za groby weteranówAutor komentarza: berekTreść komentarza: Pan R. kombinuje jak dotrwac do emerytury, grunt mu się pali pod nogami, na uczelnie nie ma jak ma wrócić . Zresztą po co ma wracać na uczelenię, jak nie zrobił przez 40 lat habilitacji. A tu w lokalnej polityce sami swoi , a on zawsze kandydat na wszelkiej maści kandydata. Może jakoś uda się, jeszcze tylko 2 lata....Data dodania komentarza: 15.11.2024, 10:19Źródło komentarza: OŁAWA Radny miejski z PiS dostał pracę w spółce miejskiejAutor komentarza: zTreść komentarza: SKANDAL! Gdzie CBA???Data dodania komentarza: 15.11.2024, 09:36Źródło komentarza: OŁAWA Radny miejski z PiS dostał pracę w spółce miejskiejAutor komentarza: CBATreść komentarza: A czego wynikała ta półtoraroczna przerwa w pracy?Data dodania komentarza: 15.11.2024, 08:12Źródło komentarza: OŁAWA Radny miejski z PiS dostał pracę w spółce miejskiej
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama