Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 15 listopada 2024 14:36
Reklama Hipol
Reklama
Reklama
News will be here

Kolejarz przyznaje: - Tłok, ścisk, nie ma czym oddychać

Jest ciekawy głos w dyskusji, jaką wywołał komentarz pani Agnieszki na temat zajmowania przez 3 konduktorów 8 miejsc w przedziale służbowym, podczas gdy obok ludzie się gniotą albo nawet w ogóle nie mogą wejść do pociągu
Kolejarz przyznaje: - Tłok, ścisk, nie ma czym oddychać
Zaczęło się od tego zdjęcia z lewej, gdzie 3 konduktorów zajęło 8-osobowy przedział. Po opublikowaniu tego zaczęliśmy dostawać takie zdjęcia, jak to z prawej, gdzie widać pasażerów

 - Jestem kolejarzem i dlatego proszę o anonimowość - tak zakończył swój podpisany list nasz Czytelnik, co oczywiście szanujemy. Oto jego treść: 

 

 - Parę dni temu czytałem w sprawie  tłoku w pociągu do Wrocławia i z powrotem do Oławy. Niestety, ale kilka osób potrafi tylko hejtować, a rzeczywistość pozostawia wiele do życzenia.  Od paru dni zbieram się do napisania kilku zdań o tym, jak wygląda poranny dojazd do Wrocławia, do pracy i szkoły. Codziennie jeżdżę pociągiem o 6.44, a to, co się dzieje na stacji, to armagedon. Ludzi, głównie młodych, jest od groma. Do pociągu jest bardzo ciężko wejść, a to, co się później dzieje, to... Normalnie skład z przeładowania powinien całkowicie się zatrzymać. A może inaczej - od Oławy nie powinien zatrzymywać się na żadnej stacji aż do Wrocławia. Tłok, ścisk, nie ma czym oddychać.  Na kolejnych stacjach wielu ludzi nie może wsiąść do pociągu z braku miejsca, bo jest taki ścisk. Muszą więc czekać na następny. Dla przykładu dziś w Świętej Katarzynie i na Brochowie kilka razy były otwierane i zamykane drzwi z przeładowania - czujniki reagują na to, że jest przeszkoda do całkowitego zamknięcia drzwi. Efekt - kolejne opóźnienie. Niestety PR od lat nie robią sobie nic z tego, nie podstawiają większych składów, nie ma częstszych kursowań. Kto to widział, aby w godzinach szczytów do Wrocławia i z Wrocławia pociągi osobowe jechały średnio co godzinę, zwłaszcza że - jak każdy wie - miejscowości takie Brochów, Katarzyna, Lizawice i Oława mocno się rozbudowały, a duża część jeździ pociągiem, bo póki co jest taniej.  Jestem tylko ciekaw, kiedy w końcu dojdzie do jakiejś tragedii. Dla mnie osobiście, a pewnie też i dla wielu, skoro PR są bardzo bierne, to zarówno Burmistrz jak i Starosta, a nawet Wójt, powinni podjąć niemal natychmiast wszelkie możliwe kroki, aby KD rozpoczęły 2 kursy na trasie Wrocław - Oława - Wrocław w godzinach porannych (6-7) oraz popołudniowych (14-16). A to jest możliwe... 

PS

To zdjęcie jest z dzisiejszego pociągu. Ludzie stali nawet między siedzeniami...

*

 - Cieszę się, że ludzie "z drugiej strony szlabanu", żeby użyć kolejowego nieco języka, czasami rozumieją pasażera... - skomentowała pani Agnieszka.

*

Tu o problemie pisaliśmy wcześniej:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Mikołaj 30.11.2023 09:34
Dalej pani Agnieszko. W jaki sposób otwarcie tego przedziału służbowego wpłynęło by na redukcję tłoku. W żaden. Więc zamiast być roszczeniowa i fotografować (swoją drogą nielegalnie) drużynę konduktorską to należało by zebrać grupę ludzi i pisać do PolRegio do wojewody o interwencję w sprawie za małych składów

Donek 29.11.2023 13:38
Ale ten PolRegio to chłam

kierpoć 28.11.2023 20:15
Panie kolejarzu, świat jest mały dlatego nie będę wywlekał problemów przywołanej tutaj przez pana spółki Koleje Dolnośląskie, bo to nie miejsce do tego. Wracając do jeżdżenia w godzinach szczytu to między 6:06 a 7:07 są 3 pociągi Regio, od grudnia wróci poprzednia kolejność pociągów i IC Gwarek będzie jechać po Regio, tym samym w ciągu 50 minut będą 3 pociągi regionalne, zaś w kolejne 30 minut jest dodatkowo pociąg IC oraz kolejny Regio. W szczycie popołudniowym między godziną 15:12 a 16:02 jadą 3 pociągi Regio oraz dwa uruchamiane przez PKP Intercity, oprócz tego w tym samym kierunku jedzie jeszcze pociąg IC Wawel, który nie ma postoju w Oławie ale ogranicza przepustowość linii (dodatkowo należy pamiętać o pociągach jadących w kierunku Siechnic). Od grudniowej zmiany rozkładu jazdy pociągi PolRegio oraz PKP Intercity w popołudniowym szczycie 14-16 będą wyjeżdżać w kierunku Oławy co średnio 20 minut, a rozszerzając do godzin 13-18 średnio co 30 minut. Mówienie o możliwości wciśnięcia pomiędzy te pociągi dodatkowych połączeń KD służy jedynie do siania zamieszania wśród czytelników. Ludzie dojeżdżający do pracy, wracający o stałych godzinach z powodzeniem mogą jeździć do Oławy bezpośrednimi pociągami PKP Intercity, co zresztą jest obserwowane. Można kupić osobny bilet w jedną stronę do Wrocławia na jednego przewoźnika i na powrót z Wrocławia na drugiego przewoźnika. Oferta przewozowa stopniowo się poprawia a porozumienie między władzami województw może sprawić, że połączenia kolejowe będą jeszcze bardziej atrakcyjne.

xxx 28.11.2023 21:58
Drogi Kierpociu, łatwo rozporządza się pieniędzmi pasażerów. Ludzie kupują bilety miesięczne. Dwa mają kupić? Napisz może ile taka inwestycja będzie kosztowała, a nie lekką rączką dysponujesz pieniędzmi pasażerów. Żenada.

kierpoć 29.11.2023 07:49
Z racji tego, że dobrze jak pasażerowie znają ofertę przewozową zrobiłem rozpiskę cen w dostępnych wariantach dla dojazdów Oława - Wrocław Główny: 1. bilety miesięczne: a) PKP IC tam i powrót: 269,00 zł b) Polregio tam i PKP IC powrót: 134,50 zł + 144,20 zł = 278,7 zł c) Polregio tam i powrót: 288,40 zł 2. bilety kwartalne (trzy miesiące): a) PKP IC tam i powrót: 673,00 zł (224,33 zł/miesiąc) b) Polegio tam i PKP IC powrót: 336,50 zł + 354,30 zł = 690,8 zł (230,27 zł/miesiąc) c) Polregio tam i powrót: 708,60 zł (236,20 zł/miesiąc)

symetrysta 29.11.2023 11:19
Po pierwsze nie każdy ma pracę 8-16 - często nie wiem o jakiej godzinie i którym pociągiem będą wracał. Po drugie szkoły też w różnych godzinach kończą, więc trudno oczekiwać, aby sobie wybierali raz taki pociąg raz taki. To PolRegio powinno się dostosowywać do pasażerów a nie na odwrót. Czy nie jest wstydem, że w XXI wieku ludzie jeżdżą w gorszych warunkach niż bydło wiezione na rzeź. W krajach cywilizowanych, o rozwiniętej sieci kolei, pociągi odchodzą ze stacji co 3-5 minut - dla naszego PKP okazuje się to ogromnym wyzwaniem. Tylko konkurencja, brak monopolu może spowodować, że wreszcie ktoś zrozumie, kolej powinna być dostępna, wygodna, punktualna - a o tych trzech punktach PolRegio nie wie.

kierpoć 29.11.2023 13:09
Polregio nie może się dostosować do pasażerów godzinami uruchamiania pociągów, ponieważ przewoźnik nie decyduje kiedy jedzie, a jedynie kiedy chce jechać, mimo składania wniosków o równie i powtarzalne godziny wiadomo jak wygląda rzeczywisty rozkład. Ostateczny rozkład jazdy zależy od zarządcy infrastruktury, który jakoś musi pomieścić wszystkich chętnych uwzględniając ograniczenia przepustowości. Zgadzam się, że najlepiej jakby pociągi jeździły co 5 minut. Do tego niestety potrzebna jest nowa, bardziej rozbudowana infrastruktura z rozdzielonym ruchem regionalnym/aglomeracyjnym i dalekobieżnym. Dopiero po przebudowie wrocławskiego węzła kolejowego możliwe będzie realne zwiększenie liczby pociągów do Oławy w godzinach szczytu. W jaki sposób konkurencja na torach może pomóc pasażerom? Im więcej przewoźników, którzy nie honorują wzajemnie swoich biletów, tym trudniej jest dojeżdżać na bilecie okresowym, jeśli zaś jedn bilet obowiązuje u każdego przewoźnika, to konkurencja jest fikcją. Im większa konkurencja, rozdrobnienie przewozów, tym trudniej o spontaniczny, nieplanowany przejazd. O dodatkowe pociągi uruchamiane w ramach służby publicznej trzeba występować do zamawiającego, bo przewoźnik ma w tej kwestii związane ręce. Należy jednak się cieszyć, że w rozkładzie 2023/2024 nie będzie u nas takiej sytuacji jak na granicy województwa dolnośląskiego i lubuskiego, gdzie następuje swoista dezintegracja połączeń Wrocław - Zielona Góra.

Kazik 29.11.2023 16:27
kierpoć 29.11.2023 13:09
Polregio nie może się dostosować do pasażerów godzinami uruchamiania pociągów, ponieważ przewoźnik nie decyduje kiedy jedzie, a jedynie kiedy chce jechać, mimo składania wniosków o równie i powtarzalne godziny wiadomo jak wygląda rzeczywisty rozkład. Ostateczny rozkład jazdy zależy od zarządcy infrastruktury, który jakoś musi pomieścić wszystkich chętnych uwzględniając ograniczenia przepustowości. Zgadzam się, że najlepiej jakby pociągi jeździły co 5 minut. Do tego niestety potrzebna jest nowa, bardziej rozbudowana infrastruktura z rozdzielonym ruchem regionalnym/aglomeracyjnym i dalekobieżnym. Dopiero po przebudowie wrocławskiego węzła kolejowego możliwe będzie realne zwiększenie liczby pociągów do Oławy w godzinach szczytu. W jaki sposób konkurencja na torach może pomóc pasażerom? Im więcej przewoźników, którzy nie honorują wzajemnie swoich biletów, tym trudniej jest dojeżdżać na bilecie okresowym, jeśli zaś jedn bilet obowiązuje u każdego przewoźnika, to konkurencja jest fikcją. Im większa konkurencja, rozdrobnienie przewozów, tym trudniej o spontaniczny, nieplanowany przejazd. O dodatkowe pociągi uruchamiane w ramach służby publicznej trzeba występować do zamawiającego, bo przewoźnik ma w tej kwestii związane ręce. Należy jednak się cieszyć, że w rozkładzie 2023/2024 nie będzie u nas takiej sytuacji jak na granicy województwa dolnośląskiego i lubuskiego, gdzie następuje swoista dezintegracja połączeń Wrocław - Zielona Góra.
Co za głupoty piszesz. Przeprowadziłem się na os. Sobieskiego w 1976roku. Zaraz za oknem widziałem oddalone tory . Wiesz co ile minut wtedy jeździły pociągi np. towarowe ? Jeden zaraz po drugim .... Teraz nie mogą?

kierpoć 29.11.2023 20:37
Porównajmy godziny odjazdów ze stacji Wrocław Główny pociągów zatrzymujących się w Oławie: 1) rozkład 1976/77:: 4:48, 5:35, 7:03, 8:40, 11:41, 13:47, 14:40, 15:27, 15:51, 17:24, 19:20, 22:24, 23:08, 23,41. 2) rozkład zima 2023/2024:: 3:23, 4:56, 5:02, 5:38, 6:10, 6:15, 6:58, 7:04, 7:29, 7:55, 8:40, 8:45, 9:20, 9:35, 10:14, 10:50, 10:55, 11:35, 12:14, 13:04, 13:20, 13:52, 14:18, 14:43, 14:56, 15:20, 15:34, 15:45, 16:10, 16:46, 16:56, 17:20, 17:25, 17:40, 17:54, 18:30, 18:35, 18:56, 19:28, 19:57, 20:53, 21:06, 21:55, 22:48.

symetrysta 29.11.2023 18:33
Konkurencja może pomóc w bardzo prosty sposób - pasażerowie pieniędzmi zadecydują którymi kolejami chcą jeździć. PolRegio będzie miało szansę się wykazać. Pociągi do Jelcza Laskowic odjeżdżają co 15 minut - więc i ta infrastruktura daje taką możliwość. A może zamiast mrzonek typu CPK, lepiej zająć się rozbudową tego co mamy - aby jeszcze bardziej poprawić komfort i jakość połączeń. Ale do tego trzeba mieć pomyśl - a kolej wraz ze związkowcami jest zainteresowana trwaniem i podwyżkami od czasu do czasu.

Dildo Star 29.11.2023 23:03
Brednie i pustosłowie. Do Jelcza-Laskowic może odjeżdżają pociągi co 15 minut, ale są to dwa pociągi na godzinę! I różnymi trasami, gdzie jedna ma 16 stacji (ponad 45 minut jazdy). "Lepiej zająć się rozbudową tego co mamy - aby jeszcze bardziej poprawić komfort i jakość połączeń". A czymże jest projekt kolei dużych prędkości, jak nie rozbudową tego co mamy, poprawą komfortu i czasu jazdy?!

symetrysta 30.11.2023 16:36
CPK jest rozbudową - serio - jak wpłynie KDP na dostępność transportu w Oławie, Brzegu, Świętej Katarzynie - i tak dalej i dalej mógłbym wymieniać. Skończy się na tym, że jeszcze siatka połączeń będzie ograniczona - bo w punktach węzłowych zabraknie miejsca dla kolei regionalnych. Do Oławy - jest jeden pociąg na godzinę (a jeszcze lepiej zaczyna być w weekendy - bo wg kolei nikt wtedy nie pracuje)

Dildo Star 30.11.2023 23:07
Jaki jeden pociąg do Oławy na godzinę?! O czy gadasz?! Z Wrocławia do Oławy są 44 pociagi na dobę. W niewiele ponad 2 godziny z Oławy czy Św. Katarzyny do Warszawy, dzięki KDP, to nie jest postęp komunikacyjny?

xxx 30.11.2023 07:31
Kierpoć to chyba kolej reprezentuje, bo tak uporczywie broni strupieszałego Polregio.

xxx 30.11.2023 07:30
Dokładnie. Obiema rękami podpisuję się pod tym stwierdzeniem. Nieustanne opóźnienia, za krótkie pociągi, część konduktorów opryskliwa. Pasażer jest klientem, płaci i ma prawo wymagać. PKP żyje w XIX wieku.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

KOMENTARZE
Autor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Ludzie,ale macie poroblemy...Data dodania komentarza: 15.11.2024, 14:11Źródło komentarza: OŁAWA Radny miejski z PiS dostał pracę w spółce miejskiejAutor komentarza: B-17Treść komentarza: To kiedy zwrot kamienicy wypędzonym? Dajcie przykład, a koledze dadzą kolejny medal.Data dodania komentarza: 15.11.2024, 13:44Źródło komentarza: Profesor Ruchniewicz dyrektorem Instytutu PileckiegoAutor komentarza: Inżynier BRDTreść komentarza: Żenujące wykonanie przejazdu. XXI wiek i takie wykonanie. Co PKP szkodziło położyć szerzej płyty, przecież pieszy i rowerzysta powinien poruszać się poboczem a tam tego nie było. Trzeba było wchodzić na pas jezdni. PKP zostało głęboko w komunie, zero myślenia. To samo na przejeździe na Zabardowice, tor był zamknięty, wymieniali płyty ale tylko na jezdni a pobocza dla pieszych i rowerzystów nie zrobili. Masakra w zarządzaniu PKP.Data dodania komentarza: 15.11.2024, 12:26Źródło komentarza: Nie dał za wygraną. Jest efektAutor komentarza: JedrekTreść komentarza: A co z tężniomData dodania komentarza: 15.11.2024, 10:43Źródło komentarza: Nowe miejsce do odpoczynku nabiera kształtówAutor komentarza: JędrekTreść komentarza: A co z tężniom , to by było dla zdrowia całego miasta w tym naszym Oławskim klimacieData dodania komentarza: 15.11.2024, 10:42Źródło komentarza: Nowe miejsce do odpoczynku nabiera kształtówAutor komentarza: realistaTreść komentarza: Inicjatywa radnych o zwolnieniu z opłata za groby naszych bohaterów którzy walczyli o wolną Polskę to nasz obowiązek, to szczytny cel. Zenkowi polecam mądre słowa ,,„Gdy gaśnie pamięć ludzka, dalej mówią kamienie”. Tak przekonywał przed laty kardynał Stefan Wyszyński. Jeśli będziemy likwidować groby naszych bohaterów tylko dlatego, że nie ma kto wnieść opłaty to pamięć o nich zaniknie raz na zawsze . Jedno mogę doradzić, nie wypisujcie bzdur, na tym forum kompletnie nie uzasadnionych merytorycznie faktami. Do Ali- ,,To jest wstyd dla zasłużonych że najgorsi radni udzielają się w tej sprawie. Widoczni Alu twoi najlepsi radni nie czyją potrzeby uporządkowania tego problemu, ci twoi wieloletni najlepsi radni praktycznie nie mają żadnych pomysłów i nie występują z żadnymi inicjatywami na forum rady.Data dodania komentarza: 15.11.2024, 10:35Źródło komentarza: Wraca pomysł uchwały zwalniającej z opłat za groby weteranów
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama