Ciekawy artykuł ukazał się niedawno na stronie Rynekinfrastruktury.pl. Chodzi oczywiście o obwodnicę Oławy, na którą wszyscy czekamy, czyli na zadanie z rządowego programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, który został ustanowiony wiosną 2021 roku przez rząd PiS. Program zakłada budowę obwodnic stu miejscowości położonych przy drogach krajowych.
Jak podaje Rynekinfrastruktury.pl, poseł PiS Paweł Hreniak, który od początku zabiegał o tę obwodnicę, poczuł się zaniepokojony niedawnymi wypowiedziami wiceministra infrastruktury na temat programu budowy 100 obwodnic i wystosował interpelację do ministra infrastruktury na ten temat, w której czytamy m.in.: - Na liście znalazły się inwestycje, na które od dekad czekali mieszkańcy. Program ten dotyczy m.in. obwodnicy dla 34-tysięcznego miasta powiatowego – Oławy. Podczas konferencji prasowej w Opolu w dniu 9 lutego wiceminister infrastruktury Paweł Gancarz dał jednak do zrozumienia, że program budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 nie będzie realizowany. Jest to dla mnie jako posła, członka sejmowej Komisji Infrastruktury i przede wszystkim mieszkańca subregionu wrocławskiego, decyzja absolutnie niezrozumiała.
Parlamentarzysta przypomniał, że w realizację projektu zostały już zaangażowane środki publiczne. W 2020 roku podpisano umowę na stworzenie dokumentacji dla obwodnicy Oławy w ciągu DK94.
- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest w przeddzień złożenia wniosku o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy - napisał poseł Hreniak. - Kolejny etap to przetarg na projekt i rozpoczęcie budowy.
Jak podaje portal Rynekinfrastruktury.pl, wiceminister Paweł Gancarz nie udzielił jednoznacznej odpowiedzi na apel posła. - Obecnie w Ministerstwie Infrastruktury dokonujemy przeglądu podjętych zobowiązań i realnych przewidywanych kosztów realizacji poszczególnych zadań ujętych w Programie Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030. Szacowane wartości 100 przewidzianych obwodnic przewyższają zabezpieczone w wysokości 28,1 mld zł środki na ich realizację. Podstawowym założeniem resortu infrastruktury jest racjonalne gospodarowanie pieniędzmi publicznymi.
Wiceminister dodał, że w lipcu 2024 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje złożyć wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Oławy.
Napisz komentarz
Komentarze