Oto jego treść:
Szanowny Panie Burmistrzu,
Zwracam się z uprzejmą prośbą o wstrzymanie prac związanych z budową kolejnego parkingu obok dworca kolejowego w Oławie, do czasu oddania do użytku przystanku kolejowego Oława Zachodnia. Wówczas będzie wiadomo, czy inwestycja przy dworcu jest potrzebna. Istnieje bowiem duże prawdopodobieństwo, że większa cześć dojeżdżających obecnie samochodami do dworca, przeniesie się na nowy przystanek. Wtedy może okazać się, że istniejący parking przy ul. Różanej jest w pełni wystarczający.
Środki przeznaczone na budowę kolejnego parkingu przy dworcu można przeznaczyć na budowę parkingu i drogi dojazdowej do nowego przystanku od strony ul. Brylantowej. Logiczne jest to, że dojeżdżający od strony Nowego Otoku i pozostałych miejscowości od zachodniej strony, nie będą chcieli ryzykować stania w korku na przejeździe, tylko pojadą pozostawić pojazd przy ul. Brylantowej.
Wracając do parkingu przy ul. Różanej, pragnę przypomnieć, że właśnie minęło 5 lat od jego oddania do użytku. W jednym z pism wyjaśniał Pan, że wszelka ingerencja w parking przy Różanej będzie możliwa w I kwartale 2024 r. Proponuję przenieść jedną z nieużywanych wiat rowerowych na peron dworca (da się to zrobić, służę pomocą). Zlikwidować stanowiska na rowery i autobusy w końcowej części parkingu, przeznaczając to miejsce na stanowiska dla samochodów. W ten sposób przybędzie ok. 30 nowych stanowisk. Przy okazji tej drobnej modernizacji parkingu, proponuję pochylić się nad problemem szerokości stanowisk parkingowych.
Przy dworcu jest potrzeba wybudowania miejsc parkingowych, ale z drugiej strony od ul. Cichej. Tam powinno powstać kilkanaście miejsc do parkowania równoległego wzdłuż ekranów dźwiękochłonnych. Jest to teren należący co prawda do PKP, ale przecież w interesie kolei też będzie uporządkowanie tego miejsca (służę pomocą).
Apeluję więc do Pana o wsłuchanie się w głos rozsądku i przeanalizowanie jeszcze raz decyzji o budowie parkingu przy dworcu. Decyzja o budowie parkingu pod wiaduktem i obok dworca powinna zapaść 5 lat temu. Jeśli zdecydowano się jednak na wydanie 3 mln na budowę parkingu przy ul. Różanej, obecnie nie ma sensu budowy kolejnego. Sam teren obok dworca, zwłaszcza że to kawałek parku, powinien pozostać w tej sytuacji nieruszony. Budowa parkingu w tym miejscu wiąże się z wycinką kolejnych kilkunastu drzew, które stanowią naturalny ekran akustyczny od wiaduktu DK 94. Jeżeli okaże się za rok, że dodatkowe miejsca parkingowe przy starym dworcu są potrzebne, to proponuję teren pod wiaduktem wyrównać i wysypać grysem, co będzie znacznie tańsze i ekologiczne.
Na skwerze obok dworca powinien stanąć zabytkowy parowóz (tutaj także służę pomocą), może także replika tego pierwszego, sprzed 182 lat, parowoziku "Śląsk", który jako pierwszy na ziemiach polskich przyjechał właśnie do naszego miasta z Wrocławia. W połączeniu z muzeum motoryzacji byłaby to niesamowita atrakcja i powód do odwiedzania naszego miasta przez turystów, właśnie koleją.
Z poważaniem
Marek Drabiński
Radny Rady Powiatu w Oławie
Napisz komentarz
Komentarze