Sprawą interesował się radny powiatowy Marek Drabiński, który apelował do PKP o wyłączenie samoczynności semaforów wyjazdowych znajdujących w stacji Oława "dla kierunku nieparzystego, czyli w kierunku ww. przejazdu kolejowo-drogowego". Takie działanie spowoduje, że dopiero po zatrzymaniu pociągu w stacji Oława podawany będzie sygnał zezwalający na semaforze, co z kolei pozwoli na późniejsze zamykanie rogatek przejazdowych, a tym samym skrócenie czasu oczekiwania auta na Wiejskiej.
Przez jakiś czas to zadziałało, o czym pisaliśmy TU:
Niestety od jakiegoś czasu pociągi znów stoją na stacji, bo tak im każą samoczynne semafory, a kierowcy klną na Wiejskiej, bo muszą stać, choć nic nie jedzie.
Jest kolejna odpowiedź PKP, jaką otrzymał radny Drabiński, a która wyjaśnia sytuację i zapowiada poprawę w połowie grudnia.
- Wyjaśniamy, że trwają prace remontowe w torze nr 2 linii kolejowej nr 132 w rejonie stacji Oława, które spowodowały konieczność zmiany organizacji ruchu oraz pracy systemu sterowania ruchem kolejowym w rejonie omawianej stacji - informuje Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Z uwagi na powiązanie przejazdu kolejowo-drogowego w km 156,290 linii kolejowej nr 132 z systemem sterowania ruchem ww. stacji podanie sygnału zezwalającego na semaforze (w tym wypadku w sposób samoczynny) powoduje załączenie systemu przejazdowego. Realizacja prac remontowych planowana jest do dnia 14 grudnia 2024 r. Po ich zakończeniu zostanie przywrócona organizacja ruchu po obydwu torach bez włączania samoczynności semaforów, co powinno poprawić sytuację na przedmiotowym przejeździe kolejowo-drogowym.
Nadmieniamy też, że rozwiązaniem usprawniającym komunikację na przecięciu linii kolejowej nr 132 z drogą wojewódzką nr 396 w Oławie byłaby budowa skrzyżowania bezkolizyjnego w przedmiotowej lokalizacji. Potencjalną szansą dla wybudowania takiego skrzyżowania jest
projekt pn. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe”. Założeniem przywoływanego projektu jest poprawa bezpieczeństwa poprzez likwidację przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn
i budowę w zamian skrzyżowań bezkolizyjnych na terenie całej Polski. Projekt ma charakter konkursowy, a zgodnie z jego regulaminem dofinansowanie mogą otrzymać zadania, które obejmują łącznie: likwidację przejazdu bądź przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn
i włączenie przez wnioskodawcę nowo wybudowanego obiektu w lokalny układ komunikacyjny. Projekt jest skierowany do jednostek samorządu terytorialnego i zarządców dróg zainteresowanych współfinansowaniem budowy skrzyżowania wielopoziomowego.
Napisz komentarz
Komentarze