W celu upłynnienia ruchu pojazdów na skrzyżowaniu ulic Strzelnej z 11 Listopada zarządca drogi - czyli (GDDKiA we Wrocławiu) - zaproponował likwidację jednego przejścia dla pieszych na ul. 11 Listopada (na wysokości ul. Żołnierzy AK).
- Zanim jednak przekażemy stanowisko w tej sprawie, chcemy znać zdanie mieszkańców - informuje Urząd Miejski. - Prosimy o udział w sondzie internetowej. Wynik przekażemy do zarządcy drogi. Jeżeli mieszkańcy mają dodatkowe uwagi mogą je zgłaszać na adres mailowy zarządcy [email protected]
Jak informuje UM, pracownicy wydziału zarządzania kryzysowego UM w Oławie na bieżąco monitorują sytuację związaną z korkami w mieście. Uwagi wraz ze zdjęciami są w dalszym ciągu przekazywane do zarządcy drogi.
Zarządca drogi (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu) na początku roku przedstawił kilka rozwiązań, które miałyby upłynnić ruch (nie przewiduje całkowitego wyłączenia sygnalizacji). Proponuje m.in. likwidację przejścia dla pieszych przy ul. 11 Listopada – na wysokości ul. Żołnierzy Armii Krajowej w Oławie. - Zaobserwowano, że każdy pieszy, który pojawia się na tym przejściu, powoduje skrócenie sygnału zielonego dla ul. 11 Listopada (od strony Brzegu) - uzasadnia zarządca. - Każde zatrzymanie pojazdu - w szczególności ciężarowego - przed przejściem dla pieszych, powoduje powstanie przerwy w kolumnie pojazdów, a tym samym brak zgłoszenia na detekcji przedłużającej sygnał zielony dla tej fazy ruchu. Z uwagi na konieczność przepuszczenia pieszego na tym przejściu tracimy na przepustowości skrzyżowania.
Jakie jest zdanie policji w kwestii likwidacji tego oznakowanego przejścia? KPP w Oławie dopuszcza taką możliwość, po przeprowadzonej analizie natężenia ruchu pieszych na wskazanym przejściu i zastąpienie go przejściem sugerowanym (nie jest oznakowane pasami ani znakami pionowymi. Na przejściu sugerowanym pieszy nie ma pierwszeństwa). Policja zaznacza, że jeśli podjęta zostanie decyzja o likwidacji przejścia, koniecznie trzeba przeprowadzić szeroko zakrojoną akcję informacyjną dotyczącą zmiany organizacji ruchu. Dodatkowo w celu wyeliminowania ewentualnych zdarzeń drogowych z udziałem niechronionych uczestników ruchu, należałoby wprowadzić przed sugerowanym przejściem dla pieszych barierki typu U-12.
Na bieżąco sprawą korków zajmuje się Robert Kuświk, naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego, Spraw Obronnych i Bezpieczeństwa UM w Oławie. Kiedy pojawiały się zatory, niemal codziennie wysyłane były zdjęcia i mapki z dokładnymi oznaczeniami – długością korków, godziną. W zeszłym tygodniu wysłano ostatnie takie pismo.
- Teraz zmienimy trochę politykę, będziemy zbierać informacje i wysyłać raz na tydzień, dwa - mówi Robert Kuświk. - GDDKiA zwróciła się do nas z prośbą o możliwość wskazania długości trwania zatoru. Trudno jednoznacznie to określić, będziemy więc posiłkować się strażą miejską i zapisem z kamer monitoringu. Na tej podstawie wskażemy, ile trwał zator z danego dnia. Wybierzemy kilka takich dni o różnych godzinach, żeby to miało większy przekrój i raz na jakiś czas taką informację prześlemy, żeby GDDKiA miała większe spektrum patrzenia na dany problem - kiedy najczęściej występują zatory, w jakich godzinach jest najgorzej.
- Prosimy mieszkańców o zagłosowanie i wyrażenie zdania w tej sprawie - apeluje Urząd Miejski. - Wynik przekażemy do zarządcy drogi, czyli GDDKiA.
ANKIETA będzie aktywna do 18 marca do godz. 12.00!
TU możesz wziąć w niej udział:
Napisz komentarz
Komentarze