Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 3 maja 2025 21:41
Reklama Hipol

Radni nie przyjęli programu opieki nad zwierzętami

Wiceburmistrz Oławy Andrzej Mikoda na sesji przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi na rok 2025, który radni powinni przyjąć od końca marca. Radni programu opieki nie przyjęli... Mieli wiele wątpliwości. Karolina Kaczor-Hanuszewicz: - Będę głosować przeciwko temu programowi, bo jest on do zmiany. Warto jeszcze dodać tam parę rzeczy, a właściwie na nowo stworzyć, bo program jest niedopracowany. Burmistrz zapewniał, że w Oławie źle zwierząt się nie traktuje
Radni nie przyjęli programu opieki nad zwierzętami
Radni programu opieki nie przyjęli... Mieli wiele wątpliwości, ale burmistrz zapewniał, że w Oławie źle zwierząt się nie traktuje
Podziel się
Oceń

OŁAWA RELACJA Z SESJI:

Reklama

W tym programie opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie miasta Oława chodzi o podstawowe działania, jakie gmina powinna podejmować dla zwierząt. Ponieważ od niedawna dotychczasowe przytulisko zmieniło się w schronisko dla bezdomnych zwierząt. Przedstawienie programu przez wiceburmistrza spowodowało długą dyskusję. 

Sporo uwag miała radna Magdalena Ziółkowska. - Podmiot prowadzący schronisko powinien być wymieniony z nazwy, wraz z adresem, aby mieszkańcy wiedzieli, kto to prowadzi i do kogo się zgłaszać - mówiła radna. - W programie brakuje zapisów np. o tym, jak gmina ustala liczbę kotów, które są do zaopiekowania, jak ustalane są miejsca ich pobytu oraz częstotliwość ich dokarmiania.

Zdaniem radnej opieka nad kotami nie powinna się ograniczać do dokarmiania ich zimą.

- Mamy zapis o udzielaniu pomocy kotom po wypadkach, a co z tymi, które są chore? - pytała. - Kto im zapewni opiekę? 

Według radnej w programie jest wiele elementów nie do zweryfikowania. - Na realizację każdego punktu powinny być zapewnione środki finansowe wymienione w programie - mówiła radna. Ile idzie na jaką karmę, ile na sterylizację czy kastrację i sterylizację. - Cóż z tego, że zaopiekujemy się zwierzętami, nakarmimy je, zapewnimy im schronienie, wyleczymy, gdy koty będą się mnożyć i problem będzie z roku na rok narastał albo utrzymywał się na tym samym poziomie?

Zdaniem Ziółkowskiej w Oławie powinien działać całodobowy dyżur telefoniczny podmiotu odpowiedzianego za wyłapywanie bezdomnych zwierząt, bo w przypadku np. Straży Miejskiej, do której ludzie zgłaszają problem, nie działa to dobrze. - Telefon do urzędu czynny jest tylko w godzinach pracy, a numer alarmowy powinien być czynny całą dobę.

Ile osób świadczy pomoc dla schroniska, na jakieś zasadzie, czy są umowy, czy są ubezpieczenia? - pytała radna i zapewniała, że oławska placówka nie spełnia wszystkich wymogów schroniska, więc może zostać wykreślona z rejestru. 

- Była kontrola w schronisku i jest kilka kwestii, których nie spełniamy - mówiła. - Na przykład  nie ma odpowiednio wysokiego ogrodzenia, nie jest zapewnione izolowanie zwierząt chorych na choroby zakaźne, prawidłowa kwarantanna przyjmowanego zwierzaka nie funkcjonuje itd. Chciałabym, aby wypowiedział się na ten temat podmiot prowadzący schronisko, bo skoro nie może spełnić norm, to nie powinien prowadzić schroniska.

Tym "podmiotem" jest Zarząd Dróg Miejskich i Zieleni w Oławie, ale jego przedstawiciela na sesji... nie było. A przecież uchwała dotyczy właśnie działań ZDMiZ w Oławie - dziwili się radni.

- Uważam, że program zapewnia spełnienie podstawowej opieki, jaką gmina powinna spełniać wobec bezdomnych zwierząt - odpowiadał radnej wiceburmistrz Andrzej  Mikoda. - Zwierzęta są zaopiekowane, znajdują miejsce i ludzi, którzy się nad nimi pochylają. Jeżeli chodzi o koty wolno żyjące, to prowadzimy pewne statystyki, nie ograniczamy się tylko do kupienia karmy. Mamy grupę osób, które są zaangażowane w to działanie, są rejestrowani u nas, mamy nazwiska. Oni przynoszą informację o tym, gdzie koty bytują i jakie mają potrzeby. Robimy to głównie w okresie zimowym, a w pozostałym czasie w przypadku zwierząt wolno żyjących nie jest to naszym priorytet. Oczywiście w trudnych sytuacjach trzeba reagować.

Wiceburmistrz przyznał, że można bardziej szczegółowo rozpisywać każdą rzecz, która jest w programie. - To jednak bywa trudne, bo są przetargi, płatności ryczałtowe, więc pewne dane szczegółowe są znane dopiero potem - tłumaczył. - Jeżeli chodzi o telefon całodobowy, to łatwo się tak mówi, tylko pytanie zawsze jest o pieniądze i osoby, które to mają obsługiwać. W ciągu dnia jest to straż miejska i wydział ZDMiZ, a poza godzinami pracy tych instytucji jest telefon na Policję.

- Co do działań edukacyjnych i szczegółowych informacji na ten temat, to można się nad tym pochylić i zrobić taki katalog, można je wymienić w programie - mówił Mikoda. -Postaramy się uszczegółowić te sprawy finansowe w kolejnych latach.

Głos zabrała Karolina Kaczor-Hanuszewicz: - Będę głosować przeciwko temu programowi, bo jest on do zmiany. Warto jeszcze dodać tam parę rzeczy, a właściwie na nowo stworzyć, bo program jest niedopracowany. Jest np. taki punkt "zwierzęta gospodarskie" i podany jest adres Bursztynowa 24. Kto jest właścicielem tego miejsca? Dlaczego został wybrany, jeżeli chodzi o opiekę nad zwierzętami gospodarskimi? Z mapy widzę, że to jest jakiś prywatny domek. Kto to jest, czy ma odpowiednią wiedzę, dlaczego nie ma tego opisanego w programie?

Radna zabrała też głos w sprawie karmy dla kotów: - Ta, którą wydaje im urząd, nie jest jedzona przez koty bezdomne. Skoro koty nie jedzą, może trzeba by ją zmienić.

Radna pytała o działania edukacyjne, które nie są raportowane. Mówiła też o kontroli, jaka trwa w schronisku - chciałaby poznać jej rezultaty.

Głos zabrał też radny Albert  Zieliński: - Dlaczego te środki na ochronę zwierząt, które są pokazane w programie, są o połowę niższe od tych, które są wpisane do budżetu, gdzie jest 685 tys. zł. W programie zaś przeznacza się na to ok. 400 tys. Czy budżet był pisany na kolanie, czy postanowiliście państwo obniżyć środki na ten cel? 


Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

miecio 19.04.2025 20:23
Nie chyba tylko raczej na pewno pieniądze powinni przeznaczyć na to, jak na tą pseudo straż miejską która i tak nic nie robi.

Reklama
Bambinista 19.04.2025 15:36
Syndrom Bambiego (bambinizm – emocjonalny, wyidealizowany, infantylny i naiwny stosunek do natury, zwłaszcza do świata zwierząt (szczególnie dzikich), jako konsekwencja braku rzeczywistego i obiektywnego spojrzenia na nią, charakteryzujący się polaryzacją na „dobrą” naturę i „złego” człowieka. Postawa kreowana w dzieciństwie głównie przez filmy rysunkowe i inne przekazy z dziedziny kultury masowej...( cyt. za: Wikipedia) ...Pozdro: "dzieci lubią misie, misie lubią dzieci"... Tylko dlaczego miłośnicy psów nie chcą płacić podatków od posiadania psa, a chcą leczyć zwierzynę i utrzymywać schroniska za pieniądze mieszkańców gminy???

Zrównoważony 19.04.2025 20:41
Opisujesz swoją sytuację, zdziecinniałeś, miłość do zwierząt to empatia, zrozumienie, że jesteśmy jedynie, nie jesteśmy egoistami i próbujemy się wzajemnie że zwierzętami. Psy pomagają niewidomym, potrafią wspomagać samotnych, są przyjaciółmi, wiele potrafią i są mądrzejsze od osobnika, który stosuje opcję kopiuj/wklej definicji, która dotyczy osób infantylnych, zdziecinniałych, a nie kochających zwierzęta. Mylisz pojęcia. Na pohybel tobie i innym, traktujących zwierzęta wyłącznie instrumentalnie.

Bambinistki 20.04.2025 01:12
Bambinizm to zjawisko, które jest na stałe zakorzenione w cywilizacji zachodniej i dotyczy zwłaszcza ludności z terenów zurbanizowanych, w społeczeństwie wysoko rozwiniętym i mającym mniejszy kontakt z dziką fauną oraz florą, a wiedzę i wyobrażenie o nich czerpiącym głównie ze środków masowego przekazu niż przez pryzmat obcowania na co dzień. Dodatkowo warunkowane jest też przez czynniki wychowawcze i socjalizacyjne. Syndrom Bambiego przejawia się też skłonnością do obdarzania zwierząt większą empatią niż ludzi, a także przyjmowania postaw w kontrze do realiów cywilizacji, kultury i natury ludzkiej

xxx 20.04.2025 12:19
empatia to nie jest rozczulanie sie nad zwierzetami w naturze nawet jak sobie nie radza ;)

. 20.04.2025 13:44
Zrównoważony 19.04.2025 20:41
Opisujesz swoją sytuację, zdziecinniałeś, miłość do zwierząt to empatia, zrozumienie, że jesteśmy jedynie, nie jesteśmy egoistami i próbujemy się wzajemnie że zwierzętami. Psy pomagają niewidomym, potrafią wspomagać samotnych, są przyjaciółmi, wiele potrafią i są mądrzejsze od osobnika, który stosuje opcję kopiuj/wklej definicji, która dotyczy osób infantylnych, zdziecinniałych, a nie kochających zwierzęta. Mylisz pojęcia. Na pohybel tobie i innym, traktujących zwierzęta wyłącznie instrumentalnie.
„W ubiegłym roku psy w Polsce pogryzły ludzi niemal 27 tysięcy razy. To średnio 73 pogryzione osoby dziennie. Pogryzione tak, że potrzebny był lekarz i zgłoszenie do sanepidu - w razie wścieklizny - bo przeciwko niej zaszczepiona jest tylko połowa psów. To dane z najnowszego raportu.” Nie popieram gościa od bambinizmu, ale Ty też masz niezłą odklejkę. Szczerze mówiąc nie wiem który z was ma gorszą…

Reklama
www 19.04.2025 10:48
kiedyś nie było takich problemów bo nie było schronisk , koty tak samo jak psy przeżyły do dzisiaj więc ja bym to rozwiązał a pieniądze przeznaczył na cele mieszkańców dziękuję

Zrównoważony 19.04.2025 17:51
Kiedyś nie było PIS, nie było ojca dyrektora i ciebie na świecie nie było i w sumie tak mogło zostać. Na szczęście takich katolików jest co raz mniej. Jednak świat idzie do przodu, ludzie są świadomi naszych młodszych Braci, którzy także żyją, czują i umierają. Byłeś dziś święcić jajka, ale bezduszność i kamienne serce nadal masz.

Walerian 19.04.2025 10:45
Po co nam opieka nad bezdomnymi zwierzakami, wypędzić z miasta niech po polach się szwędają. Tam wilki w sposób naturalny zrobią porządek. Po co nam tyle wydawać na schronisko.

Czytelnik 19.04.2025 10:32
Redakcja jakieś dofinansowanie z BBSu dostała za taką spolegliwość wobec burmistrza? Artykuł w tonie, że to radni są czemuś winni, a przecież za przygotowanie programu odpowiada burmistrz, przygotował niedbale, wątpliwości nie wyjaśnił, to radni nie przyjęli. Czy zdaniem redaktora Kamińskiego radni powinni klepać i powielać każdą bzdurę Frischmanna bez weryfikacji tak jak czyni to jego redakcja?

Heheszek 19.04.2025 12:34
Czytelnik 19.04.2025 10:32
Redakcja jakieś dofinansowanie z BBSu dostała za taką spolegliwość wobec burmistrza? Artykuł w tonie, że to radni są czemuś winni, a przecież za przygotowanie programu odpowiada burmistrz, przygotował niedbale, wątpliwości nie wyjaśnił, to radni nie przyjęli. Czy zdaniem redaktora Kamińskiego radni powinni klepać i powielać każdą bzdurę Frischmanna bez weryfikacji tak jak czyni to jego redakcja?
Oglądałem tą sesję w Internecie i wydaje mi się, że artykuł dokładnie przedstawia sytuację z sesji. Nic nie jest ubarwione, ani dodane, ani ujęte. Propozycja uchwały była nieomalże identyczna, jak w roku ubiegłym. Kontestowanie wszystkiego co zostało stworzone przez UM jest normą i nikogo to już nie dziwi. Zawsze jest coś, do czego można się „przyczepić”, a jak nie ma, to i tak się można „doczepić”. Naprawdę w opiece nad zwierzętami najważniejsze jest,kto jest właścicielem działki na której jest to schronisko? Albo kto płaci za prąd? Czyżby hasła dotyczące opieki nad zwierzętami, tak szumnie głoszone przez wielu radnych, było tylko pustymi hasłami? Program sesji jest znany o wiele wcześniej, dlaczego nikt nigdy nie przygotuje takiej uchwały, jaka chciałby żeby była procedowana, i żeby była lepsza od tej zawsze złej, która proponuje UM? Chyba się nigdy tego nie doczekam. Stworzyć coś jest bardzo ciężko, a krytykować bardzo łatwo. Takie jest życie. Wesołych Swiat

Reklama
Czytelnik 19.04.2025 13:32
Heheszek 19.04.2025 12:34
Oglądałem tą sesję w Internecie i wydaje mi się, że artykuł dokładnie przedstawia sytuację z sesji. Nic nie jest ubarwione, ani dodane, ani ujęte. Propozycja uchwały była nieomalże identyczna, jak w roku ubiegłym. Kontestowanie wszystkiego co zostało stworzone przez UM jest normą i nikogo to już nie dziwi. Zawsze jest coś, do czego można się „przyczepić”, a jak nie ma, to i tak się można „doczepić”. Naprawdę w opiece nad zwierzętami najważniejsze jest,kto jest właścicielem działki na której jest to schronisko? Albo kto płaci za prąd? Czyżby hasła dotyczące opieki nad zwierzętami, tak szumnie głoszone przez wielu radnych, było tylko pustymi hasłami? Program sesji jest znany o wiele wcześniej, dlaczego nikt nigdy nie przygotuje takiej uchwały, jaka chciałby żeby była procedowana, i żeby była lepsza od tej zawsze złej, która proponuje UM? Chyba się nigdy tego nie doczekam. Stworzyć coś jest bardzo ciężko, a krytykować bardzo łatwo. Takie jest życie. Wesołych Swiat
Zdanie politycznie zaangażowanej i skompromitowanej urzędniczki niższego szczebla nikogo nie obchodzi. Program sesji jest znany zaledwie tydzień wcześniej, ale uchwały nie są doręczane radnym w terminie o czym radni wielokrotnie na sesji mówili. W zeszłym roku był też problem z przyjęciem tego programu, co roku babol za babolem i nie jest to jedynie zdanie radnych, bo kontrola weterynarza też wykazała liczne nieprawidłowości.

Heheszek 19.04.2025 15:34
Czytelnik 19.04.2025 13:32
Zdanie politycznie zaangażowanej i skompromitowanej urzędniczki niższego szczebla nikogo nie obchodzi. Program sesji jest znany zaledwie tydzień wcześniej, ale uchwały nie są doręczane radnym w terminie o czym radni wielokrotnie na sesji mówili. W zeszłym roku był też problem z przyjęciem tego programu, co roku babol za babolem i nie jest to jedynie zdanie radnych, bo kontrola weterynarza też wykazała liczne nieprawidłowości.
Bardzo się cieszę, że jedynym argumentem w dyskusji jest tylko i wyłącznie obrażanie „Gosi” z UM. Jest dla was przysłowiowa „drzazga u tyłku”. Totalna żenada w sytuacji, jak się nie ma żadnych argumentów. Jedyne co potraficie w dyskusji, to jakąkolwiek osobe, która ma inne zdanie, nazywać „ urzędniczka Gosia”. Tacy dyskutanci tutaj, jak ich przedstawiciele w RM. Taki sam poziom. Brawo. Szkoda czasu na dyskusje, bo i tak najważniejszym twoim argumentem będzie „skompromitowana Gosia”.

Czytelnik 19.04.2025 18:07
Heheszek 19.04.2025 15:34
Bardzo się cieszę, że jedynym argumentem w dyskusji jest tylko i wyłącznie obrażanie „Gosi” z UM. Jest dla was przysłowiowa „drzazga u tyłku”. Totalna żenada w sytuacji, jak się nie ma żadnych argumentów. Jedyne co potraficie w dyskusji, to jakąkolwiek osobe, która ma inne zdanie, nazywać „ urzędniczka Gosia”. Tacy dyskutanci tutaj, jak ich przedstawiciele w RM. Taki sam poziom. Brawo. Szkoda czasu na dyskusje, bo i tak najważniejszym twoim argumentem będzie „skompromitowana Gosia”.
Ale to ty dzwonisz. Nikt żadnego imienia nie podał. Ja z tobą nie będę dyskutował, bo to ani dla mnie honor, ani frajda, ani wyzwanie. Szkoda mi na to czasu.

Heheszek 19.04.2025 18:15
Czytelnik 19.04.2025 18:07
Ale to ty dzwonisz. Nikt żadnego imienia nie podał. Ja z tobą nie będę dyskutował, bo to ani dla mnie honor, ani frajda, ani wyzwanie. Szkoda mi na to czasu.
Masz rację. Jak się nie ma argumentów, to się nie dyskutuje. Jedyna dyskusja i jedyne argumenty jakie masz , to hejt i grubiaństwo i obrażanie. Nie pisz nic o honorze, bo nie masz pojęcia co to jest.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: MangoTreść komentarza: Zdanie podstarzałej frustratki nikogo nie obchodzi.Data dodania komentarza: 3.05.2025, 16:25Źródło komentarza: OŁAWA. Obchody 234. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 MajaAutor komentarza: 1234Treść komentarza: Czyli że to muzeum powinno być otwarte 24h/7 i by było dobrze?Data dodania komentarza: 3.05.2025, 16:07Źródło komentarza: JELCZ-LASKOWICE "Ogniwo. W łańcuchu powiązań" (zobacz program)Autor komentarza: poradnyTreść komentarza: A tam nic nie powiedział.. Wił się, uśmiechał, kokietował i niczym dobry ojciec usiłował wytłumaczyć tępemu motłochowi, że jest tylko motłochem i i tak nic nie pojmie. Ładnie Go wyświetlili, ładnie upacykowali. Prawie jakby nie za publiczne czyli tym razem rządowe pieniądze.Data dodania komentarza: 3.05.2025, 16:05Źródło komentarza: JELCZ-LASKOWICE "Ogniwo. W łańcuchu powiązań" (zobacz program)Autor komentarza: prostownikTreść komentarza: A ja mam hemoroidy oraz dwie kurzajki i uważam, że w kwestii wyborów prezydenckich...Data dodania komentarza: 3.05.2025, 16:01Źródło komentarza: JELCZ-LASKOWICE "Ogniwo. W łańcuchu powiązań" (zobacz program)Autor komentarza: reyTreść komentarza: Najpierw zobaczcie jak naprawdę wyglądają anioły w Biblii. To na drzewie można raczej nazwać posłańcem, którego nawet nie da się porównać z aniołami. Poza tym anioł może być równie dobrze upadły i będzie on wyglądać identycznie jak ten który nie jest upadłyData dodania komentarza: 3.05.2025, 15:51Źródło komentarza: Na dębie w Dębinie ukazał się... anioł!Autor komentarza: ZrównoważonyTreść komentarza: Nie obraziłem Cię, nie polemizuję także na temat artykułu, nie wiem czy Albert czy burmistrz ma rację. Za to jestem pewien, że ty Gosia piszesz. Co do pozostałych nicków nie piszę poddanymi nimi, ale wszystko mi jedno co myślisz. Po prostu chcesz się wykazać przed burmistrzem, bo temat dotyczy nawet jego samego, więc musisz bronić, przy okazji odkrywasz się, nikt inny nie ma takiej wiedzy, ani z opozycji, ani z BBS, tylko burmistrz, Albert i ty Gosia. Odkryłaś się teraz po raz kolejny. Nie wnikam, kto ma rację. Jedynie analizuję twoje wpisy i zastanawiam się, dlaczego tak aktywnie. udzielasz się. Pewnie już nie chcesz czytać urzędniczka niższego szczebla, pchać się po szczeblach kariery nawet po trupach to twoja domena. Wszyscy to wiemy i widzimy. Pisz więc dalej, broń swojego szefa i jego działek. Może masz rację, a może Albert. Nie wiem, nie znam, pewnie jak większość mieszkańców nie za bardzo orientujemy się w tej sprawie.Data dodania komentarza: 3.05.2025, 15:18Źródło komentarza: Radny sugeruje "przekręt". O co chodzi z działką przy posesji burmistrza?
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama