Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 7 maja 2025 17:14
Reklama Hipol

Radny: - Sesja w środku dnia to marnowanie ludziom dnia

OŁAWA Z sesji RM - Czy ta sesja nadzwyczajna naprawdę nie mogła się odbyć po południu? Czy konieczne było ściąganie radnych z pracy tylko po to, by przegłosować jedną uchwałę? - to pytanie radnego Bartosza Gawlasa zdominowało sesję, zwołaną w trybie pilnym
Reklama
Radny: - Sesja w środku dnia to marnowanie ludziom dnia
OŁAWA Z sesji RM - Czy ta sesja nadzwyczajna naprawdę nie mogła się odbyć popołudniu? Czy konieczne było ściąganie radnych z pracy tylko po to, by przegłosować jedną uchwałę? - to pytanie radnego Bartosza Gawlasa zdominowało sesję zwołaną w trybie pilnym

Autor: Wioletta Kamińska

Podziel się
Oceń

Na godzinę 13.00 zwołano 14 kwietnia nadzwyczajną sesję RM w Oławie. Program zawierał tylko jeden punkt - zmiana wieloletniej prognozy finansowej. Jednak nie temat obrad, a ich godzina wywołała długą i ostrą dyskusję.   

Reklama

 Rozpoczął radny Bartosz Gawlas (Wszystko dla Oławy) pytając czy konieczne było zwoływanie sesji nadzwyczajnej o porze, w której konieczne jest ściąganie radnych z pracy - tylko po to, by przegłosować jedną uchwałę. - Przecież można było tę sesję zwołać na godz 17.00 - stwierdził.

Przewodniczący RM Krzysztof Mazurek wyjaśnił, że zwołał obrady na wniosek burmistrza.  Pora jest wczesna, bo - jak tłumaczył burmistrz - chce on dzień po sesji podpisać umowę z wykonawcą zadania, a jeszcze w dniu sesji w godzinach pracy powiadomić wykonawcę, że uchwała została podjęta i wezwać do podpisania tej umowy. 

To nie przekonało radnych. Przeciwnie. Radny Albert Zieliński (Wszystko dla Oławy) przypomniał, że to przewodniczący rady, a nie burmistrz zwołuje sesję. - Czy państwo tutaj jesteście zawodowymi radnymi? - pytał retorycznie. - Czy wy nie macie innych obowiązków, a może są one tak niezobowiązujące, że was nikt w tej pracy nie potrzebuje? W tym miesiącu zwoływaliście komisje działające przy Radzie na g. 13.00, 14.00 i 15.00. Dzisiaj sesja nadzwyczajna o 13.00, pod koniec miesiąca sesja zwyczajna też od rana. Czy wy naprawdę nie macie nic więcej do roboty? Jak to jest, panie przewodniczący, że burmistrz wraz z deweloperem może się spotkać o godz 18.30 w czwartek i siedzieć tu z urzędnikami. Ma czas i da się. Jeżeli już marnujecie ludziom cały dzień, bo zwoływanie takiej sesji o godz. 13.00 jest zmarnowaniem całego dnia, czy nie można było przygotować przy okazji szeregu komisji, aby ten dzień w pełni wykorzystać? Szanujcie czyjąś pracę, ale i swoją, szczególnie pan panie przewodniczący, bo ma pan super robotę, więc niech pan jej pilnuje.

 - Pilnuję - ripostował Krzysztof Mazurek. - Sesję zwołałem, wszystko było zgodnie z prawem. Materiały też dostaliście wszyscy, więc nie widzę tu problemu. A jeżeli chodzi o czas, to jest jaki jest. Jest potrzebny, żeby tę umowę podpisać, bo czas zrobienia tego przedsięwzięcia jest krótki, więc wydaje mi się, że takie uwagi, że nie pasuje, to panie radny... Decydował się pan być radnym i z tym się wiążą konsekwencje bycia radnym, tak, że... no sorry, ale tak to wygląda.

Kontynuując Zieliński stwierdził, że to, co radni robią na sesjach, to praca społeczna. - My mamy poświęcać swój wolny czas, umiejętności, które być może posiadamy, zaangażowanie, wiedzę temu miastu, byśmy mogli reprezentować naszych mieszkańców. Nie umawialiśmy się na to, że pan będzie dewastował pracę wszystkich ludzi w tej Radzie, dowolnie ustalając godziny sesji czy komisji. W tym nie ma żadnego ładu ani składu i przez to niczego nigdy się nie da zaplanować. Pan nie rozumie swojej roli. Panu się wydaje, że bycie radnym to jest sposób na niechodzenie do pracy. Pan to rozumie zupełnie opacznie. Panu się wydaje, że  dlatego, że ktoś napisał w przepisach, że jak jest komisja, to można się zwolnić z pracy, należy się urlop bezpłatny czy obojętnie jaki. Panu się wydaje, że to jest takie alibi dla radych, że my tu jesteśmy po to, by móc nie pracować. Panu się to wszystko pomyliło, panie przewodniczący.

- Tak pan to sobie tłumaczy - kolejny raz ripostował przewodniczący, ale do "apelu" radnych Zielińskiego i Gawlasa przyłączyli się kolejni. Radna Agnieszka Mikołajek mówiła, że ustalenie sesji i komisji w godzinach południowych czy godzinach pracy jest bardzo kłopotliwe. - Rozumiem, że w tym przypadku godziny popołudniowe mogłyby zniweczyć plan podpisania umowy, ale można było zwołać sesję we wczesnych godzinach porannych, o czym wcześniej już rozmawialiśmy.

Bo, jak przypomniała, to nie pierwsza dyskusja i apel radnych do przewodniczącego w tej sprawie. Dodała, że ona może przyjść na taką pilną sesję nawet o godz. 7.00 albo późno po południu. 

Do dyskusji włączył się burmistrz mówiąc, że słyszy o tym, jak jeden z radnych jest zapracowany, ale przecież on też pracuje i prosząc o sesję nadzwyczajna też musi znaleźć termin i przenosić zaplanowane wcześniej spotkania. Czasem jest to trudne, więc taka sesja nadzwyczajna może powodować dyskomfort zarówno w pracy zawodowej radnych, jak i jego. Tymczasem do apelu radnych przyłączyła się też radna Magdalena Ziółkowska (PO) i zasugerowała, że burmistrz nie musi uczestniczyć w sesjach, tylko może wyznaczyć zastępcę.         Kij w mrowisko włożyła wiceburmistrz Małgorzata Pasierbowicz stwierdzając, że czasem czuje się jak w filmie, bo radni raz mają pretensję, że np. na komisji nie ma nikogo z władz miasta, by wyjaśnić problem, a teraz słyszy, że mogą być sesje bez nich. - Co do społecznej pracy radnego to nadmienię tylko, że byłam radną wiele kadencji i, owszem, praca jest społeczna, kiedy spotykamy się z mieszkańcami, ale czas, który zarywacie państwo w pracy na pełnienie funkcji radnego, jest rekompensowany dietą, teraz około 2 tys. zł. I tak, panie radny Zieliński, pracodawca ma obowiązek zwolnić pana z pracy. Jeżeli mi ten obowiązek nie pasował, bo z jakichś względów chciałam być w pracy, to zmieniłam ich godziny. Dziwię się, że państwo podnosicie takie tematy, bo albo chcecie być radnymi z pełnymi konsekwencjami tego, albo ciągle macie zarzuty co do sprawowanej funkcji.

- Ale tu nie chodzi o pieniądze - zareagowała radna Joanna Kruk-Gręziak. - My też mamy obowiązki służbowe, też wykonujemy swoją pracę i staramy się robić to jak najlepiej. Jeżeli ktoś pracuje we Wrocławiu, to musi wyjść z pracy o godz.11.30, aby zdążyć na sesję zaplanowaną na 13.00. Więc bardzo proszę, aby na przyszłość uwzględniać to, że radni pracują zawodowo i mają związane z tym obowiązki. Nasza współpraca powinna polegać na tym, że powinniśmy się dogadywać. Nie robić sobie na złość, tylko się dogadywać. 

Na słowa wiceburmistrz zareagował też radny Zieliński, mówiąc że jej i przewodniczącemu rady wydaje się, że zapisy ustawowe są po to, by radni nie musieli chodzić do pracy. Dalej wyliczył, że chcąc uczestniczyć we wszystkich komisjach, do których należy, i w sesjach, to w ciągu roku wychodzi około 44 dni nieobecności w pracy, do tego urlopy i święta, czyli w sumie około 80 dni. - Czyli około 3 miesięcy nieobecności w pracy, a pani burmistrz wstaje i mówi, że dostaję 2 tys. zł. Przecież to jest jakiś żart. 

Dalej dodał, że radni i sprawujący władzę w mieście nie są po to, by na tym mieście zarabiać, tylko dać mu coś od siebie w miarę swoich możliwości i zaangażowania. Głos w dyskusji ponownie zabrał burmistrz, przypominając że sesja ma jeden punkt, trwa już 40 minut, a nie padło ani jedno pytanie o żłobek, który jest jej tematem. 

- Większość dyskusji to dziwne żale radnego Zielińskiego, że został radnym i musi się poświęcić dla miasta, kompletnie tego nie rozumiem - oświadczył. - Mówi pan, że możemy korzystać z pana umiejętności i innych rzeczy. Nie, nie chcę, bo takich nie widzę w ogóle. Moje pytanie, co pan tu robi, jak pan ciągle tylko narzeka, że musi przyjść i pracować dla miasta, a o żłobek nie zapytał nikt.

W ten sam ton uderzył radny Piotr Regiec (PiS) jednocześnie sugerując, że taki termin sesji też mu nie odpowiada. - Sesja nadzwyczajna o żłobku, a radny o urlopie mówi, że 40 dni nie jest w pracy. Co ma piernik do wiatraka? - pytał. - To ile ma pan urlopu, nie ma żadnego związku z tym, ile razy jest sesja. Więc doliczanie wszystkiego i robienie trzech miesięcy z tego, że sesje odbywają się nie w godzinach takich, jakie panu odpowiadają, to jest jakaś paranoja. Zupełnie bez związku z czymkolwiek. Myślę, że gdyby wszyscy na tej sali podeszli do swoich wypowiedzi skrótowo, nie powtarzali po trzy razy tego samego, to może moglibyśmy spróbować razem przekonać pan przewodniczącego, żeby sesje były później albo o innych godzinach. Tylko apeluję o odrobinę szacunku dla wszystkich    

Na tym dyskusja się zakończyła. Jedni nie zabrali głosu, inni - jak radni Zieliński czy Gawlas - nie mieli już takiej możliwości, bo wyczerpali przysługujący im limit.  

 


Napisz komentarz

Komentarze

Podstarzała pszczoła 25.04.2025 09:39
Ale ma problem!

Reklama
WDOW 24.04.2025 17:53
można pracować przed, można po, doba ma 24 godziny, nikt pracy przed sesją/komisją ani po nie zabrania, wystarczy chcieć, to można się zorganizować... no właśnie ile to stawka godzinowa wychodzi na miesiąc? 500 zł netto za dzień, za kilka godzin 4 dni w miesiącu jak poniżej wyliczono , czy tyle ma większość mieszkańców w pracy, zwłaszcza za ciężką fizyczną pracę? Więc nie przesadzajcie, że tak źle. Nie chcesz zmień pracę, dostosuj godziny pracy, zrezygnuj z mandatu

Biegły psychiatra 24.04.2025 18:24
WDOW 24.04.2025 17:53
można pracować przed, można po, doba ma 24 godziny, nikt pracy przed sesją/komisją ani po nie zabrania, wystarczy chcieć, to można się zorganizować... no właśnie ile to stawka godzinowa wychodzi na miesiąc? 500 zł netto za dzień, za kilka godzin 4 dni w miesiącu jak poniżej wyliczono , czy tyle ma większość mieszkańców w pracy, zwłaszcza za ciężką fizyczną pracę? Więc nie przesadzajcie, że tak źle. Nie chcesz zmień pracę, dostosuj godziny pracy, zrezygnuj z mandatu
Sławek to spróbuj iść do pracy, a dopiero później się wypowiadaj o pracujących. PS: Stanie pod blokiem i picie piwa z lokalnym elementem to nie praca.

Edward 24.04.2025 21:09
Ale wy Bartek nie tłumaczcie, że tylko Sławek śmieje się z tego. Fakt, u bezrobotnego Sławka brzmi to niedorzecznie. Fakt, że Albert realnie myśli, że do godz. 13 radni mają wolne i biorą jeszcze za to wolne kasę, nieco racji w tym można dostrzec, ale takie rzeczy uzgadnia się poza sesją, kuriozalnie jeśli takimi sprawami zajmujecie się podczas sesji. Tyle czasu marnujecie na to, że sesje są za wcześnie. Kompletnie oderwane od rzeczywistości. Nie czujesz tego, jak to absurdalnie wyszło. Są radni, którzy zawodowo pracują jako lekarze i też mają narzekać? Zupełnie nie rozumiem waszej postawy. Ośmieszyliście się tylko. Nie wiem czy w Polsce znajdziemy podobny przykład sesji, na której radni zabierali głos, że im sesja w pracy zawodowej przeszkadza. Frischmann jakby miał jaja, ale nie ma, to zaprosiłby dziennikarzy Onetu i WP by opisali, jakie absurdalne zarzuty kierowali radni opozycji w Oławie. Że sesja jest o 13. Wy żyjecie w jakimś równoległym świecie, jeśli nie rozumiesz, jakim wielkim absurdem było to co zrobiliście. Przypominam, że sesje rady powiatu zawsze są o godz. 13 i nikt takiej śmiesznej wrzawy nie robił. Ludzie będą śmiali się i zaczną was wytykać, jak jacyś klauni. Albert i Bartosz i kilku radnych Platformy.

Biegły psychiatra 25.04.2025 05:30
Edward 24.04.2025 21:09
Ale wy Bartek nie tłumaczcie, że tylko Sławek śmieje się z tego. Fakt, u bezrobotnego Sławka brzmi to niedorzecznie. Fakt, że Albert realnie myśli, że do godz. 13 radni mają wolne i biorą jeszcze za to wolne kasę, nieco racji w tym można dostrzec, ale takie rzeczy uzgadnia się poza sesją, kuriozalnie jeśli takimi sprawami zajmujecie się podczas sesji. Tyle czasu marnujecie na to, że sesje są za wcześnie. Kompletnie oderwane od rzeczywistości. Nie czujesz tego, jak to absurdalnie wyszło. Są radni, którzy zawodowo pracują jako lekarze i też mają narzekać? Zupełnie nie rozumiem waszej postawy. Ośmieszyliście się tylko. Nie wiem czy w Polsce znajdziemy podobny przykład sesji, na której radni zabierali głos, że im sesja w pracy zawodowej przeszkadza. Frischmann jakby miał jaja, ale nie ma, to zaprosiłby dziennikarzy Onetu i WP by opisali, jakie absurdalne zarzuty kierowali radni opozycji w Oławie. Że sesja jest o 13. Wy żyjecie w jakimś równoległym świecie, jeśli nie rozumiesz, jakim wielkim absurdem było to co zrobiliście. Przypominam, że sesje rady powiatu zawsze są o godz. 13 i nikt takiej śmiesznej wrzawy nie robił. Ludzie będą śmiali się i zaczną was wytykać, jak jacyś klauni. Albert i Bartosz i kilku radnych Platformy.
Tobie też zalecam kontakt jak wydaje ci się, że rozmawiasz z jakimś Bartkiem. On jest z nami w tym pomieszczeniu? To jakiś konkretny Bartek czy tak nazywasz wszystkie osoby z którymi rozmawiasz w swojej głowie?

Edward 25.04.2025 07:52
A ty tam na górze widziałeś Sławka, czy masz objawy schizo. Zacznij od siebie może, by móc patrzeć na innych. Zobacz, ile osób z was śmieje się na fb. Nie tylko Sławek. Chciałem ci tylko uzmysłowić, że próbujesz pomniejszyć temat, że tylko ten chory osobnik dostrzegł wasze dziwne zachowanie na sesji. A jednak nie. Możesz także przynosić alkomat na sesję i pokazać wszystkim, że przychodzisz trzeźwy. Wykluczyłbyś podejrzenia, że Nie na trzeźwo poruszasz czasami takie absurdalne tematy. Nic nie zrozumiałeś. Bo jesteś zbyt zadufany i wydaje się, że nieomylny. A właśnie straciliście rzeszę wyborców i znowu będziecie musieli się przykleić do platformy, bo już samodzielnie raczej nie uda się. Żaden radny już dawno tak nie samo zaorał się, jak wy.

Reklama
Edward 25.04.2025 14:33
Jak tam biegły psychiatra nadal widzisz wszędzie Sławka? Jest on z nami w tym pokoju czy nie? Wiem Bartek rozumiem, że jest ci wstyd i próbujesz już zapomnieć ten temat, tylko że temat będzie powracał i na zawsze pozostaniesz tym, któremu sesja przeszkadza w pracy zawodowej. Radni w Domaniowie i gminie wiejskiej Oława usłyszą i niejeden rolnik złoży skargę, że mu sesje w uprawie pola przeszkadzają. Co ci jeszcze Bartek przeszkadza? Bezrobotny Sławek już wiem, co jeszcze. Pisz nie wstydź się

SpecjalistaOdWszystkiego 24.04.2025 14:40
Co do wyliczeń Pana Zielińskiego: 44dni nieobecności (w co osobiście wątpię) w pracy rocznie przez pracę radnego. i 24tys. za diety na rok, to wychodzi ponad 500zł za dzień (czyli mniej więcej tyle, ile Pan traci będąc na etacie z wypłatą 17tys brutto/miesięcznie, pod warunkiem całodniowej nieobecności). Nie oceniam czy to dużo, czy mało, czy warto, czy nie. Natomiast w tekscie zestawia Pan nieobecności w skali roku z dietami w skali miesiąca (co lekko zaburza postrzeganie problemu). Oczywiście, inaczej to wygląda, jeśli ktoś pracuje w budżetówce w centrum Oławy, a inaczej na B2B na końcu Wrocławia.

SpecjalistaOdWszystkiego 25.04.2025 08:56
Dla jasności: jeśli jest faktyczna potrzeba i zasadność pilnego zebrania, to nie widzę miejsca do żalów i awantur. Nie wiem czy akurat w tym wypadku tak było. A oczekiwanie od Urzędu większej elastyczności w stosunku do Radnych (czyli często osób nie będących pracownikami Miasta) nie wydaje mi się niewłaściwe. Jedynie sama retoryka i argumentacja wydała mi się lekko niepoważna i dziecinna (obu stron).

Były PO-wiec 24.04.2025 11:09
Jeśli nie pasują godziny sesji i komisji, mogli (po i wdo) w maju ubiegłego roku wziąć odpowiedzialność za rozwój Oławy w swoje ręce podpisując koalicję z znienawidzonym bbs-em i odsunąć pis. Ktoś inny byłby przewodniczącym rady, ustalałby godziny pod konkretnych radnych a burmistrz musiałby się podporządkować. Nie zrobili tego, gdyż trzeba byłoby tłumaczyć oławianom dlaczego m.in. należy podnieść podatek od nieruchomości itp. Wolą siedzieć , jątrzyć i narzekać na wszystko i wszystkich. Nie są to radni, którym zależy na rozwoju Oławy! Smutne to jest.

"PO-wiec" co nie był w PO 24.04.2025 12:33
Były PO-wiec 24.04.2025 11:09
Jeśli nie pasują godziny sesji i komisji, mogli (po i wdo) w maju ubiegłego roku wziąć odpowiedzialność za rozwój Oławy w swoje ręce podpisując koalicję z znienawidzonym bbs-em i odsunąć pis. Ktoś inny byłby przewodniczącym rady, ustalałby godziny pod konkretnych radnych a burmistrz musiałby się podporządkować. Nie zrobili tego, gdyż trzeba byłoby tłumaczyć oławianom dlaczego m.in. należy podnieść podatek od nieruchomości itp. Wolą siedzieć , jątrzyć i narzekać na wszystko i wszystkich. Nie są to radni, którym zależy na rozwoju Oławy! Smutne to jest.
No tak, na pewno byliby bardzo wiarygodni z mówieniem o licznych nieprawidłowościach BBSu gdyby dali się kupić za parę stołków? Zanim zdecydowałeś się napisać ten głupi komentarz zaszedł u ciebie jakikolwiek proces myślowy, że postanowiłeś zmarnować prąd i zasoby internetu na kompletną bzdurę?

Reklama
Heheszek 24.04.2025 13:50
"PO-wiec" co nie był w PO 24.04.2025 12:33
No tak, na pewno byliby bardzo wiarygodni z mówieniem o licznych nieprawidłowościach BBSu gdyby dali się kupić za parę stołków? Zanim zdecydowałeś się napisać ten głupi komentarz zaszedł u ciebie jakikolwiek proces myślowy, że postanowiłeś zmarnować prąd i zasoby internetu na kompletną bzdurę?
Zanim zdecydowałeś się napisać taki "mądry" komentarz, wyjaśnij proszę wszystkim, po co się startuje w wyborach na Burmistrza miasta i na radnych? Nie jestem tego pewien do końca, ale wydaje mi się, że startuje się po to, by coś zrobić dla miasta a nie być tylko i wyłącznie w opozycji. Więc trochę racji ma "Były PO-wiec", że należało wejść w koalicję, zmienić Przewodniczącego RM i może zając stanowisko z-cy Burmistrza, i realizować swój program wyborczy. Przecież do wyborów nie szli z programem bycia w opozycji, ale mieli konkretne propozycje dla miasta i mieszkańców. Nawet będąc w koalicji, można mieć swoje zdanie, które nie musi być takie same jak koalicjanta. No ale jest jak jest niestety.

zmień pracę 24.04.2025 08:55
skoro mają czas w pracy pisać komentarze i udzielać się na fb to chyba nie są to zbyt potrzebni pracownicy, na sesję nie chce się iść , ani pracować, ciekawe co pracodawca na to , że w czasie pracy mają czas wolny na udzielanie się zamiast wypełniać obowiązki

Grzegorz 24.04.2025 08:44
Popieram radnych Gawlasa i Zielińskiego. Za 2000 zł diety mają się w środku dnia stawiać na radzie? Przecież to jest stracony czas a nikt nie pomyślał o kosztach dojazdu? Dobrze że radni poruszyli ten temat bo trzeba walczyć o swoje. Albert ma racje i diety powinny być min. 10000 zł miesięcznie. Pozdrawiam serdecznie i życzę wytrwałości.

Marek 24.04.2025 09:03
Grzegorz 24.04.2025 08:44
Popieram radnych Gawlasa i Zielińskiego. Za 2000 zł diety mają się w środku dnia stawiać na radzie? Przecież to jest stracony czas a nikt nie pomyślał o kosztach dojazdu? Dobrze że radni poruszyli ten temat bo trzeba walczyć o swoje. Albert ma racje i diety powinny być min. 10000 zł miesięcznie. Pozdrawiam serdecznie i życzę wytrwałości.
Ale pan Albert to akurat proponował, żeby diety wynosiły ZERO złotych, bardzo nie spodobało się to śniącym radnym BBS i PiS i zagłosowali przeciw takiemu rozwiązaniu. Diety powinny wynosić zero złotych i wtedy byłoby jasne kto pracuje dla mieszkańców, a kto jest tam wyłącznie dla diety.

Krzysiek 24.04.2025 15:48
Raz w miesiącu jest sesja, która trwa 8 godzin i 2000 zł na konto bez podatku. Nie podoba się być radnym to złożyć mandat i przeprosić. Żenada

Reklama
Wyborca PO 24.04.2025 08:21
A mi jest zwyczajnie przykro że straciłem wiarę w oławską platformę. Nie mogę zrozumieć czemu radni tacy jak: Karolina, Piotek, Magda itd popierają Alberta i Gawlasa? Panowie biją pianę, nic nie robią i jeszcze wszystkich obrażają. To że radni PO popierają takie postępowanie spowodowało że nasze ugrupowanie w tej chwili się rozpada. Nie macie własnego zdania? Przez Waszą przyjaźń tracimy już poparcie w Oławie. To tyle!!!

Wyborca "PO" 24.04.2025 08:30
Wyborca PO 24.04.2025 08:21
A mi jest zwyczajnie przykro że straciłem wiarę w oławską platformę. Nie mogę zrozumieć czemu radni tacy jak: Karolina, Piotek, Magda itd popierają Alberta i Gawlasa? Panowie biją pianę, nic nie robią i jeszcze wszystkich obrażają. To że radni PO popierają takie postępowanie spowodowało że nasze ugrupowanie w tej chwili się rozpada. Nie macie własnego zdania? Przez Waszą przyjaźń tracimy już poparcie w Oławie. To tyle!!!
Kogo dokładnie obrazili?

Zrównoważony 24.04.2025 09:26
Przyzwyczailiście się za Października, że opozycja jest spolegliwa. Opozycja, może nie totalna, ale musi być z zasady przeciw.

WDOW 24.04.2025 07:54
nie podoba się - wystarczy zmienić pracę

Dżef 24.04.2025 08:14
WDOW 24.04.2025 07:54
nie podoba się - wystarczy zmienić pracę
To brzmi dość zabawnie jak pisze o tym bezrobotny mieszkający u matki.

Reklama
Jola 23.04.2025 18:29
Tych radnych nie interesował żłobek, ich interesowało że musieli zabrać tyłki i przyjść na sesję. Aż ciężko w to uwierzyć

Piotr 23.04.2025 17:20
Szkoda że radni Zieliński i Gawlas nie wiedzą po co poszli do rady. Panom nawet godziny sesji nie pasują. Szkoda że z pracy dla mieszkańców robią sobie cyrk

Jaceek 23.04.2025 20:07
Piotr 23.04.2025 17:20
Szkoda że radni Zieliński i Gawlas nie wiedzą po co poszli do rady. Panom nawet godziny sesji nie pasują. Szkoda że z pracy dla mieszkańców robią sobie cyrk
To naprawę zdumiewające, że 3 sfrustrowane osoby straciły dzisiaj praktycznie cały dzień na wylewanie hejtu i wypisywanie głupot, które i tak nie mają wpływu na rzeczywistość i i tak nic nie zmienią. Najzabawniejsze jest jednak to, że te 3 osoby i tak nie znajdą w sobie odwagi aby te swoje "przemyślenia" powiedzieć panu Gawlasowi i panu Zielińskiemu w bezpośredniej rozmowie, a jedynie plują bez ładu i składu pod pozorem anonimowości.

Infantylny Sławek 23.04.2025 16:10
Siedzi bezrobotny mieszkający u matki z problemami ze zdrowiem psychicznym i klepie głupie komentarze i rozdaje łapki w górę i w dół.

Kolega Armstronga 23.04.2025 20:23
A w jaki sposób daje tyle łapek i właściwie po co? Nie szkoda mu czasu na takie łapki w górę w dół?

Reklama
WDO 23.04.2025 13:52
Dla bezradnych Gawlasa i Zielińskiego ważniejsza była sprawa pory dnia sesji niż rozbudowa żłobka. Jedyni głosowali przeciwko rozbudowie. Złożyć mandat i przeprosić.

Biegły psychiatra 23.04.2025 14:11
WDO 23.04.2025 13:52
Dla bezradnych Gawlasa i Zielińskiego ważniejsza była sprawa pory dnia sesji niż rozbudowa żłobka. Jedyni głosowali przeciwko rozbudowie. Złożyć mandat i przeprosić.
Sławek co raz gorzej z głową, teraz nawet głosowania i uchwały zmyślasz. Nie było żadnej uchwały dotyczącej tego czy budować żłobek czy nie, była uchwała dotycząca wieloletniej prognozy finansowej.

WDO 23.04.2025 14:21
Złóż mandat i nie kompromituj się.

Brak Bardziej Skompromitowanych 23.04.2025 13:38
Drodzy mieszkańcy, w niektórych wydziałach UM dzisiaj nie załatwicie waszych spraw, gdyż politycznie zaangażowani "urzędnicy" zajmują się dzisiaj pisaniem głupich komentarzy i nabijaniem łapek. Ku chwale propagandy.

WDO 23.04.2025 13:57
Radni WdO mają czas w czasie pracy pisać komentarze?

Reklama
Oj Albert Albert 23.04.2025 14:19
Było głosowanie nad zmianą studium w grudniu, które dotyczyło też terenu przy ul. Opolskiej, to jak podawała gazeta na głosowaniu, z opozycji zabrakło: m.in.: radnego Alberta i co dzisiaj gorzkie żale że ktoś to jednak pamięta??? Co też godzina nie pasowała? Tyle zajęć? Ku chwale nieobecnym radnym.

Opolska 23.04.2025 14:26
Radny nie pomógł mieszkańcom. A tak powtarza, że on taki zaangażowany i pomaga. Tylko komu?

Ola 23.04.2025 18:31
Ten radny robi tylko szum. Nic jeszcze dla Oławy nie zrobił

tom 23.04.2025 13:23
Nikt nikomu nie kazał być radnym , najpierw po " trupach " do koryta a potem płacz . Żenada !

Waldek z cargo 23.04.2025 13:38
tom 23.04.2025 13:23
Nikt nikomu nie kazał być radnym , najpierw po " trupach " do koryta a potem płacz . Żenada !
Jakiś radny BBS szedł "po "trupach"" "do koryta"? Rozwiniesz temat?

Reklama
Mieszkaniec Oławy 23.04.2025 13:07
Abstrahując od wypowiedzi radnych (zarówno tych, które rzeczywiście padły i tych, które zostały zmyślone przez zaangażowanych komentujących), to radni z WDO, poruszyli ważny problem. Jakby zwykły mieszkaniec chciał obejrzeć czy przyjść na sesję to taka możliwość wyznaczaniem sesji na 13 jest mu odbierana, bo jak ktoś pracuje w sklepie, usługach czy urzędzie, to o tej porze jest w pracy, jak ktoś pracuje w systemie zmianowym to o tej porze albo szykuje się do pracy (II zmiana), albo jest w pracy (I zmiana), albo odsypia nockę i taki mieszkaniec musiałby specjalnie dlatego wziąć jeden dzień urlopu. Takie postępowanie pana Mazurka i pana Frischmanna to wykluczanie mieszkańców z udziału w demokratycznych procesach.

Zenek 23.04.2025 13:52
Kto o zdrowych zmysłach ogląda sesję? Jak dla mnie to i w nocy mogą obradować. Gdyby się nie kłócili o pierdoły to by w 5 min sesja się skończyła.

Ola 23.04.2025 13:58
Jak komuś nie pasuje być radnym to może złożyć mandat. A no tak kasy nie będzie.

Heheszek 23.04.2025 14:46
Mieszkaniec Oławy 23.04.2025 13:07
Abstrahując od wypowiedzi radnych (zarówno tych, które rzeczywiście padły i tych, które zostały zmyślone przez zaangażowanych komentujących), to radni z WDO, poruszyli ważny problem. Jakby zwykły mieszkaniec chciał obejrzeć czy przyjść na sesję to taka możliwość wyznaczaniem sesji na 13 jest mu odbierana, bo jak ktoś pracuje w sklepie, usługach czy urzędzie, to o tej porze jest w pracy, jak ktoś pracuje w systemie zmianowym to o tej porze albo szykuje się do pracy (II zmiana), albo jest w pracy (I zmiana), albo odsypia nockę i taki mieszkaniec musiałby specjalnie dlatego wziąć jeden dzień urlopu. Takie postępowanie pana Mazurka i pana Frischmanna to wykluczanie mieszkańców z udziału w demokratycznych procesach.
A czy wg Ciebie, pracownicy biura rady i UM nie sa tzw. zwykłymi obywatelami? Przecież jak by sesja była późnymi popołudniami, to oni już będą po pracy, więc co i jak? Nie mają domu bo muszą przyjść i otworzyć salę, przygotować wszystko radnym do procedowania, a potem to wszystko posprzątać i pozamykać. Oczywiście mogą za to wziąć wolne, ale potem będą pretensje, że nie są w biurze jak ich potrzeba. Taka kwadratura koła. Jak jednemu zrobisz dobrze, to drugiemu pogorszysz. Co innego radni, bo oni to robią z własnej woli i na wyraźne swoje życzenie. Kandydował tylko ten co chciał. A pracownik UM i tzw „zwykły obywatel” to co innego. Niestety jeszcze się taki nie urodził …. itd itd

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: AdolfTreść komentarza: I kleszcze owady, kupy psów, lisów, żule i ot cały park, a ludzie obok płacący ogromne pieniądze za wynajem mieszkania plus nawet nie spytania, czy im się to podoba, czy nie? Najwięcej osób za było mieszkających z dala od tego miejsca. Pozdrawiam.Data dodania komentarza: 7.05.2025, 14:56Źródło komentarza: OŁAWA Tu powstaje nowy park. Ziemia już jest zwożona w to miejsceAutor komentarza: ROZSĄDEKTreść komentarza: Przejście to pikuś. A co z drogą wewnętrzną, przed budynkiem komunalnych prowadzącą do garaży, którą kierowcy traktują jak zwykłą drogę? Ciekawe, który z was nie robi sobie tamtędy skrótu. Piszą wszyscy, że pieszy powinien te 80m przejść się dla swojego zdrowia, a przejechać się nie chce samochodem tylko komuś pod progiem jeździ. Ciekawe, który z was chce mieć przed wejściem do swojego mieszkania ruchliwą ulicę? Co tam, że można potrącić jakiegoś mieszkańca "mnie się spieszy". A co się dzieje w sobotę jak wszyscy jadą na zakupy. do tej "pseudo galerii (ciekawe po co ci lepsza...miasto 30 tyś. ludzi a chciałbyś mieć jak w 300 tysięcznym, będziesz tyle kupował żeby się utrzymali?). Pewnie ktoś UM się obudzi jak już się stanie tragedia... No ale co zrobić jak o rozsądek trudno u kogokolwiek....Data dodania komentarza: 7.05.2025, 14:18Źródło komentarza: Tu będzie przejście, między galerią a parkingiem. Kiedy?Autor komentarza: sybirakTreść komentarza: Kolejne miejsce na wyrzucanie publicznych pieniędzy . W mieście jest wile potrzebniejszych inwestycji na które nie ma pieniędzy przez takie zarządzanie . Jaki burmistrz takie inwestycje .Data dodania komentarza: 7.05.2025, 13:47Źródło komentarza: OŁAWA Tu powstaje nowy park. Ziemia już jest zwożona w to miejsceAutor komentarza: Zmęczony pseudo urzędnikamiTreść komentarza: Pato wioska, zero logiki, pseudo galeria/dziki parking a teraz przejście na przejściu, wielki działacz radny. Tak wielce krzyczał w tamtym roku że zrobi porządek ze ZWIK i co? jak był tak i jest dalszy problem z ciśnieniemData dodania komentarza: 7.05.2025, 13:35Źródło komentarza: Tu będzie przejście, między galerią a parkingiem. Kiedy?Autor komentarza: Inżynier BRDTreść komentarza: To nie jest dobry pomysł! Dla kilku pieszych tworzymy miejsce niebezpieczne i następne miejsce korkowania miasta. Ile tam aut parkuje na tym pseudo parkingu? Bezsensowna lokalizacja.Data dodania komentarza: 7.05.2025, 13:28Źródło komentarza: Tu będzie przejście, między galerią a parkingiem. Kiedy?Autor komentarza: HeheszekTreść komentarza: To może całkiem ten odcinek ul. Lipowej wyłączyć z ruchu pojazdów i będzie pasaż spacerowy. To już taki mega wysiłek, żeby przejść 30 metrów do przejścia dla pieszych? Sami z siebie robimy kaleki które nie dość, że nie uprawiają żadnego sportu, to jeszcze nie będą mogły chodzić. Jak kierowca ma uważać jak przejście będzie co 50-60 metrów? Bez sensuData dodania komentarza: 7.05.2025, 12:50Źródło komentarza: Tu będzie przejście, między galerią a parkingiem. Kiedy?
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama