Jego celem są kolejne sukcesy– nie tylko w tej serii, ale również w innych zawodach, w których startuje jako reprezentant KIWI RACING TEAM
– "Sky is the limit" – mówią w jego zespole. Bo chociaż za Fabianem dopiero pierwsza z sześciu rund pucharu, ambicje są znacznie większe.
Europejska seria, równe szanse
Trofeo di Serie to puchar Fiata 500, który wystartował w 2020 roku. Początkowo rozgrywany był tylko w Polsce, ale od ubiegłego sezonu zawody goszczą również na topowych europejskich torach, takich jak Red Bull Ring (Austria), Slovakia Ring (Słowacja) czy Balatonring (Węgry).
W pucharze bierze udział 14 kierowców, którzy ścigają się identycznie skonfigurowanymi Fiatami 500 o mocy 92 KM. Losowanie samochodów przed każdą rundą i dostosowanie ich wag sprawia, że każdy ma równe szanse. Właśnie w takich warunkach Fabian rozpoczął tegoroczny cykl.
– W pierwszym wyścigu na Red Bull Ringu zajął trzecie miejsce, a w drugim – rozgrywanym z odwróconej kolejności startowej – uplasował się na piątej pozycji – relacjonuje jego tata, Marek Kiwak.

Trampolina do świata motorsportu
Trofeo di Serie to nie tylko prestiżowa rywalizacja – to także szansa na pokazanie się szerszej publiczności. Udział w pucharze mogą brać młodzi, licencjonowani kierowcy. Niektórych z nich kibice znają już z innych serii, jak chociażby Maks Sówka (mistrz Europy Suzuki Swift Cup) czy David Dziwok, który ściga się w Clio Cup, Porsche Cup i reprezentuje Carpek Racing Team w Europie.
Zawody często odbywają się podczas dużych wydarzeń motorsportowych, jak Histo Cup czy Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski.
– Sam udział w tej serii to już spore osiągnięcie, ale naszym celem jest regularne stawanie na podium – podkreśla Marek Kiwak. – Chcemy też zwrócić uwagę sponsorów, bez których dalszy rozwój kariery Fabiana będzie bardzo trudny.
Ambitne plany na sezon 2025
W sezonie 2025 Fabian będzie rywalizować nie tylko w Trofeo di Serie. Reprezentując barwy KIWI RACING TEAM, zamierza startować również w takich cyklach jak TimeAttack Cup, Classic Auto Cup czy SuperOes Toru Kielce. W tych zawodach zasiada już za kierownicą mocniejszych maszyn – BMW 120d (280 KM) i BMW M235i (460 KM).
W ubiegłych latach zdobywał m.in. Puchar Toru Krzywa, podium w Time Attack Cup oraz tytuł wicemistrza Polski w klasie DS 1400 podczas wyścigów długodystansowych za kierownicą Kii Picanto.
Fabian ma za sobą intensywne przygotowania, a w jego zespole priorytetem jest nie tylko walka o trofea, ale także promocja motosportu – zarówno poprzez działania w social mediach, jak i organizowanie przejazdów czy szkoleń jazdy sportowej dla firm.
– Motorsport to kosztowna dyscyplina. Bez zewnętrznych partnerów trudno myśleć o kolejnych krokach – dodaje tata zawodnika.
Druga runda już w maju
Kolejna okazja do kibicowania Fabianowi już wkrótce – II runda Trofeo di Serie odbędzie się w dniach 9–11 maja 2025 roku na Torze Poznań, w ramach weekendu Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Zespół przygotował także wideo-relację z pierwszej rundy, dostępna jest ona na kanale YouTube: ZOBACZ RELACJĘ Z RED BULL RING
***
Chcesz wspomóc rozwój Fabiana Kiwaka? Skontaktuj się z zespołem KIWI RACING TEAM: 510-052-200, kiwisklep@o2.pl.
Napisz komentarz
Komentarze