źródło: siechnice.gmina.pl:
Władze i Mieszkańcy Gminy Siechnice z dużym niepokojem przyjęli informacje, że budowa tzw. „szprychy dziewiątej” w korytarzu istniejącej linii kolejowej Wrocław – Jelcz – Laskowice - Opole – Groszowice (E-30) będzie wymagała zajętości dużo większego terenu (…), na którym nastąpi dewastacja środowiska, niż pokazywały to pierwotne dane, a szerokość ta może wynieść od 40 do 80 m, przy jednoczesnej zmianie sposobu użytkowania pasa terenu o szerokości szlakowej „nie przekraczającej 150 m, w obrębie którego zlokalizowana zostanie trasa nowego ciągu kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą”.
Ponadto, „na obszarze tym konieczne będzie przeprowadzenie wysiedlenia ludności, wyburzeń obiektów mieszkalnych i usługowych, a także użyteczności publicznej” (Prognoza oddziaływania na środowisko SSL CPK).
Informacje, które Rada Miejska w Siechnicach i Mieszkańcy otrzymywali na etapie obwieszczenia o przystąpieniu do opracowania projektu dokumentu SSL w lutym bieżącego roku oraz w wyniku roboczych konsultacji z Panem Patrykiem Wildem, Radnym i Przewodniczącym Komisji Polityki Rozwoju Regionalnego i Gospodarki Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, współpracującym społecznie z CPK, wskazywały, że ingerencja w obszary Natura 2000 Grądy w Dolinie Odry (PLH020017) oraz Grądy Odrzańskie (PLB020002) nie będzie znacząca. Między innymi dlatego, że korytarz dla poprowadzenia dwóch torów linii kolei dużych prędkości będzie wynosił od 10 do 20 metrów.
Jak wynika z powyższego, informacje te w pierwszym etapie konsultacji społecznych wprowadziły Radę i Mieszkańców w błąd, stąd wzięło się stanowisko sformułowane w uchwale Nr XXII/204/20 Rady Miejskiej w Siechnicach z dnia 6 marca 2020 r. w sprawie stanowiska, dotyczącego rozwiązań przyjętych w dokumencie pn.: Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego które aktualnie nie może być podtrzymane zarówno przez Władze jak i Mieszkańców Gminy Siechnice.
W związku z powyższym zachęcam Mieszkańców Gminy do wyrażenia stanowczego sprzeciwu w formie petycji dla realizacji linii kolejowej dużych prędkości uwzględnionych w Strategicznym Studium Lokalizacyjnym Centralnego Portu Komunikacyjnego (SSL CPK) dla wariantów od 1-8 oraz wariantu 10.
Pełna treść petycji wraz z możliwością jej poparcia możliwe jest poprzez stronę:
Milan Ušák - burmistrz Siechnic
Napisz komentarz
Komentarze