Informujemy, że do piątku 26 marca 2021 roku Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Oławie będzie zamknięty ze względu na skierowanie pracowników wydziału na obowiązkową kwarantannę po kontakcie z osobą pozytywnie zdiagnozowaną na SARS-CoV-2 (COVID-19).
W związku z zaistniałą sytuacją, uprzejmie informujemy, że każdy przypadek dotyczący przekroczenia ustawowych terminów odnośnie zarejestrowania pojazdu sprowadzonego z kraju członkowskiego UE oraz zgłoszenia nabycia bądź zbycia pojazdu zarejestrowanego na terenie Rzeczpospolitej Polskiej będzie rozpatrywany indywidualnie.
O wznowieniu pracy Wydziału poinformujemy w naszych mediach.
Za utrudnienia przepraszamy.
Przypominamy, że w sprawie zgłoszeń nabycia lub zbycia pojazdów zarejestrowanych na terenie kraju nie jest wymagane osobiste stawiennictwo w urzędzie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami wszyscy interesanci, którzy kupili lub sprzedali pojazd po 1 stycznia 2021 roku są zobowiązani do zgłaszania nabycia lub zbycia pojazd w ciągu 30 dni. Osoby, które nabyły lub zbyły pojazd zarejestrowany w kraju przed 1 stycznia 2021 roku są zobowiązane w ciągu 180 dni zgłosić nabycie lub zbycie. Zawiadomienia nabycia bądź zbycia pojazdu można załatwić drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP https://www.gov.pl/.../zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu... lub za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej systemu Pojazd i Kierowca https://www.esp.pwpw.pl/ (wymagany profil zaufany) lub za pośrednictwem operatora pocztowego, przesyłając zawiadomienie z czytelną kopią dokumentu potwierdzającego nabycie lub zbycie. Zgłoszenie można również składać w zaklejonej kopercie w zielonym pojemniku znajdującym się przy wejściu głównym (od strony dworca PKS) do budynku Starostwa Powiatowego. W przypadku zgłoszenia nabycia, gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte na umowie są niezgodne z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym proszę o załączanie wszystkich dokumentów przenoszących prawo własności. W przypadku gdy zakupiony pojazd jest przedmiotem współwłasności, zgłoszenie nabycia musi być złożone przez wszystkich właścicieli.
UWAGA: Zgłoszenie nabycia wiąże się z przerejestrowaniem pojazdu, jednak z powodu pandemii i ograniczonego dostępu do urzędu, żeby uniknąć kary wystarczy zawiadomić Starostę o nabyciu pojazdu. Data złożenia wniosku za pośrednictwem ePUAP lub data stempla pocztowego oznacza datę złożenia wniosku w urzędzie.
Informujemy również, że pozwolenia czasowe i zalegalizowane tablice rejestracyjne zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie do 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii – jeżeli termin ważności czasowej rejestracji upłynął w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii. Jednocześnie należy pamiętać, że stan pandemii nie zwalnia kierowców z obowiązku przeprowadzania przeglądu rejestracyjnego pojazdu i posiadania ważnego ubezpieczenia pojazdu.
Terminowe prawo jazdy zachowuje ważność do czasu odwołania stanu epidemii. Natomiast orzeczenia lekarskie wydane w ramach wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich, których ważność upłynęła po dniu 7 marca 2020 r., zachowują ważność, nie dłużej jednak niż do upływu 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii.
Reklama
Starostwo Powiatowe potwierdza. Wydział Komunikacji zamknięty do końca tygodnia
Potwierdziły się nasze wcześniejsze doniesienia. Publikujemy komunikat Starostwa Powiatowego
- 22.03.2021 16:21
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze