System CRM, a identyfikowanie powracających klientów.
Kluczem do sukcesu sprzedażowego jest budowanie trwałych relacji z klientami. Powracający klient to dla firmy duża szansa na wartościową transakcję. System CRM gromadzi dane o naszych klientach, zapisuje transakcje, maile, czas trwania i termin rozmów telefonicznych. Dzięki temu podczas ponownej rozmowy z klientem lub prowadzenia konkretnych działań marketingowych możemy spersonalizować ofertę do potrzeb klienta, co pozwoli umocnić relacje biznesowe i ułatwi sprzedaż.
Monitorowanie aktywności w kanałach social media
W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić, aby licząca się firma nie posiadała profilu w social mediach, w zależności od branży może to być Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, LinkedIn, czy bardziej branżowy portal. Zastosowanie systemu CRM pozwala na stałe monitorowanie aktywności w social mediach, co w dużym stopniu ułatwia sprawną komunikację z klientami.
Zwiększenie liczby klientów
Aby firma się rozwijała i przynosiła coraz większe zyski, koniecznym etapem jest pozyskiwanie nowych klientów. Dzięki nowoczesnym narzędziom oferowanym przez systemy CRM praca handlowca jest zautomatyzowana i pomaga w znaczny sposób dotrzeć do potencjalnych klientów.
Zwiększenie wydajności pracy
W systemie CRM wiele czynności możemy wykonywać automatycznie, dzięki czemu oszczędzamy spora ilość czasu, która możemy rozdysponować na inne czynności. Dodatkowo intuicyjny panel nawigacyjny w systemach CRM pozwala na planowanie i grupowanie zadań oraz oznaczanie ich przy pomocy kolorów lub symboli, aby pomóc nam prawidłowo zaplanować prace.
Możliwość planowania nadchodzących kampanii sprzedażowych
Przydatnym narzędziem, które oferuje Program CRM ESTI - https://esticrm.pl/, jest kalendarz, w którym w łatwy sposób możemy zaplanować kampanie sprzedażowe. W tym miejscu możemy też zarzucać harmonogramie prac zespołów.
CRM doskonałym rozwiązaniem podczas pracy w trybie home office
Wiele firm doceniło zalety systemu CRM po wybuchu pandemii w 2020 roku, co skutkowało nagłą zmianą trybu pracy na home office. Poprzez zastosowanie systemu praca z domu okazała się równie skuteczna, co praca wykonywana stacjonarnie.
Zaawansowane narzędzia analityczne
Nowoczesne systemy CRM posiadają szereg funkcji i narzędzi analitycznych, które w krótkim czasów umożliwiają podsumowanie i eksport danych dotyczących wybranych przez nas działań sprzedażowych. Ma to duży wpływ na planowanie i przebieg przyszłych kampanii marketingowych i sprzedażowych.
Wygodna kontrola i zarządzanie praca zespołu
Wprowadzenie do firmy systemu CRM pozwala liderowi zespołu planować zadania skierowane do zespołu lub bezpośrednio do danego pracownika. Dzięki rozbudowanej bazie danych może on dodatkowo analizować, na jakim etapie jest dana kampania sprzedażowa i jakie przynosi skutki, aby na bieżąco móc wprowadzać zmiany wpływające na poprawę sprzedaży.
Zaawansowane narzędzia sprzedażowe
Nowoczesne systemy CRM posiadają wiele narzędzi analitycznych, które w szybki sposób przeanalizują dane dotyczące użytkowników i przeprowadzanych wcześniej kampanii, aby pomóc nam opracować najbardziej skuteczna kampanię sprzedażową.
Swobodne przesyłanie danych
Dla wielu osób kluczowa funkcja systemu CRM jest możliwość przesyłania plików oraz danych, które zostały utworzone przed wdrożeniem systemu.
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze