Realizacja zadania prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa”. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa dwóch nowych jednokrawędziowych peronów o długości 200 m – przystanku kolejowego Oława Zachodnia (nazwa robocza) na linii nr 132 wraz z wykonaniem odwodnienia, dojść do peronów, przejścia podziemnego pod torami o odpowiednim standardzie dostosowanym do warunków lokalnych oraz innymi niezbędnymi robotami w branżach towarzyszących. Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów: dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń; wszystkich robót budowlanych zgodnie z zakresem zamówienia na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez zamawiającego dokumentacji projektowej, o której mowa w ww. pkt 1 oraz wszystkich robót przygotowawczych niezbędnych do wykonania zakresu umowy oraz wykonania wszelkich czynności wymaganych prawem; przeprowadzenie oceny zgodności podsystemu strukturalnego „Infrastruktura” oraz „Sterowanie – urządzenia przytorowe” objętych zakresem zamówienia na każdym etapie (projektowania, budowy i końcowych prób podsystemu). Na realizację powyższych prac będą 24 miesiące. Oferty w przetargu można składać do 22 grudnia 2021 r. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.
*
Stowarzyszenie odniosło się też do publikacji "Gazety Powiatowej - Wiadomości Oławskie" na temat przystanku. Chodziło o cytowaną tam wypowiedź burmistrza Oławy, którą skomentowano. Przede wszystkim jednak 'Wszystko dla Oławy" dziękuje:
- Szanowni Państwo, wszyscy cieszymy się, że ten obiekt powstanie. Jest to jednak w dużej mierze zasługa głównie mieszkańców, którzy widząc nieudolność i obojętność władzy w tym zakresie wzięli sprawy w swoje ręce. Daleko idąca determinacja polegająca na ciągłym wywieraniu presji, pisaniu dziesiątek pism, uczestniczeniu w spotkaniach, poświęcaniu wiele prywatnego czasu, doprowadziła do tego, co mamy. W sprawę mocno zaangażowana była radna Magdalena Ziółkowska, były interpelacje posła Jarosa. Na wymienianie więcej nazwisk i podziękowania przyjdzie czas po wybudowaniu obiektu. Na obecnym etapie sukces mamy bezprecedensowy w najnowszej historii Oławy. Otóż powstanie tak strategicznego komunikacyjnie obiektu staje się faktem. Jest postępowanie przetargowe, jest realny termin (oddanie za dwa lata). To coś czego w Oławie brakuje. Miasto o tak wielkim potencjale, czeka na mosty (lista rezerwowa), na obwodnicę (czekamy kilkadziesiąt lat, jakaś szansa jest, ale ok, 2028 r.), a tu nagle po kilku letniej walce mieszańców będzie przystanek, który sprawi, że skończy się wykluczenie kolejowe oławian zamieszkujących największe oławskie osiedle mieszkaniowe i zachodnią stronę miasta. Już po kilku minutach od wyjścia z domu wsiądziemy do pociągu, który w 20 minut dowiezie nas do centrum Wrocławia. Jak wiele korzyści to przyniesie nam wszystkim, doskonale wiemy, będziemy o tym jeszcze nie raz wspominać. Jednocześnie deklarujemy, że już myślimy nad wywarciem wpływu u Marszałka Województwa, aby od rozkładu jazdy pociągów 2023/2024 na trasie Oława - Wrocław kursowały w godzinach szczytu dłuższe składy, tak aby podróżni wsiadający na przystanku Oława Zachodnia mogli w godnych warunkach wsiąść do pociągu i kontynuować podróż do stolicy województwa.
Napisz komentarz
Komentarze