Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 02:06
Reklama Hipol
Reklama
Reklama
News will be here

Kolej dużych bierności

To nie musi kosztować aż 33 mld i rozjeżdżać nam gminy. Bardzo ciekawa propozycja w sprawie Kolei Dużych Prędkości...
Kolej dużych bierności
Taką trasą też mogłyby szybko jeździć pociągi

Oto obszerne fragmenty listu Marka Drabińskiego ze Stowarzyszenia Mieszkańców Wszystko dla Oławy ((co ważne - także... kolejarza):

Już na początku 2020 r. odbyły się konsultacje w sprawie przebiegu trasy Kolei Dużych Prędkości przez powiat oławski. Natomiast w tym samym czasie dokładnie 9 marca w starostwie odbyło się spotkanie informacyjne dotyczące prezentacji wstępnych wariantów przebiegów korytarzy autostrady A4 na odcinku Wrocław-Krzyżowa oraz drogi ekspresowej S5 na odcinku Sobótka (S8) - Bolków (S3). Nasi włodarze wtedy, zamiast informować mieszkańców powiatu o tym, co ich czeka, jeśli inwestycja kolejowa doczeka się realizacji, zajmowali się podziwianiem przebiegu trasy, która dla przeciętnego mieszkańca naszego powiatu nie ma większego znaczenia. Przez półtora roku nie zrobiono nic, co mogłoby zatrzymać lub zmienić przebieg trasy tej absurdalnej inwestycji kosztującej nas podatników 33 mld zł. Tyle bowiem ma kosztować budowa odcinka KDP Wrocław - Łódź.

Szanowni Państwo, w 2012 r. forsowany był przez ówczesnego Prezydenta Wrocławia projekt przebiegu trasy Wrocław - Warszawa, istniejącymi torami przez Oleśnicę Kępno, Wieruszów. Budowa 49 kilometrów nowych torów z Wieruszowa do Sieradza i elektryfikacja 44 km linii z Oleśnicy do Kępna mogłaby skrócić podróż pociągiem z Wrocławia do Warszawy do 2,5 godziny. Myślę, że do CPK pociąg dojeżdżałby tą trasą już w 2 godziny. To wszystko za 3 mld zł, a nie za 33, czyli 11 razy taniej! Po tych torach jeździłyby konwencjonalne pociągi na prąd stały, jakie na liniach PKP PLK S.A. stanowią absolutną większość. Już za dwa lata po zakończeniu wszystkich prac na Centralnej Magistrali Kolejowej obecnie jeżdżące pendolino pokona trasę z Wrocławia do Warszawy w 2 godziny 59 minut. Czy to nie jest dobry czas? Czy stać nas na wywalanie takich pieniędzy? Jestem kolejarzem, rozmawiam często z kolegami po fachu. Większość z nas uważa, że budowa KDP w takim kraju jak Polska jest niepotrzebna...

 

Cały list w najbliższym wydaniu "Gazety Powiatowej - do kupienia już jutro po południu na terenie powiatu oławskiego

 

Marek Drabiński


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Prawdziwy Kolejarz 20.12.2021 13:10
Kolejarza? jaki z Ciebie kolejarz? zrobiony z lodziarza. Człowiek, któremu wszystko przeszkadza nie zależnie czy jest to dobre czy jest to złe byle tylko na przekór włodarzowi miasta Oława i był słyszalny.

nieporadny 19.12.2021 21:08
Mam lepszy pomysł na wstęp "Oto obszerne fragmenty listu Marka Drabińskiego ze Stowarzyszenia Mieszkańców Wszystko dla Oławy ((co ważne - także... KANDYDATA NA RADNEGO - KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY PLATFORMA.NOWOCZESNA KOALICJA OBYWATELSKA". Fakt ten rzuca nowe światło na słowa zawarte w liście. Czy list został napisany przez mieszkańca powiatu, kolejarza czy przez przeciwnika PISu, który chce wykorzystać okazję do walki z jednym z rządowych projektów?

pkp 19.12.2021 05:26
Panie "merytoryczny...." a pokaż mi pan rozkład tych krótkich lotów co to mają być zastąpione przez KDP? bo z tego co się orientuję to w całej europie tak na zachód od nas to ta kolej nie zastąpiła lotów międzymiastowych, jest tylko dodatkowym środkiem transportu. Piszesz pan ,że będzie szybsza od samochodu...i tu się zgadzam ale, rachunek ekonomiczny dla zwykłego zjadacza chleba jest prosty. Bilety na taki przejazd na bank nie będą kosztowały 20 czy 50 pln tylko grubo ponad stówkę ( chyba, że w promocji) a ja jadąc autem za ten odcinek wydam z np: trzema osobami 150 za paliwo a nie 300.Fakt, będę jechał dłużej ale 150 zostanie w kieszeni. Następną sprawą jest to ,że z dworca jak i z lotniska trzeba dojechać do miejsca docelowego a to dodatkowa kasa. Jesli ktoś jedzie w pojedynkę to masz pan rację ale, jak więcej osób to jest już problem bo koszty mocno rosną. Tutaj nie chodzi o eliminację lotów lub innych środków transportu a o zmniejszenie natężenia ruchu na drogach w określonych kierunkach bo np: gdyby nie było kolejowego połączenia do wrocławia to ta cała rzesza ludzi musiałaby jakoś tam dotrzeć , PKS-em lub własnym autem a wtedy ilość samochodów wzrasta drastycznie i klops , miasto staje. Nigdy nie wyeliminujemy tego problemu w 100% bo populacja ludzi nie maleje, miejsca pracy lub inne sprawy wymagają dojazdu i pytanie tylko czym mają tam dojechać, dlatego szuka się nowych rozwiązań a jednym z nich jest właśnie KDP która i tak nie rozwiąże tego problemu. Wspomnij pan co się stało gdy był lockdown i wszystko stanęło. Nagle okazało się ,że latanie i jeżdżenie autem nie jest wcale takie niezbędne a selfi z egiptu poszło się pi.......bo i tak wszyscy siedzą na du....w domu i nigdzie nie popylają aby się pochwalić póżniej znajomym na fejsie. Problem w tym czy nam to jest niezbędne, a to kolejna moda na dogonienie zachodu bo oni mają, a my nie. Zobacz pan co stało się z Pendolino. Miało być dobrze a wyszło jak zawsze . Najpierw przystosujmy obecną infrastrukturę do tego co mamy a dopiero póżniej szalejmy z prędkościami.

tnt 18.12.2021 20:57
monsieur "icek" a gdzie mam niby znalezć tę ustawę ? w tekście tego nie ma a z mapki, zresztą marnej jakości to wynika ,że linia lolejowa KDP nie biegnie w powietrzu ani pod ziemia no i nie jest w linii prostej.200 km tak na oko przetnie z dobrych parędziesiąt szlaków drogowych a to już jest problem. Chyba, że pójdzie wiaduktami jak w innych państwach a to już gruba kasa i 33mld to nie pyknie.

Icek 19.12.2021 09:59
Na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 2 i ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409, z późn. zm.) zostało wydane rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie. Zgodnie z §  4: przejazdy kolejowo-drogowe i przejścia mogą być stosowane na liniach kolejowych i bocznicach kolejowych, na których ruch kolejowy jest prowadzony z prędkością nie większą niż 160 km/h. W związku z tym cała linia będzie odpowiednio dostosowana.

Merytroryczny Wśród Hejterów 18.12.2021 10:55
Pewna część osób nie do końca rozumie jaka jest idea kolei dużych prędkości, więc wyjaśniam: Kolej Dużych Prędkości ma zmniejszyć krótkie loty samolotami ( do ok. 1000 km ) gdyż kolej do tego dystansu jest szybsza od samolotu ponieważ na lotnisku trzeba przejść odprawy, kontrole bezpieczeństwa itp: KDP ma obsługiwać wszystkie duże i wybrane średnie miasta. A do stacji na której zatrzymuje się Pociąg KDP można dojechać pociągiem Inter City lub Regio. KDP byłyby znacznie szybsze od samochodu, i czasowo lepsze od samolotów. Jeżeli koleje te zostaną wybudowane to np. podróż na morze będzie trwała 4 godzny zamiast 5-7 godzin jazdy samochodem ( gdzie jeszcze trzeba robić odpoczynki, tankować ). Więc myślę że z KDP będzie korzystać masa osób a nie ,, garstka biznesmenów '' jak to niektórzy mówią. Proszę o merytoryczne odnoszenie się do mojego komentarza.

M 18.12.2021 16:30
Żeby godzinę szybciej dojechać nad morze miałbym zrezygnować z samochodu? Zwłaszcza, że i tak musiałbym dojechać pociągiem z Oławy do Wrocławia (i tu pewnie tą zyskaną godzinę zgubiłbym niemal w całości). To jakaś totalna abstrakcja. Zwłaszcza, że dojazd nad morze obecnie jest całkiem niezły (A4 a później na S3). Po to żeby być zależnym od innych przez cały pobyt, wydawać na taksówki, tłuc się z bagażami, które bym sobie zapakował do bagażnika, być na konkretną godzinę w pociągu miałbym się zdecydować na pociąg, po to aby zaoszczędzić godzinę w podróży? Nawet za darmo jakby były bilety to bym się nie zdecydował. Student z plecakiem to pewnie weźmie najtańszy bilet a nie KDP, rodzina z dzieckiem w życiu się nie zdecyduje na pociąg jak ma samochód. Więc kto niby miałby się zdecydować na wyjazd na wakacje KDP?

Icek 19.12.2021 12:56
O czym ty mówisz? Malo jest bezpośrednich pociągów z Oławy nad morze? Jaka przesiadka we Wrocławiu?

Anonim 19.12.2021 14:19
kto będzie pociągiem jechał nad morze? Chyba tylko po to by przejechać się i zobaczyć jak drogie są taksówki nad morze. Za same dojazdy taksówkami zapłacisz tyle, że masz dość. A coś zwiedzić dojechać. Zapłacisz za taką kolej sporo kasy, a drugie tyle wydasz na taxi, bo oni tam sobie dobrze liczą. A tych pociągów z Oławy nad morze aż tyle codziennie nie ma.

M 19.12.2021 16:48
Ale KDP w Oławie się nie będzie zatrzymywać, a o tym jest mowa. "Merytoryczny" wskazał, że KDP jest potrzebne po to żeby godzinę szybciej dojechać nad morze, a ja wskazałem, że to bzdura i totalna abstrakcja.

Walerian 17.12.2021 13:47
Małomiasteczkowość się w was odzywa i upór starego górala, który nie da tknąć swojego gruntu. Myślicie że ktoś czyta takie niszowe portale, czy naszą gazetę lokalną, może ktoś patrzy na te wasze protesty na wsi jakie robicie, patrzy na waszego Burmistrza, bo zdjęcie z Burmistrzem to niby coś znaczy? To są konsultacje społeczne więc trzeba wysyłać jak najwięcej opinii do projektantów aby uwzględnili wasze racje (jeśli są) w proponowanej trasie KDP.

M 18.12.2021 16:32
To nie jest małomiasteczkowość i słoma ci z butów wyłazi skoro potrzebujesz obrażać wszystkich wokół, żeby się podbudować. Pan wielkomiejski a rodzice pewnie w Gaciach mieszkają albo innej metropolii. Ludzie po prostu zrozumieli, że oni na tym nie skorzystają, a wygeneruje to jedynie problemy dla nich. To trochę tak jakby sąsiad sobie wymyślił, że zrobi sobie korytarz przez twój salon bo mu będzie wygodniej do garażu przejść.

Anonim 17.12.2021 10:43
Zobaczcie jak nagle pojawiło się wiele głosów merytorycznych i interesownych osób, które jak widać znają się na tym i chcą przekonać do swoich racji. Zamówiony PR odgórnie, wchodzą na lokalne fora i mają za zadanie przekonywać do swoich pomysłów. Pomysłów, które nam Oławianom i Jelczanom utrudnią życie, ale pogrubią portfele takim właśnie właścicielom firm, które dostarczają potrzebny asortyment. Boją się o własne pieniądze, których nie zarobiliby, gdyby nie doszło do tej inwestycji. Stąd nagle mamy kilka postów, osób, którym bardzo zależy, by przekonać lokalną społeczność. Tym bardziej, że w Jelczu wraz z mieszkańcami, ramię w ramie stanęli Bogdan Szczęśniak i Marek Szponar, a więc włodarze miasta i gminy, więc interesowni panowie obawiają się o wzrostu negatywnych opinii.

dżef 17.12.2021 13:12
Dokładnie, niech w pierwszej kolejności powiedzą jakie niby da to korzyści mieszkańcom naszego powiatu, ale konkretnie, a nie puste slogany.

Opłacony 18.12.2021 21:15
Konkretną korzyścią jest skrócenie czasu jazdy. Aktualnie najszybsze połączenie z Jelcza-Laskowic do Warszawy z przesiadką we Wrocławiu zajmują 4:27 (przesiadka na EIP), 4:33, 4:51 i 5:17 z przesiadką na najszybsze IC. Skrócenie czasu podróży pociągów kategorii EIP między Wrocławiem a Warszawą z 3:47 do 1:50 pozwoli dojechać z Jelcza-Laskowic do Warszawy w około 2:30 a wydzielona linia bez kolizji z ruchem towarowym i podmiejskim pozwoli na zwiększenie częstotliwości połączeń Wrocław-Warszawa (a co za tym idzie J-L - Warszawa). Wszyscy, którzy teraz aby dojechać koleją do Warszawy przesiadają się we Wrocławiu będą zyskiwać 2 godziny, nie tylko mieszkańcy Wrocławia. KDP pozwoli również na szybszy dojazd na przykład do Pragi. Wielokrotnie powielanym mitem z lat minionych jest to, że ceny biletów na ekspresy pozwalają podróżować tylko biznesmenom. Bilet na express do Warszawy 10 lat temu w 2012 roku kosztował 113 zł przy płacy minimalnej 1 111,86 zł netto. W 2022 roku kosztuje 139 zł na EIC i 150 zł na EIP bez promocji (w super promo 59 zł) przy płacy minimalnej 2 363,56 zł.

kris 19.12.2021 11:15
I już manipulujesz. Po pierwsze, nigdzie nie jest powiedziane, że bilety na KDP będą w cenie EIP, a nie np: droższe. Po drugie jaki jest sens degradacji środowiska, przesiedlania mieszkańców i płacenia odszkodowań tym, którzy mają nieruchomości w pobliżu planowanej trasy tylko po to żeby skrócić czas przejazdu o kilkadziesiąt minut? Trzy częstotliwość pociągów jest dostosowana do obłożenia, jeśli jeżdżą przepełnione pociągi to się albo powiększa składy albo w miarę możliwości dokłada kolejne połączenia (w zależności od obciążenia toru). To, że się zrobi luźniej na torach nie oznacza jednocześnie dołożenia kolejnych połączeń, bo nikt nie będzie dokładał połączeń tylko po to żeby pociągi jeździły puste.

Opłacony 19.12.2021 20:38
1. Dlaczego te pociągi mają mieć droższe bilety od EIP? Standard będzie identyczny a koszty przejazdu będą niższe, bo pociąg będzie miał mniej kilometrów do przejechania, nie będzie musiał zwalniać i przyspieszać co chwilę jak aktualnie, gdzie są miejscowe ograniczenia wynikające z np geometrii linii. Koszty eksploatacji linii prądu przemiennego jest niższy od tych stałego. 2. A jaki jest sens budowania sieci przesyłowych energii elektrycznej, infrastruktury telekomunikacyjnej itd? Każda inwestycja wiąże się z pewnymi utrudnieniami, ale w tym przypadku bilans zysków i strat jest bezdyskusyjny. Warto zapoznać się z nowoczesnymi mało inwazyjnymi technologiami budowy linii kolejowych, które znacznie ograniczają wpływ inwestycji na środowisko. Nikt nie zostanie odcięty od lasu czy innych terenów wypoczynkowych. Warto zobaczyć jak wyglądają w innych krajach linie KDP. Istniejące drogi będą przechodzić pod torowiskiem, nowoczesne torowisko znacznie ogranicza emisję hałasu a niskie ekrany akustyczne dodatkowo wyciszają i nikt nie dopuści aby jakiekolwiek normy hałasu zostały przekroczone. 3. Istniejące linie wychodzące z Wrocławia są mocno obłożone i wielokrotnie działa to hamująco na uruchomienie dodatkowych połączeń. Najlepiej widać jak uruchomienie pociągu IC w godzinach szczytu wpływa na pociągi Regionalne, które z nim kolidują. Pseudopropozycja pana maszynisty skutkowałaby likwidacją wielu pociągów osobowych do Oleśnicy oraz skierowaniem części pociągów towarowych przez Jelcz-Laskowice oraz Oławę w celu odciążenia linii z Wrocławia do Oleśnicy.

kris 20.12.2021 08:07
Ad. 1 Chociażby z tego powodu, że koszt utrzymania linii będzie rozbijał się na znacznie mniejszą ilość pociągów. Ad. 2 Słaby przykład. Sieć elektryczna i telekomunikacyjna jest niezbędna każdemu, Są budowane nowe osiedla to wiadomo, że trzeba tam dociągnąć prąd i inne media, bo bez tego ludzie nie będą mieli jak funkcjonować. Brak prądu czy zasięgu odczuje każdy, natomiast braku KDP nie odczuwa nikt, bo większość z tego nigdy nie skorzysta. Ad. 3 To trzeba te linie modernizować, pomyśleć o dodatkowym torze przy istniejącej nitce, równomiernym obłożeniu linii, a nie szklane domy budować.

Icek 20.12.2021 23:05
Ile chciałbyś dołożyć składów, skoro szlak z Wrocławia do Warszawy już jest przeładowany? Na tej linii nie da sie już skrócić czasu jazdy przy obecnej infrastrukturze.

Inżynier22 17.12.2021 07:38
Drabiński o budowie dróg i kolei ma mgliste pojęcie. Aby osiągnąć dużą prędkość, tor musi być prawie prosty a łuki bardzo, bardzo łagodne, siły odśrodkowej się nie oszuka, więc nie da się zaprojektować linii po starym śladzie bo zapewne nie spełni on wymogów technicznych, a tor do 160km/h mało kogo interesuje bo nie jest przyszłościowy. Tak samo autostrady buduje się po nowym śladzie bo stare drogi były zbyt kręte. Przyszłość to tylko wydzielony tor dla kolei dużych prędkości z nową infrastrukturą i bezkolizyjny z wszystkimi drogami. Koszty duże, ale pamiętajcie że inwestycje napędzają gospodarkę. Protesty są głupie i niepotrzebne bo zapewne inwestycja i tak powstanie po wariancie najbardziej korzystnym, myślę że na pewno nie po waszym 44 bo to był tylko wariant alternatywny, część osób dostanie odszkodowanie za swoje mienie i będzie musiała poszukać nowe lokum, ale takie jest życie.

Anonim 17.12.2021 10:32
Jak on ma mgliste pojęcie, to co można powiedzieć o tobie? Widziałeś te warianty, żaden z nich nie jest w linii prostej, więc to już oznacza mniejsze prędkości. Inwestycje napędzają gospodarkę, ale i portfele zaangażowanych przedsiębiorców w ten projekt. Liczysz na to prawda. Kilku przedsiębiorców, producentów i właścicieli firm już pewnie ustalona oraz kilka osób z dyrekcji odpowiedzialnych za projekt dostanie spory zastrzyk gotówki, więc nagle znaleźli się obrońcy szybkich kolei na lokalnych forach nie wiadomo skąd, bo zapewne nie z Oławy czy Jelcza.

kris 17.12.2021 07:25
jest to inwestycja, która w żaden sposób nie polepszy życia mieszkańcom naszego powiatu Dla naszego powiatu nie ma tu żadnej korzyści!, jedynie garstka kolesi z Wrocławia będzie miała jak szybciej jeździć do Warszawy i to wszystko. Jakie jest obłożenie pendolino (EIP)? Przecież ten ekspres jeździ praktycznie pusty, posłowie nim jeżdżą, bo mają z kasy podatników opłacone.

Icek 17.12.2021 12:52
Sam jesteś pusty. Bilety na Pendolino trzeba często kupować z tygodniowym wyprzedzeniem ze względu na wysokie obłożenie.

kris 18.12.2021 16:33
jeżdżę czasami to przecież widzę, że jeżdżą puste

pasendżer 19.12.2021 19:46
Przed korektą kupowałem tydzień wcześniej bilet z Warszawy do Oławy i nie było miejsc na żaden pociąg. Musiałem jechać z przesiadką w Katowicach. Więc ciekawe gdzie są te pustki. Pewnie oglądasz pociąg.

kris 20.12.2021 08:10
wiadomo, że jak kupisz na okres świąteczny lub przed dłuższym weekendem to jest problem z miejscem, ale na co dzień te pociągi wożą głównie powietrze Bilet na Pendolino do Oławy chciałeś kupić, a to naprawdę ciekawe.

pasendżer 20.12.2021 12:24
Na Pendolino do Brzegu i dalej jest przesiadka na IC. O pustych pociągach z i do Wrocławia ciągle piszą trolle z Lwówka Śląskiego, którzy pociąg widzieli na obrazku.

Anonim 16.12.2021 23:02
Ale jak będzie kolej dużej prędkości to kto będzie jeździł obecną linią. Nie lepiej zmodernizować obecnej linii i tak większość to zwykli mieszkańcy, biznesmeni i tak wolą jeździć swoimi autami lub służbowymi samochodami. Szybka kolej zatrzymywała by się tylko w 2 3 stacjach, a reszta mogła by zjeżdżać na boczne tory. W Oławie też czasami regio zjeżdża na trzeci tor bo jedzie intercity albo pendolino. Czy warto inwestować 3 miliardy zł w szybkie koleje. Chyba, że przyczyna jest ukryta i stoi za tym szybkie przerzucenie kilkadziesiąt tysięcy żołnierzy do obrony Warszawy, ale z ruskimi i tak nie mamy szans, a na Amerykanów nie mamy co liczyć. Ewentualnie wyślą notę protestacyjną i nałożą sankcje gospodarcze. Nie ma ważniejszych odcinków gospodarki. Co da ta dodatkowa godzina szybciej w Warszawie czy Wrocławiu? Godzina szybciej i oni chcą za 3 miliardy niszczyć lasy, plaże, wysiedlać ludzi z domów, czy w Polsce ktoś myśli, czy to wszystko układa jakiś przysłowiowy dyrektor z filmów Barei, który przekłada jezioro na makiecie w inne miejsce?

tnt 16.12.2021 21:47
A jakieś mosty ,tunele to będą? bo jak nie to znowu nastawiają szlabanów i lipa. Swego czasu w Oławie jak puścili pierwsze pendolino to byłem świadkiem jak szlaban nie opadł do końca a pendolino już grzało przez przejazd.

Icek 17.12.2021 12:54
Zajrzyj do ustawy, to sie dowiesz czy będą szlabany czy wiadukty.

Merytoryczny Wśród Hejterów 15.12.2021 15:21
Ja dodam swoją część komentarza, do tego co powiedzieli użytkownicy: IC Odra i Inżynier Budowy. Po pierwsze kwestia Bezpieczeństwa, Skoro pociągi dużych prędkości miały by się poruszać po tych samych torach co inne pociągi, to mogło by dojść do zderzenia z przysłowiowym kiblem w razie awarii urządzeń SRK lub błędu ludzkiego. Już sam wyjazd z Wrocławia odbywał by się z niskimi prędkościami gdyż pociąg przez 12 km i 20 minut musiałby pokonywać liczne zakręty, zwrotnice i przejazdy kolejowe, potem od Wrocławia Sołtysowie do Wieruszowa Są liczne przejazdy kolejowe, które musiałyby zostać zastąpione tunelami lub wiaduktami co też swoje kosztuje. A odcinek Oleśnica Wieruszów jest jednotorowy więc trzeba by było dobudować drugi tor lub wybudować dwa nowe obok starych po za tym kolej musiała by jechać z prędkością co najmniej 250 km/h co oznaczało by potrzebę łagodzenia łuków i prostowania torów. Więc tak realnie gdyby został dobudowany drugi tor na odcinku Oleśnica Wieruszów i nowe tory od Wieruszowa do Sieradza to pociągi mogły by pędzić te 300 km/h dopiero po nowych torach z Wieruszowa do CPK. A wcześniej pociągi by jechały 120 km/h o ile by na to poswawoliła sieć trakcyjna bo 3 kV nie wystarczą do zasilenia pociągu KDP. Myślę że kolej proponowana przez CPK jest o wiele lepszym rozwiązaniem, z o wiele wyższym napięciem zasilania ( 25 kV 50 Hz ) i z o wiele prostszym przebiegiem z łukami o promieniu kilkudziesięciu kilometrów. Jeżeli chcemy mieć kolej dużych prędkości to musimy ją oddzielić od innych pociągów tak jak to ma miejsce w przypadku TVG czy kolei Shinkansen. Plany z czasów rządów Tuska by zrobić i się nie narobić są już nieaktualne. A tak satyrycznie czy po tej linii jeździły by kible z pakietem aero ze ze swapowanymy silnikami z pendolino ?. Proszę o merytoryczne odnoszenie się do mojego komentarza.

Renee 14.12.2021 23:25
Ma to sens. Iluzoryczna korzyść typu skrócenie dojazdu Wrocław - Warszawa o 60 minut, to niby przemawia za KDP. Ale dla nas z Jelcza-Laskowic trzeba najpierw dojechać do Wrocławia, przesiąść się. Mimo, że mieszkamy w aglomeracji wrocławskiej, zysk będzie prawie żaden. Kto więc zyska, garstka biznesmenów z centrum Wrocławia robiących interesy w Warszawie? Czy to jest warte tych pieniędzy???

Opłacony 20.12.2021 12:31
Skrócenie czasu podróży pociągów kategorii EIP między Wrocławiem a Warszawą z 3:47 do 1:50 pozwoli dojechać z Jelcza-Laskowic do Warszawy w około 2:30 zamiast 4:27. Ogromna liczba ludzi jeździ pociągami z przesiadką, dlatego nie sądzę aby konieczność wsiadania do pociągu dalekobieżnego we Wrocławiu była barierą nie o przeskoczenia dla mieszkańców Jelcza-Laskowic. Czy ponad 40% skrócenie czasu przejazdu jest "prawie żadne"?

IC Odra 14.12.2021 23:21
Kompletne bzdury. Po modernizacji Centralnej Magistrali pociąg Warszawa-Opole bedzie miał czas jazdy 2:45, a do Wrocławia 3:20. Jakieś grzebanie się przez Wieruszów, Oleśnicę itp. to nonsens. Na tej linii realne prędkości to 120-160 km/h, to nie skróci czasu jazdy do Warszawy. Nie mówiąc o kosztach. Te 3 mld zł to chyba dla jednego toru. A jeszcze koszty eksploatacji tej protezy. Krótko mówiąc, ten list to pogląd uwsteczniający, polityczna zadyma, nic więcej.

inżynier budowy 14.12.2021 22:46
Pan maszynista zbyt dużo kreozotu się nawdychał podczas swoich wyliczeń. Linia 271 i 143 od Wrocławia Głównego do Psiego Pola z powodu geometrii większość 60km/h. Dalej do Oleśnicy nawet jakby zmodernizować to wyjdzie maksymalnie 160km/h. Linia 181 Oleśnica - Wieruszów większość 40km/h i jednotorowa, z daleka nie widać, ale taka prosta też nie jest. Modernizacja pozwoliłaby na osiągnięcie 120/160 km/h. Linia 14 Sieradz - Łódź Kaliska maksymalnie 120km/h. Po modernizacji maksymalnie 160 km/h a w wielu miejscach maksymalnie 120 km/h ze względu na geometrię toru. Należy też podkreślić, że wszystkie przytoczone linie są obłożone ruchem towarowym oraz regionalnym. Przytoczone czasy jazdy są "bardzo optymistyczne" a wprowadzenie pociągów kwalifikowanych działałoby negatywnie na pociągi towarowe i regionalne. Proszę szanowną redakcję aby opatrywała tego typu listy merytorycznym komentarzem. Należy chronić czytelników przed dezinformacją nieumyślną i umyślną.

Marek Drabiński 16.12.2021 18:17
Widzę, że opłacone lobby pod kołderką z napisem anonimowość działa. Cóż taka praca. Pozdrawiam serdeczne i zachęcam do przeczytania całego listu.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama