Już dwukrotnie publikowaliśmy duże materiały na temat parkingu przy Intermarche i Bricomarche. Nie sposób było nie reagować, kiedy o interwencję prosili kolejni czytelnicy, twierdzący, że dostali wezwanie do zapłaty, gdy parkometr nie działał. Zarówno Intermarche, jak i TD System - operator urządzeń - w obszernych oświadczeniach, kategorycznie zaprzeczali nieuczciwym praktykom na parkingu, jak również informowali, że nie ma fizycznej możliwości, aby pracownik wystawiał wezwania do zapłaty, kiedy urządzenia mają awarię. A po jej usunięciu powinien odczekać jeden cykl bezpłatnego parkowania, czyli 90 minut, zanim zacznie wykonywać swoją pracę. To kłóciło się z tym, co zgłaszali nam mieszkańcy, podsyłający na dowód zdjęcia parkometrów z awarią i wezwań do zapłaty. Obie firmy twierdziły jednak, że często osoby, które zgłaszają reklamację, przedstawiają zdjęcia paragonów i parkometrów, ale nie swoje, tylko skopiowane z internetu. Na Facebooku bowiem powstały grupy, które coś takiego oferują. Wątpliwości w parkingowej sprawie było sporo, dlatego o ocenę sytuacji poprosiliśmy Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta. Barbara Wojtasik była na parkingu kilka razy, zrobiła niezapowiedzianą kontrolę, zaobserwowała, że klienci sklepu często w ogóle nie podchodzą do urządzeń, to spora grupa osób i im należą się "mandaty", ale w sobotę zauważyła coś jeszcze, bardzo istotnego. - Podeszłam do parkometru i okazało się, że ma awarię, nie wydawał biletów, mimo że kilka minut wcześniej wszystko było w porządku - mówi. - Zobaczyłam, że w tym czasie parkingowy wystawia wezwania do zapłaty i umieszcza je za wycieraczkami aut. Podeszłam do niego, zapytałam, dlaczego to robi, skoro urządzenie nie działa? Był nerwowy, rzeczywiście zareagował w dość nieprzyjemny sposób. Odpowiedział, że drugi automat działa... Co działo się dalej? Artykuł w całości publikujemy w e-wydaniu "Powiatowej" https://eprasa.pl/news/gazeta-powiatowa-wiadomo%C5%9Bci-o%C5%82awskie/2022-06-23
Zrobiła kontrolę. Wystawiał wezwania, kiedy parkometr nie działał
Oława. Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta Barbara Wojtasik na "własnej skórze" przekonała się, że na parkingu przed marketami na ul. Kutrowskiego można dostać wezwanie do zapłaty, kiedy jeden z parkometrów nie działa... Zwraca uwagę na jeszcze kilka innych kwestii, które jej zdaniem budzą kontrowersje i wprowadzają klientów w błąd
- 28.06.2022 14:18
Reklama
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze