Wraz z nowym rozkładem jazdy do/z Wrocławia kursować będzie 46 par pociągów, czyli o 1 więcej niż dotychczas. Od 10 grudnia ze stolicy województwa dolnośląskiego będzie można dojechać 14 parami pociągów do Warszawy, 30 do Opola, 17 do Poznania oraz 15 do Krakowa.
Nowe połączenia krajowe i międzynarodowe
W rozkładzie jazdy na sezon 2023/2024 pojawią się nowe połączenia dla województwa dolnośląskiego. Pociąg IC Fredro, kursujący obecnie z Wrocławia do Warszawy przez Opole, w nowym rozkładzie jazdy będzie miał wydłużoną relację do stolicy województwa podlaskiego. Ponadto od 10 grudnia zaplanowane zostały 2 połączenia z Kłodzka do Trójmiasta - IC Heweliusz oraz TLK Rozewie. Podczas podróży pasażerowie przesiądą się we Wrocławiu do pociągu jadącego do Gdyni. Na odcinku Kłodzko-Wrocław skład będzie obsługiwany zmodernizowanym pojazdem ED74. Natomiast IC Swarożyc w nowym rozkładzie jazdy będzie kursował codziennie w relacji Wrocław – Szczecin. Dotychczas, poza wakacjami, uruchamiany był on dwa razy w tygodniu.
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pojawi się też nowy pociąg TLK Szczeliniec, który połączy Kraków z Jelenią Górą, zatrzymując się po drodze między innymi w Katowicach czy Kłodzku. Z kolei pociąg EIP 1602/6102 relacji Warszawa – Wrocław dojeżdżać będzie do Jeleniej Góry i Wałbrzycha. Natomiast dzięki IC Matejko mieszkańcy Jeleniej Góry zyskają dodatkowe połączenie z Katowicami.
Wzorem lat poprzednich z Wrocławia będzie można wyruszyć bezpośrednio również za granicę. Jednak od 10 grudnia, zamiast pociągu nocnego NightJet relacji Wiedeń – Berlin przez Wrocław, kursować będą 2 pociągi dzienne: IC Odra pojedzie z Krakowa do Berlina z zatrzymaniem we Wrocławiu, IC Danubius zaś umożliwi wygodną podróż do Wiednia.
Wyższy komfort podróżowania
Nowy rozkład jazdy przynosi wzrost komfortu podróżowania. Dzięki wzmacnianiu floty PKP Intercity kolejnymi nowymi i zmodernizowanymi wagonami oraz elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT), liczba połączeń realizowanych pociągami kategorii IC zwiększy się z 39 do 41. Nową, wyższą kategorię otrzyma pociąg Wyczółkowski relacji Lublin – Świnoujście z postojem we Wrocławiu. Od 10 grudnia skład te będzie zestawiony z komfortowych i nowoczesnych wagonów.
Dostosowanie do prac modernizacyjnych i zmiany w kursowaniu
Obowiązujący od 10 grudnia rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Do czerwca 2024 roku kontynuowana będzie modernizacja stacji Warszawa Zachodnia. Część pociągów nadal będzie obsługiwała stację Warszawa Gdańska, zamiast Warszawy Centralnej, lub będzie kursowała w skróconej relacji do/z Warszawy Wschodniej.
Więcej pociągów objętych graficzną rezerwacją miejsc
Od 10 grudnia PKP Intercity będzie zwiększało systematycznie liczbę połączeń, w których podróżni będą mogli wybrać miejsce ze schematu graficznego. Do 174 już udostępnionych połączeń obsługiwanych składami wagonowymi z tą funkcją dołączy kolejnych ponad 50. Graficzna rezerwacja miejsc pozwala wybrać konkretne miejsce w wagonie czy sprawdzić frekwencję w danym pociągu. Do niedawna funkcja ta była dostępna jedynie w spalinowych i elektrycznych zespołach trakcyjnych, które mają stałą liczbę miejsc siedzących. W 2023 roku przewoźnik zaczął wdrażać to rozwiązanie również dla połączeń obsługiwanych składami wagonowymi. Docelowo opcja wyboru miejsca ma być dostępna dla wszystkich połączeń krajowych przewoźnika.
Informacja dla podróżnych
Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod numer 22 391 97 57 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora). Ponadto do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni. 10 grudnia na dworcach w największych miastach Polski (Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Kraków, Katowice, Poznań, Wrocław) pomogą pasażerom ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży.
Napisz komentarz
Komentarze