Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 13:25
Reklama Hipol
Reklama
Reklama
News will be here

Przejazd bez przejścia

Oława

W oczy rzucają się bariery z napisem „przejścia nie ma”, na ścieżce dla pieszych i rowerzystów, po obu stronach torów. Przejazd kolejowy w Nowym Otoku wyremontowano, poszerzono, oddano do użytku, ale by pokonać go pieszo czy na dwóch kółkach, wciąż trzeba korzystać z wąskiego, nieutwardzonego pobocza lub z jezdni. Asfaltowa ścieżka, prowadzi donikąd. Dlaczego?

Nawet kiedy pojawią się brakujące elementy infrastruktury, przedostanie się przez tory pieszo możliwe będzie tylko jedną, wschodnią stroną drogi wojewódzkiej nr 396 (ul. Wiejska). Zatem, aby pokonać mający zaledwie kilkadziesiąt metrów odcinek ul. Wiejskiej, w rejonie przejazdu kolejowego, wielu (a może nawet większość) użytkowników, zmuszonych będzie dwukrotnie korzystać z przejścia dla pieszych.

– Chodnik tylko z jednej strony, to jest absurdalne rozwiązanie – mówi Zdzisław Jankowiak, prezes R.O.D. im. Jana Sobieskiego, zlokalizowanego po zachodniej stronie ulicy, zaraz za torami kolejowymi. – Mamy około 600 działkowców, jeśli liczyć z rodzinami, to sprawa może dotyczyć nawet trzy razy większej liczby osób. Zdecydowana większość działkowiczów mieszka na osiedlu Sobieskiego, położonego po tej samej stronie drogi co ogródki działkowe, i aby dostać się na działkę będzie musiała dwukrotnie przejść przez ruchliwą ulicę. Ten sam problem mają osoby mieszkające po zachodniej stronie osiedla Nowy Otok. Zdzisław Jankowiak nie ukrywa niezadowolenia z takiej organizacji ruchu, ale zwraca uwagę także na inny aspekt. Rowerzyści jadący ścieżką wzdłuż ul. Wiejskiej, będą zajeżdżali drogę samochodom, aby przedostać się na drugą stronę. To bardzo niebezpieczne mimo pierwszeństwa przejazdu dla rowerzystów – Byłem już świadkiem takiej sytuacji – mówi Jankowiak – Na szczęście kierowca zdołał zahamować. Przejścia dla pieszych i rowerzystów, są zlokalizowane po obu stronach przejazdu kolejowego, w odległości na tyle nieznacznej od torowiska, że jeśli kierujący samochodem zatrzyma się aby umożliwić pieszemu przejście przez pasy, pojazdy jadące za nim zatrzymują się na torach. Między szlabanem, a przejściem mieszczą się trzy samochody osobowe, czwarty stoi na torach – widziałem taką sytuację. O powody zaplanowania takiej organizacji ruchu, zapytałem Tadeusza Kułakowskiego, naczelnika wydziału rozwoju gospodarczego, inwestycji i zamówień publicznych Urzędu Miasta w Oławie. - Przejścia dla pieszych są zlokalizowane zgodnie z obowiązującymi zasadami – mówi Kułakowski. - Brak choćby wąskiego chodnika po drugiej stronie ulicy, wynika z norm, jakimi musi kierować się projektant – po zachodniej stronie drogi nie ma miejsca na chodnik. Zmodernizowany przejazd kolejowy w Nowym Otoku został otwarty po remoncie 11 marca. Drogowcy go poszerzyli. Wybudowano brakujące fragmenty ciągu pieszo rowerowego po jednej stronie drogi. Wymieniono także torowisko i jego podbudowę. Kiedy PKP zakończy prace, zamiast dwóch szlabanów, będzie ich sześć, będzie wysokiej jakości monitoring, ale działkowcy i mieszkańcy znacznej części osiedla Nowy Otok, będą zmuszeni do pokonywania torów slalomem, bo takie poruszanie się wzdłuż tej drogi, do jakiego przywykli, jest wykroczeniem. - Pieszy jest zobowiązany do korzystania z chodnika – potwierdził podkomisarz Krystian Wiżgała, kierownik ogniwa ruchu drogowego oławskiej policji. Ale na razie jest po staremu. Na szlabany pozwalające korzystać z chodnika musimy jeszcze poczekać. Jak dowiedziałem się od Karoliny Biedroń z Biura Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA - Budowa jest w trakcie realizacji, przewidywany czas jej zakończenia planowany jest na koniec sierpnia 2017r. Wygląda na to, że wszystko jest zgodnie z przepisami i zasadami, ale oparło się zdrowemu rozsądkowi. Czy rzeczywiście nie ma żadnej możliwości aby chodnik znalazł się po obu stronach ulicy? Czy mieszkańcy i działkowcy są skazani na przechodzenie tam i z powrotem przez ruchliwą drogę? Na razie, niestety tak. Tekst i fot.: Marcin Sztypa

Przejazd bez przejścia

Przejazd bez przejścia

Przejazd bez przejścia

Przejazd bez przejścia


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

oławianka 22.06.2017 21:53
Problem dopiero będzie rozwiazywany jak dojdzie do nieszczęścia.Ludzie razem z dziećmi,psami ,rowerzyści przepychaja się na bardzo wąskim przejściu!!!!!!!!!!!!

Komentarz 21.06.2017 21:42
Dokładnie teraz szkolna wycieczka może tam spokojnie iść, wcześniej to było niemożliwe a na tory kolejowe wjeżdża się tylko wtedy gdy są wolne. Ten układ komunikacyjny jest logiczny a najważniejsze że bezpieczny. Dobrze że jest bo wcześniejsze rozwiązanie czyli brak czegokolwiek nawet porządnej jezdni czy oświetlenia było rodem z przejść rolniczych. Widocznie niektórzy za tym tęsknią!!!!!!!!!

Zbysio 22.06.2017 09:10
Tęsknią nie tęsknią ! - ale dawniej był obowiązek posiadania Karty Rowerowej a teraz? - wystarczy poobserwować dowolne wybrane miejsce w Oławie np. przejście dla pieszych! - ot co ul. Wiejska od przejazdu PKP do ul. Andersa zakaz po prawej stronie po przeciwnej "droga rowerowa" którą stroną poruszają się rowerzyści? i jak zachowują się rowerzyści co nie muszą posiadać uprawnień do kierowania. Pozdrawiam nie tęskniących a obojętnych na Prawo o RD.

działkowiec 21.06.2017 19:02
Pomyślcie odpowiedzialni - na pasy wchodzi wycieczka ze szkoły (kilka klas);samochody przepuszczają i kilku pechowców w swoich autach na torach. Jedzie ciuchcia i bummm!!!.... - kto odpowie za ten "rewelacyjny układ komunikacyjny" I TRAGEDIĘ KILKU RODZIN ?

olawianka 21.06.2017 14:55
To skandal ten przejazd dla rowerzystów. Kułakowski zawalił i teraz obarcza sie kolej. Ciekawe co na to burmistrz ? Obaj do dymisji.

Buka 21.06.2017 16:47
Pytanie do oławianki i oławianina. Kto jest zarządcą drogi i kto zapłacił za chodnik/ścieżkę. Czy to nie jest przypadkiem droga wojewódzka nr 396 i jej zarządcą jest Dolnośląska Służba Dróg i Koleii we Wrocławiu. Pytanie do pana Kułakowskiego i Burmistrza. Czy mieli wpływ ma projekt przebudowy ??

22.06.2017 07:45
Mieli, bo każdy projekt musi być konsultowany z burmistrzem czy wójtem. Z resztą zazwyczaj takie remonty są wykonywane na wniosek gminy czy miasta.

Jan 21.06.2017 11:49
W dobie pendolino - taka dyskusja? nie słyszeliście o kładkach, przejściach podziemnych itp.? To co zrobiono w Oławie jest tak absurdalne, że szkoda gadać, najgorsze że jest niebezpieczne. Od lat wiadomo, że niezbędny jest na tej drodze wiadukt. Jeśli znajda się na to fundusze - sporo z tego co teraz wybudowano - trzeba będzie rozebrać.

Dask 21.06.2017 11:35
Wszystko jest zgodnie z normami i przepisami więc o co chodzi? Takie wytyczne jak ma być zrobione zależą od norm jakich musi trzymać się projektant. W sumie wszystko zaprojektowane jest porządnie i zgodnie z procedurami.

Oława 21.06.2017 10:29
zobaczycie, że dojdzie do następującej tragedii na tym przejeździe: auta będą stały na torach bo ktoś będzie przepuszczał pieszych.. Nie można malować pasów bezpieczeństwa zaraz za przejazdem, jak i przed .. ! Brak pomyślunku zupełnego

plusik 21.06.2017 08:18
Wcześniej ludzie chodzili po poboczu,a teraz piękna nowa droga i wspaniałe oświetlenie!Moim zdaniem wzorowo wszystko przemyślane .Nic tylko się cieszyć!Dziękuję,bo codziennie moja rodzina tamtędy przechodzi.Nie muszę martwić się już o bezpieczeństwo dzieci!Zrobione przejście jest szerokie,nowoczesne,wygodne.Wspaniałe!

gość101 21.06.2017 08:12
To przejście jest przynajmniej bezpieczne i to jest najważniejsze.Ja się cieszę,bo bezpiecznie będzie się iść do galerii.Po drugiej stronie jest za mało miejsca a ludzie tamtędy i tak chodzą tylko latem na działki.Super,że dba się o bezpieczeństwo .Bardzo fajnie jest zrobione !Zgodnie z normami i z myślą o bezpieczeństwie!

21.06.2017 07:40
Burmistrz do dymisji.

Gość 21.06.2017 10:11
Żeluś i nieładna już długo nie porządzą. W przyszłym roku nie głosujemy na nich. Trzeba zmian.

Także tego, no.. 20.06.2017 19:21
! ! ! Do programu uwaga, i na czerwony telefon radia zet trzeba zglosic. Media zdzialaja cuda i sie da... ! ! !

wrc 20.06.2017 14:56
Ten cały cyrk z przejazdem przez torowisko nadaje się do telewizji ogólnopolskiej! Jak można ludziom wciskać taki kit , że ciągle trwają prace! To jest śmieszne, że potrzeba 6 dodatkowych miesięcy po zakończeniu robót drogowych na to żeby zainstalować dodatkowe szlabany.O remoncie tego odcinka było wiadomo już rok wcześniej , więc można to było zaplanować tak, żeby wszystko zgrać w tym samym czasie.Co do chodnika po drugiej stronie, to wychodzi na to, że tysiące ludzi się mylą twierdząc, że się da, bo według jakiejś pani/ pana z za biurka się nie da i kropka.Skoro można było zasypać kawałek rowu żeby zrobić zatoczkę przy przejściu dla pieszych,to tak samo można by było przygotować grunt pod chodnik, bo miejsca na ciąg pieszy jest w sam raz,ale tu jest potrzebna dobra wola, której niestety brak. Na Kilińskiego po obu stronach ulicy w kilku miejscach chodniki są wąskie na około 50 cm, albo i mniej bo budynki stoją przy samej szosie, ale mimo wszystko chodnik jest i człowiek może jakoś przejść i nikt nie mówił, że się nie da,bo jest niewystarczająco miejsca.Więc nie mówcie, że się nie da, bo się da! Wasza opieszałość przechodzi wszelkie granice. Czy w tym miejscu ktoś musi zostać potrącony żeby w końcu było normalnie?

oławianin 20.06.2017 14:45
Dla ludzi nie znających się w czym rzecz wyjaśniam, że budowa ciągu pieszo - rowerowego nie jest inwestycją wykonywaną przez PKP. Wszelkie niejasności proszę kierować do Urzędu Miasta W Oławie. Druga sprawa wjeżdżających pojazdów na przejazd kolejowy, przepis wyraźnie mówi, że na przejazd można wjechać tylko wtedy kiedy jest miejsce za przejazdem na zjazd samochodu. Tworzący się zator przy przepuszczaniu pieszych przez przejście i zatrzymujące się samochody na przejeździe spowodowane jest nieznajomością przepisów przez kierujących pojazdami. Tam aż się prosi o mandaty.

Kazek 21.06.2017 01:07
Widocznie nie korzystałeś z tego przejazdu. Wjeżdżając jako 3 pojazd, nie widzę czy ktoś ma zamiar przejść przez przejście dla pieszych, będąc już na przejeździe auto będące na przedzie zatrzymuje się i przepuszcza pieszych a 3 auto w kolejce zatrzymuje się na torach!!! Więc o jakich mandatach mowa??? Trzeba szybko pokonać przejazd i nie przepuszczać pieszych.

gienek bez spodenek 20.06.2017 13:48
Ale JAJA!!! No ale olawa to wkoncu zadupie wiec co sie dziwic.Czy prezes juz o tym wie?Co na to prezes?Co na to jego KOT co mleka nie pije?

doa 20.06.2017 13:36
A czy przypadkiem przepisy nie zmieniły się ? I rowerzysta nie ma już pierwszeństwa ?

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama