Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 4 maja 2025 17:03
Reklama Hipol

"Drugi dom" nad morzem marzeniem co drugiego Polaka! Wyniki ogólnopolskiego badania

Podziel się
Oceń

Z badania przeprowadzonego przez dom badawczy Biostat, na zlecenie Green House Development, wynika, że aż 2/3 Polaków na swój "drugi dom" wybrałoby nieruchomość w kraju, a nie za granicą, z czego niemal połowa respondentów - nad morzem! Nadbałtyckie kurorty ze względu na panujący w nich klimat oraz liczne atrakcje turystyczne są nie tylko doskonałym miejscem do całorocznego wypoczynku, ale także idealną lokalizacją na "drugi dom", co potwierdzili uczestnicy badania. Co jeszcze pokazują wyniki?

Kierunek - morze!

Niemal 50 proc. ankietowanych wskazało wybrzeże jako miejsce, w którym chcieliby mieć swój "drugi dom", do którego jeździliby np. na wakacje. Co ciekawe, tę lokalizację wybierały częściej kobiety - 53 proc., niż mężczyźni - 45 proc. "Drugi dom" nad morzem był najbardziej atrakcyjny dla grupy wiekowej 40-49 lat (52 proc.).

A może góry?

30 proc. Polaków, którzy wzięli udział w badaniu, swój "drugi dom" widziałoby po przeciwnej stronie mapy Polski - w górach. Tę lokalizację wskazywały najczęściej osoby w grupie wiekowej 30-39 lat (37 proc.) a najrzadziej osoby po 60. roku życia (25 proc.).

Z dala od miasta

Na trzecim miejscu Polacy wskazywali wieś (14 proc.) jako miejsce, w którym chcieliby mieć swoją drugą nieruchomość. Odpowiedź ta cieszyła się największą popularnością grupie wiekowej powyżej 60. roku życia (18 proc.), a najmniejszą u respondentów pomiędzy 40. a 49. rokiem życia - 8 proc. Ale nie tylko morze, góry i wieś znalazły się w odpowiedziach ankietowanych. 4 proc. uczestników badania wskazało również inne obszary jako te, w których chcieliby mieć swój "drugi dom", a były to: nieruchomość nad jeziorem, na mazurach czy w Warszawie.

 "Drugi dom" - co bierzemy pod uwagę?

Lokalizacja okazuje się kluczowym kryterium, którym kierowaliby się Polacy przy wyborze "drugiego domu". Decydując się na zakup kolejnej nieruchomości aż 63 proc. respondentów wybrałoby nieruchomość znajdującą się w Polsce, a tylko 22 proc. zdecydowałaby się na dom za granicą. Równie dużo, bo 59 proc. ankietowanych chciałoby, żeby ich "drugi dom" znalazł się w otoczeniu przyrody, a dla 38 proc. ważny byłby dobry dojazd. Ponad 1/4 ankietowanych (28 proc.) przy wyborze "drugiego domu" zwróciłaby uwagę także na to, czy w sąsiedztwie znajdują się atrakcje turystyczne. Dla niemal 18 proc. nie bez znaczenia byłaby architektura i design, wyróżniające nieruchomość, a prawie 15 proc. respondentów sprawdziłoby, czy w otoczeniu znajdują się obiekty handlowo-usługowe. Dla blisko 2 proc. biorących udział w badaniu Polaków ważny byłby również spokój czy czyste powietrze. Potrzeby Polaków dostrzegają deweloperzy, a ich odpowiedzią na nie są inwestycje o całorocznym charakterze, zlokalizowane w bliskim sąsiedztwie natury. Przykładem jest kompleks 5. apartamentowców Wave Apartments, powstający przy plaży w Międzyzdrojach. Inwestycja potwierdza wyniki badania i pokazuje, że zainteresowanie "drugim domem" nad morzem jest duże - pomimo tego, że pierwszy etap inwestycji zostanie oddany w I kwartale 2021 roku, to już 40% apartamentów znalazło swoich właścicieli. - "Drugi dom" to nieruchomość, którą możemy mieć na własny użytek lub traktować ją jako inwestycję, umożliwiającą stały, comiesięczny dochód - nawet 7% w skali roku. Całoroczny charakter takiej inwestycji oznacza, że zapewnia ona atrakcje nie tylko w sezonie wysokim, ale i poza nim. W przypadku przykładowych apartamentów w Międzyzdrojach turyści będą mogli cieszyć się bliskością natury, ale i korzystać z udogodnień, znajdujących się w obrębie kompleksu tj. baseny, strefa SPA czy restauracja. Właściciel "drugiego domu", decydujący się na zakup nieruchomości na wynajem, będzie odpoczywał w Międzyzdrojach w ramach tzw. pobytów właścicielskich - mówi Wioleta Lipska, Green House Development. - Stopę zwrotu z inwestycji w tej wysokości stanowi stały, płatny miesięcznie czynsz netto. Czynsz netto nie uwzględnia kosztów dodatkowych (np. należnego podatku od nieruchomości). * O badaniu: Badanie Omnibus zostało zrealizowane przez dom badawczy Biostat w październiku 2019 roku na zlecenie Green House Development. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1000 osób w wieku 18-59 lat. Celem ogólnopolskiego badania było sprawdzenie preferencji Polaków w zakresie zakupu "drugiego domu" oraz inwestowania wolnych środków.  

"Drugi dom" nad morzem marzeniem co drugiego Polaka! Wyniki ogólnopolskiego badania

"Drugi dom" nad morzem marzeniem co drugiego Polaka! Wyniki ogólnopolskiego badania

"Drugi dom" nad morzem marzeniem co drugiego Polaka! Wyniki ogólnopolskiego badania

"Drugi dom" nad morzem marzeniem co drugiego Polaka! Wyniki ogólnopolskiego badania

"Drugi dom" nad morzem marzeniem co drugiego Polaka! Wyniki ogólnopolskiego badania

"Drugi dom" nad morzem marzeniem co drugiego Polaka! Wyniki ogólnopolskiego badania


Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: Herr FlickTreść komentarza: Baner reklamowy firm właścicieli z układu. O ironio, wśród nich człowiek który kazał wyburzyć wieżowiec, aby wykupić i przejąć cały plac wraz z przyległymi działkami.Data dodania komentarza: 4.05.2025, 15:55Źródło komentarza: "Niech ten mural przypomina o sile kultury, historii oraz o ludziach, którzy ją tworzyli"Autor komentarza: HeheszekTreść komentarza: Pięknie i dokładnie wszystko wyjaśnione. Bardzo dziękuję i jestem pod wrażeniem. Brakuje mi jednak jednego. Wskazania, w którym miejscu i w którym momencie zostało przekroczone prawo.Data dodania komentarza: 4.05.2025, 15:39Źródło komentarza: Radny sugeruje "przekręt". O co chodzi z działką przy posesji burmistrza?Autor komentarza: hmmmTreść komentarza: Największe powodzenie mają sadzonki...Data dodania komentarza: 4.05.2025, 15:31Źródło komentarza: OŁAWA. Obchody 234. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 MajaAutor komentarza: ...Treść komentarza: Zdumiewające jak szybko Policja odnajduje i aresztuje Polaków za drobne wykroczenia, a nie potrafi pomimo szczegółowych zdjęć z zapisu monitoringu odnaleźć i aresztować szoszonów za najcięższe przestępstwa.Data dodania komentarza: 4.05.2025, 14:52Źródło komentarza: Grozi mu kara do 5 lat pozbawienia wolnościAutor komentarza: BlacharzTreść komentarza: Z tą karą to nie przesadzajcie. Mandat konkretny wypisać i po problemie. Patrz: jak ukarano kierowcę auta , które w Rzeszowie na pasach potrąciło dziewczynkę. Głośna sprawa, ostatnio pokazywali również w tv .... śmiechu warte ....Data dodania komentarza: 4.05.2025, 14:44Źródło komentarza: Grozi mu kara do 5 lat pozbawienia wolnościAutor komentarza: UczestnikTreść komentarza: Złodziejskie ceny w budkach gastronomicznych skutecznie odstraszały klientów. Ktoś to kontroluje?Data dodania komentarza: 4.05.2025, 14:29Źródło komentarza: Zespoły The Cox i Róże Europy dały czadu
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama