Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 17:28
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Jak wkurzyć kierowców?

Wystarczy zasłonić sygnalizator kierunkowy pozwalający szybciej skręcić w prawo. To oczywiste, że ulica Strzelna nie jest ulubionym miejscem kierowców. W godzinach szczytu potrafi doprowadzić do białej gorączki. To ulica, dla tych który mają za dużo wolnego czasu... Dziś jeden z kierowców zauważył drobną zmianę... Zdenerwowany zadzwonił do nas. - Co za kretyństwo! Kto na to wpadł? Jak można było coś takiego zrobić? - mówił zirytowany. - Ta strzałka pozwalała szybciej włączyć się do ruchu tym, którzy chcieli skręcić w prawo. Zasłanianie jej to niepotrzebne utrudnienie. Zgłaszam to do rubryki MINUS. Może, jak ktoś to przeczyta to wróci po rozum do głowy!

AKTUALIZACJA: To był na naszym portalu naprawdę gorący temat. Strzałka zniknie czy zostanie? Dlaczego ją zasłonili? Jak długo to potrwa? Zapytaliśmy o to i mamy już odpowiedzi...


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Heniek 11.04.2016 18:32
Mozna rowniez ignorowac czerwone jak nic nie jedzie. To tez super usprawni ruch i rozladuje korek. I olac pieszych - oni moga poczekac. A wogole to winny jest burmistrz, bo nie chce wybudowac stacji kolejowej na Os.Sobieskiego. Kazdy przesiadlby sie na pociag.

08.04.2016 16:00
Zamiast z osiedla jechać do centrum samochodem proponuję spacerek. Będzie mniej aut na strzelnej a i dla zdrowia wam to wyjdzie na plus. A nie d...wozić samochodem wszędzie.

Karol 08.04.2016 01:25
Udowadnianie sobie na siłe kto ma racje nie ma juz sensu. Chodzi o to zeby szybciej sie wydostac z osiedla i korka na strzelnej, Strzałka (moze i nawet lamiac prawo) pozwalała na rozładowanie korka o ktorym mowimy, i napewno "naciagniecie przepisów" i pojechanie do rynku nikomu nie wadziło bo wylot na opole w tym momencie stoi na czerwonym, a piesi na wysepce w strone rynku tez maja czerwone i nie było problemu. ps. popatrzcie bliski wrocław, masa aut i skrzyzowan i jakos tam ludzie potrafia szybciej reagowac na swiatła, i ruch jakos leci? (np ruszanie po kolei w tym nieszczesnym korku na strzelnej tez to obrazuje gdy stoje na moscie, widze jak swiatła sie zmieniły i wrociły a ja nawet nie ruszyłem jeszcze z miejsca :/ )

Gość 2 08.04.2016 09:43
Karol ,,,,,, jesteś kolejnym , co prawko znalazł w chipsach , jak to pisał Przełożony ?????

Marek 07.04.2016 18:37
Policja nie jest wyrocznią, jakby była nieomylna to by nie było spraw sądowych. W trudnych sprawach rozkładają ręce. Tu jest potrzebna porządna interpretacja przepisów.

Gość 2 07.04.2016 14:09
aż strach wjechać do Oławy pojazdem mechanicznym , ZNAJOMOŚĆ PRZEPISÓW RUCHU DROGOWEGO SZANOWNYCH OŁAWIAN JEST PORAŻAJĄCA , czyżby Przełożony miał rację ,że oławianie znajdują prawo jazdy w chipsach a część chyba je kupiła lub wygrała w karty ???????

asss 07.04.2016 12:41
Jasne to, że Policja tak odpowiedziała nie znaczy, że trzeba przestrzegać przepisów. Można jeździć wg własnego uznania i trąbić na tych co ich przestrzegają. WORD odpowie to samo co Policja bo takie są przepisy. Strzałka w prawo -warunkowa możliwość skrętu w prawo i tylko w prawo.

Przełożony 07.04.2016 13:13
Jakby Policja była tak nieomylna w swoich interpretacjach to nie byłoby konieczności do każdej sprawy powoływać biegłego od rekonstrukcji wypadków i techniki samochodowej.

Heniek 07.04.2016 08:14
No tak, "Prawo prawem, ale sprawiedliwość po naszej stronie". Wszyscy wiedzieli, że policja tak odpowie, bo policja jest taka sama (...) i nie potrafi zrozumieć "oczywistych oczywistości", teori o kręceniu kierownicą, dziesiątek lat posiadania prawa jazdy, dogłębnej znajomości topografi wielkiej Oławy oraz dogmatycznego rozkminianie lamigłowek pierwszenstwa niczym prawd obiawionych, dziedziczonych z pokolenia na pokolenie i przekazywanych "nawet dzieciom z przedszkola" (tzn. każdy w Oławie wie, ze tak się jezdzi tu). Do Redakcji: Uważam że obok kącika porad pana Gałuszki, możnaby otworzyć kółko miłośników "Jazdy po oławsku".

Adam 07.04.2016 00:14
Wiele zostało powiedziane. Dodam, że dla niektórych mógł być mylacy znak przy sygnalizacji świetlnej od strony pl. Zamkowwgo na Strzelna. Tam widac ze chcemy jechac albo prosto albo w prawo. Niestety w druga strone juz nie mamy takich znakow. Tak gdyby to skrzyżowanie od drugiej strony jest inaczej traktowane ;). Bo wedlug znaków z pl. Zamkowego jedziemy prosto to nie musimu wrzucac żadnych kierunkowskazow. Lecz robimy leki skret w prawo i w lewo. A w druga strone jest to już wyrazny manewr ale nie znajdujemy juz znaku informacyjnego na niebieskim tle który mowi nam o tym. Co do strzałek.. pamiętajmy jedno. Nie jeździmy na pamięć i warto sie przed nimi nie tyle co zatrzymac (chociaż powinnismy) co chociaz zwolnic i sie rozejrzec mocno. Bo zielona strzalka nie daje nam pierwszeństwa przed rowerzystami i pieszymi z zielonym światłem. Pozdrawiam ;)

mm 06.04.2016 21:12
To, ze Policja odpowiedziała jak odpowiedziała, nic nie znaczy. Dla mnie strzałka w prawo ułatwiała przejazd, rozładowywała ruch na skrzyżowaniu, a przejazd potem w lewo w pl.Zamkowy w niczym nikomu nie utrudniało jazdy - dla mnie to dwa skrzyżowania. Przepisy, czyli także takie strzałki maja pomagać, ułatwiać, a nie utrudniać i blokować ruch. Mam nadzieje, że strzałka wróci na miejsce po remoncie wiaduktu i wszystko będzie po staremu, czyli lepiej niż teraz. A jeśli trzeba będzie jakieś oznaczenia zmienić, żeby nie Policja nie mówiła, że to niezgodne z prawem, to się zmieni. W końcu to są tylko tabliczki, a wszystko to ma służyć nam, ludziom, i naszemu bezpieczeństwu.

Gość 2 06.04.2016 21:30
mm............ ty masz prawo jazdy ?????????????

asss 06.04.2016 19:38
PRZEŁOŻONY teraz grzecznie pokajaj się przed publiką i przeproś za swoje wypociny i obrażanie innych. Policja jasno wypowiedziała się na ten temat, że strzałka dotyczy tylko tych co jadę w stronę wiaduktu a Ci co jadą w stronę Rynku na strzałce łamią przepisy. No chyba, że znalazłeś swoje prawo jazdy w chipsach?

Przełożony 06.04.2016 20:46
Wiedziałem, że Policja odpowie w ten sposób, dlatego zasugerowałem aby zapytać ludzi którzy w zakresie ruchu drogowego mają większe kompetencje niż policjanci (np: w WORDzie). Nie interesuje mnie zdanie ludzi, którzy mają narzucone w statystyce nałożyć określoną ilość mandatów, tylko ludzi, którzy zajmują się analizą przepisów i szkoleniem z ich zakresu, a także często stanowią organ doradczy (lub opiniujący) przy tworzeniu tych przepisów. GDDKiA to też dla mnie żaden autorytet skoro nawet swojego podstawowego zadania (budowa dróg) nie umieją wykonać porządnie (ile to już czasu A4 jest w remoncie?).

brawo Wy 07.04.2016 08:08
w sumie redakcja mogła by uzyskać opinię ekspercką również w WORDzie albo i wyżej w WRBRD [Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego we Wrocławiu [email protected] ], ciekawe czy by się pokrywała z tym co mówią oławscy policjanci ( w ten sposób można by i sprawdzić kompetencje naszych stróżów prawa, no chyba że nie chcą podpaść). Bo z punktu widzenia płaszczyzn gdyby droga ta była prosta a nie kręta wówczas nie było by mowy o "jeździe na wprost" bo było by wszystko jasne a tak że droga się "wije" jest nadinterpretacja przepisów

brawo WY 06.04.2016 12:35
i jak? gazeta dowiedziała się coś jak jest zgodnie z przepisami?? no redaktorzy do roboty

Agnieszka Herba 06.04.2016 12:47
Tak, "gazeta" się dowiedziała. Skontaktowaliśmy się z policją, ale nie tylko. Znamy też powód zasłonięcia strzałki. Artykuł będzie w najnowszym wydaniu "Powiatowej". W niektórych sklepach w sprzedaży już dziś wieczorem, we wszystkich od czwartku. Można nas kupić również w formie e-wydania pod tym linkiem: http://eprasa.pl/news/gazeta-powiatowa-wiadomo%C5%9Bci-o%C5%82awskie Najnowszy numer e-wydania dostępny od czwartku (7 kwietnia).

brawo Wy 07.04.2016 07:56
dziękujemy za dziennikarskie śledztwo, tak trzymać ;)

patryk 05.04.2016 22:05
dokładnie tak :) prosimy o pomoc Redakcję :)

brawo WY 05.04.2016 14:25
zakończmy ze waśnie i spory, może tak redaktor udałby się po naradę do policji drogowej w celu wyjaśnienia sprawy z nieszczęsnym punktem na mapie N50° 56' 38.0017" E17° 17' 32.5333" i wszystko było by jasne a tu co jeden to mądrzejszy a nic nie przekona 'kierowców' którzy jeżdżą i będą tam jeździć "na wprost"

Przełożony 06.04.2016 07:41
Może nie do Policji drogowej a np: do WORDu we Wrocławiu?

brawo WY 06.04.2016 12:36
może i tak ale oni nie znają tego skrzyżowania natomiast sekcja policji drogowej w Oławie już tak i to pewnie na pamięć

Heniek 04.04.2016 17:08
Jeszcze zaraz szanowni Panowie w tym szalenstwie powiecie, ze wyjazd z Lipowej i z Broniewskiego to 2 rozne skrzyzowania (w kierunku Strzelnej) i ze lipowa nie musi przepuscic tych z Broniewskiego?

Gość 2 04.04.2016 17:23
nie jestem z Oławy , nie znam tych skrzyżowań , to co napisałem to o zachowaniu kierującego , zgodnie z przepisami .

Przełożony 04.04.2016 18:40
Oczywiście, że to 2 różne skrzyżowania. Biorąc pod uwagę, że rozważamy wariant w którym kierowcy jadą w kierunku mostu na Strzelnej, czyli wyjeżdżający z Lipowej i Broniewskiego jadą w lewo. To kierowca stojący na Lipowej musi ustąpić pierwszeństwa kierowcy wyjeżdżającemu z Broniewskiego, z tego powodu, że po opuszczeniu ulicy Broniewskiego włączył się do ruchu na ul. Wiejskiej w kierunku ul. Strzelnej i znajduje się on na ulicy z pierwszeństwem przejazdu, konkretnie na prawym pasie ul. Wiejskiej z kierunkiem na wprost w kierunku ul. Strzelnej.

Heniek 04.04.2016 21:02
A w drugą stronę (z lipowej w prawo / w kierunku Strzelina) to niby inaczej? :)

Przełożony 05.04.2016 08:05
Dokładnie, jak wyjedziesz z Lipowej to jesteś już na ul.Wiejskiej więc dlaczego miałbyś ustąpić pierwszeństwa tym z Broniewskiego. To może tym Iwaszkiewicza wjeżdżającym też mam ustąpić pierwszeństwa? Facet co Ty? Prawo jazdy w chipsach znalazłeś?

Heniek 05.04.2016 13:26
Nie, bo tam jest inne skrzyżowanie ;-). A znak na lipowej wyraźnie pokazuje, że lipowa, kilińskiego i broniewskiego to drogi podporządkowane na skrzyżowaniu ze strzelną

asss 04.04.2016 14:10
Do osoby o nicku PRZEŁOŻONY... który opowiada tutaj o kręceniu kierownicą czy na rondzie jeśli masz pojechać prosto to też jeździsz prosto czy skręcasz kierownicą czy jak zjeżdzasz z ronda to włączasz kierunkowskaz?? Strzałkę zasłnili bo nagminnie były łamane przepisy ruchu drogowego w tym miejscu.

Przełożony 04.04.2016 14:33
Na rondzie jedzie się prosto po ruchu okrężnym (wokół wyspy stanowiącej centrum ronda). Ponadto rondo jest zawsze poprzedzone znakiem C-12 lub A-8. Wiec to słaby argument. Sygnalizowanie kierunkowskazem zjazdu bądź wjazdu na rondo nie jest dokładnie określone w przepisach. Zwyczajowo przyjmuje się, że kierunkowskaz należy włączyć sygnalizując opuszczenie ronda i ja również tak czynię, gdyż usprawnia to ruch, a nie jest nakazane lub zakazane prawem. Osobną kwestią jest rondo turbinowe, które mamy na przykład na wylocie na Wrocław, gdzie zgodnie z oznakowaniem poziomym jezdni pas ruchu, którym kierowca poruszał się po rondzie, przechodzi bezpośrednio w pas ruchu na wychodzącej z ronda jezdni. Strzelam, że ty jesteś pewnie jedną z tych osób, które na rondzie zapominają o kierunkowskazie lub włączają go wjeżdżając na rondo (jakby można było na rondzie pojechać w lewo). Ponadto rozważając przykład ronda, które mamy u zbiegu ulic Kasprowicza, 1 Maja, 11 Listopada co rozumiesz jako jazdę na wprost (po ruchu okrężnym) jadąc ul. 11 Listopada i wjeżdżając na rondo? Co do jazdy "na wprost" przez rondo niestety były w Oławie osoby, które tej sztuki próbowały, nawet autobusem, niestety z mizernym skutkiem.

Gość 2 04.04.2016 14:35
i to jest podsumowanie , napisałem to na samym początku , inne bzdury , czytaj ,,argumenty ,, są już zbędna

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

KOMENTARZE
Autor komentarza: Gocha ze ZwierzyńcaTreść komentarza: Kiedyś kierowca tira to był gość. Teraz to debil , albo Ukrainiec . Widać to przed wjazdem do Ergisu. P.s. Są i tacy , co parkują tam jak należy więc ..... , kierowca gość.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:45Źródło komentarza: Wypadek - śmierć na A4, droga będzie długo zablokowanaAutor komentarza: Bój w hucieTreść komentarza: Szukajcie go na Górnym Śląsku. Jak widać na zdjęciu, wsiadł do próżnej węglarki, dalej połączcie sobie kropki.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:32Źródło komentarza: Zaginął czternastoletni KacperAutor komentarza: nieuśmiechnięciTreść komentarza: Ustawiczne pranie mózgów.Najpierw zabawy młodzieży ze śmiercią a teraz to.Coś mi tu zaciąga ruskim.Czas na emeryturę babciu zamiast robić z siebie młodzieżówkę mądrą inaczej.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 14:04Źródło komentarza: Chodzi o popularyzację języka niemieckiegoAutor komentarza: WiarusTreść komentarza: Nie ma to jak poczuć odrzut kałacha na ramieniu. Krótkie weekendowe szkolenie wojskowe powinien przejść każdy młody mężczyzna a może i kobiety też. Broń wirtualna też dobra, aby wyrabiać w sobie nawyki strzeleckie i poznać sztukę celowania, jako pierwszy etap wtajemniczenia. Szkoda, że nie ma ćwiczenia dla rezerwy.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 13:09Źródło komentarza: OŁAWA W Piątce postrzelająAutor komentarza: KtośTreść komentarza: Wirtualne strzelanie jak wirtualny seks . Niby coś było ale dalej prawiczek.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:11Źródło komentarza: OŁAWA W Piątce postrzelająAutor komentarza: MarioTreść komentarza: Clickbait? Przecież to 130 km od Oławy.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 10:27Źródło komentarza: Wypadek - śmierć na A4, droga będzie długo zablokowana
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama