Reklama
Od 1 kwietnia można złożyć wniosek o 500 zł
- 16.03.2016 12:39 (aktualizacja 27.09.2023 14:17)
Powiat Dla rodzin
Samorządy przygotowują się do wypłat świadczeń w ramach rządowego programu "Rodzina 500 plus". Rodziny mają czas na złożenie wniosku do końca czerwca - wtedy otrzymają pieniądze z wyrównaniem od kwietnia. Kto złoży wniosek po 30 czerwca, otrzyma świadczenia w lipcu, bez wyrównania
Na drugie i trzecie dziecko nie obowiązuje próg dochodowy. Na pierwsze - dochód nie może przekraczać 800 zł netto na osobę, a w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym - 1200 zł. Świadczenia otrzymują rodzice oraz opiekunowie dzieci do 18. roku życia i dzieci niepełnosprawnych do 25. roku życia. Wnioski będzie można składać od 1 kwietnia. Wcześniej urzędnicy nie mogą ich przyjmować.
W Urzędzie Miejskim
Oławskie rodziny będą składały wnioski w UM przy pl. Zamkowym 15, na parterze, w punkcie obsługi klienta. Nad realizacją programu czuwają pracownicy Wydziału Spraw Społecznych i Przedsiębiorczości (dawne GCI). Wnioski można pobrać ze stron internetowych Urzędu Miejskiego i placówek oświatowych, tam też znajdują się szczegółowe informacje na temat programu "Rodzina 500 plus". Jeżeli ktoś nie korzysta z internetu - będzie mógł je otrzymać w UM.
Wnioski będzie można złożyć osobiście lub drogą elektroniczną - wkrótce będzie uruchomionych kilka programów za pomocą których będzie można to zrobić (jeszcze trwają prace w Ministerstwie Cyfryzacji, informacje będą przekazywane na bieżąco). Ułatwieniem będzie możliwość złożenia wniosku poprzez stronę swojego banku (jeżeli korzystamy z usług e-bankowości). - Zachęcam do składania wniosku drogą elektroniczną - mówi Małgorzata Pasierbowicz, zastępca burmistrza Oławy. - Będzie to wygodne dla mieszkańców i ułatwi pracę urzędnikom. W pierwszym okresie mogą bowiem pojawić się kolejki.
W oławskim urzędzie mówią, że nie jest prawdziwa informacja, która krąży gdzieś w mediach, że jeżeli ktoś złoży wniosek do 10 kwietnia, to otrzyma pieniądze w tym samym miesiącu. Nie ma takiego przepisu.
Łucja Mycek-Wojciukiewicz, naczelnik Wydziału Spraw Społecznych i Przedsiębiorczości, która będzie koordynowała realizację programu, mówi, że dużym ułatwieniem dla rodziców będzie złożenie wniosku przez stronę swojego banku - po wybraniu odpowiedniej zakładki pojawi się wniosek: - Będzie można go wypełnić elektronicznie z możliwością załączenia zeskanowanych załączników. Można także wysłać sam wniosek, a my skontaktujemy się i jeżeli będzie konieczność - poprosimy o załączniki. Następnie za pośrednictwem portalu "Empatia", spłynie on do nas.
Rodzic starający się o świadczenie "500+ " będzie mógł skorzystać z trzech dróg elektronicznych: przez ZUS, banki i portal "Empatia".
Kiedy i jak? Wszystko na temat 500+ - znajdziesz w e-wydaniu naszej gazety. Pod tym linkiem: http://eprasa.pl/news/gazeta-powiatowa-wiadomo%C5%9Bci-o%C5%82awskie/2016-03-10
Monika Gałuszka-Sucharska
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze