W tym samym wydaniu "GJ" wiceprezes Delikat powiedział: - Przyjmując nową organizację Jelcza, uwzględniono dwa zasadnicze aspekty. Z jednej strony chodziło o wyeksponowanie funkcji marketingowych, z drugiej - o ściślejsze powiązanie rozwoju, logistyki, produkcji oraz utrzymania ruchu. Takie zazębienie stwarza możliwość skuteczniejszego wpływania na poziom kosztów, na które trzeba zwracać uwagę na każdym etapie, począwszy od opracowania konstrukcji i technologii wyrobu... Jednym z ważniejszych zagadnień, na które trzeba zwracać szczególną uwagę, jest zapewnienie właściwej współpracy między spółkami. Produkcja autobusów czy samochodów ciężarowych zaczyna się w spółce Jelcz-Komponenty... Zmiany obowiązujące od 1 lipca nie są dogmatem. Przeciwnie, cały czas powinniśmy być otwarci na doskonalenie istniejących struktur, dążąc, by nasza działalność była skuteczniejsza i efektywniejsza. Bez zysku nie da się żyć. Jestem przekonany, że mimo trudnej sytuacji JELCZA i niekorzystnych uwarunkowań zewnętrznych, firma Jelcz nie zniknie z gospodarczej mapy Polski...
Upadłość spółki Jelcz-Samochody Ciężarowe ogłoszono w roku 2004, a w lutym 2005 jej masę upadłości nabyła spółka Jelcz-Komponenty. W roku 2008 ogłoszono upadłość Zakładów Samochodowych Jelcz SA. Ostatni autobus marki Jelcz wyprodukowano 29 października 2008. Był nim jelcz M083C dla MPK Kraków.
KOMPONENTY: Minęło 10 lat...
1 lipca 2001 wprowadzono rozwiązania restrukturyzujące Zakłady Samochodowe Jelcz SA. Z ich majątku wydzielono dwie spółki-córki z ograniczoną odpowiedzialnością, w których Jelcz SA miał 100 procent udziałów. Utworzono: Jelcz-Samochody Ciężarowe oraz Jelcz-Komponenty. Po dziesięciu latach Jelcz-Komponenty są jedyną spółką, która nadal funkcjonuje
- 08.08.2011 11:55 (aktualizacja 27.09.2023 16:54)
Reklama
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze